Kuinka höperö mun vastapäisessä talossa asuva vanhus oikein on? Hänellä on vieläkin iltaisin sähkökynttelikkö ja ikkunassa kausi/jouluvalot päällä.
En näe ihan selvästi sinne sisälle niin en tiedä onko kyseessä vanha mies vai nainen. Kuinka hän ei tajua, että ollaan jo kesässä?
Kommentit (25)
Sähköä ainakin menee ihan turhaan. Höh.
Niissä on ajastin päällä.
Ei vanhukset niin piittaa siitä, onko joulu vai juhannus.
Eipä jouluna ole mitään kivaa laitellessa valaistusta, jos ympäri vuoden niitä pitää päällä.
Ootko varma että on elossa?
Jospa hän on joulusta saakka muumioitunut siellä.
Ei taida käydä sukulaisiakaan kylässä? Mun aikuinen tytär ainakin sanois mulle heti, että miksi ihmeessä mulla on vieläkin jouluvalot päällä??
Hän ei vain ehdi. Hän voi olla vanhus, joka työskentelee, ja joku kynttelikköjen poistaminen ei todellakaan ole prioriteettilistalla. Hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma että on elossa?
Jospa hän on joulusta saakka muumioitunut siellä.
Nää on kerrostaloja. Iltaisin näkyy köpöttelevän asunnossaan, kun on kattovalot päällä niin näkyy hyvin.
Mitäs jos ne ovat hänestä kauniit? Hänen ei tarvitse välittää hittojakaan, mitä muut ajattelevat.
Juhannus meni, joulu on ihan kohta
Itseäni Ihmetyttää tämä loputon ihmettely. Normaali ihminen miettisi, onko vanhukselle sattunut jotain, ja rohkeimmat meistä menisivät jopa tarkistamaan tilannetta.
Oon myös nähnyt tuollaisia tapauksia kun jotkut pitävät niitä vielä ikkunassaan ja jossain oli pidetty kauan talvenkin jälkeen. Ihan turhaa sähkönkulutusta muutenkin ja sitten kun eivät ota niitä pois niin laiskuutta.
Hmm mä olen 43 ja ikkunassa jouluvalot. Höperö en tietääkseni ole mut jos toi tekee musta höperö niin mitäpä väliä.
Varmaan muistisairas. Ei enää muista, että niitä valoja otetaan välillä poiskin ikkunasta.
Meidän talossa (kerrostalo) jollain on semmoinen jouluinen iso paperitähti ikkunassa mutta siinä ei näytä olevan sentään valoa päällä.
Minulla (nuori ihminen) on "jouluvalot" ympäri vuoden olohuoneessa!
Syy on se, että ovat mukavan himmeät, jos yöllä liikkuu asunnossa (vessaan tmv.) näkee eteensä mutta ei herää samalla tavalla mitä kattovaloon tm. kirkkaaseen valoon heräisi.
Laitan valon päälle illalla kun alan pikkuhiljaa valmistautua nukkumaan menoon, ja teen iltarutiinit sen valossa.
Mullakin on parvekkeella kausivalot. Ei toki päällä mutta ne on sen verran hankalat virittää. Laitan päälle joskus Marras-Joulukuussa, kun ulkona on pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Hmm mä olen 43 ja ikkunassa jouluvalot. Höperö en tietääkseni ole mut jos toi tekee musta höperö niin mitäpä väliä.
Todella vetelä sun täytyy ainakin olla.
Ikääntyminen aiheuttaa ettei niin piittaa ympäristön mielipiteistä, sen vuoksi vanhat ihmiset pitää muodista menneitä vaatteitakin kun sillä ei ole väliä mitä muut siitä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vetelä sun täytyy ainakin olla.
Ehkä, mut lähinnä en vaan tajua miksi ottaisin valot pois, vain siksi että jonkun mielestä sellaisia saa käyttää vain jouluna. Vaihtaisinko sitten jonkun luvallisemman lampun tilalle?
Mulla vaan on muutakin tekemistä.
No, hullultahan tuo kuulostaa, kun illatkin on niin valoisia.