Mitä ajattelisit tällaisista vieraista
Tulevat huvilalle tyhjin käsin yli viikonlopun, eivät käy kaupassa yhdessä hakemassa ruokaa, vaan samantien häipyvät muualle kun kuulevat, että kaupassa pitäisi käydä. Juttelevat siitä kuinka pitäisi viedä kotiin tuliaisia lomareissulta, kun taas itse mietin missä ne meidän tuliaiset ovat.
Ulkona käyty yhden kerran yhdessä syömässä jolloin jokainen maksoi omat ruoat. Tulevat ja menevät sanomatta meille mitään tai kysymättä haluammeko viettää aikaa heidän kanssaan tai lähteä syömään. Nytkin viimeisenä päivänä toinen viettänyt koko päivän aamusta asti ties missä, tuli illasta suihkuun sanomatta sanakaan, piilotteli huoneessaan loput ajat ja lopulta olivat häipyneet taas ulos syömään sillä välin kun itse menin yläkertaan suihkuun aikani odotettua. Tuli taas hyväksikäytetty olo, kun majoitus kelpaa mutta seura ei.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Eivät nuo ole vieraita, vaan loisia.
Niin sitähän minäkin. Jotenkin suu auki tuollaisesta käytöksestä ettei löydy edes sanoja. Olen niin lähellä etten sano todella pahasti.
Ap
Ajattelen, että kutsutut vieraat eivät meillä maksa ruokiaan eikä siivousta, minähän olen heidät ihan itse kutsunut ja toivonut meille saapuviksi. En keksi mitään syytä ryhtyä rahastamaan niitä ihmisiä, joita meille kutsun.
Ovi lukkoon niin eivät tule. Jos yrittävät tulla niin sanoo että Nyt ei käy. Ihmiset kutsuvat itse jos haluavat vieraita.
Vieraasi ovat ilmeisesti (keskenkasvuisia) lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen, että kutsutut vieraat eivät meillä maksa ruokiaan eikä siivousta, minähän olen heidät ihan itse kutsunut ja toivonut meille saapuviksi. En keksi mitään syytä ryhtyä rahastamaan niitä ihmisiä, joita meille kutsun.
Sepä se, kun he itse kutsuivat itsensä. Soittivat matkalla että onko ok tulla.
Ap
Vieraita? Vai jotain sukua jotka ajattelee olevansa teidän "perhettä"?
Mites tää tilanne tällaiseksi on päässyt? Jos minulla olisi päässyt tämmönen tilanne muodostumaan ( vaikea kuvitella miten), niin sanoisin yhtäkkiä tulijoille joku kerta, että sorry nyt ei sovi. Tai että jassoo, taas tulitte, ei tiedetty, niin on sapuskaa vaan itselle, saatte itse hakea kaupasta. Ja meiltä täytyy sit olla pois huomenna klo xx.yy, koska syystä xyz. Toivottavasti teillä oli omat lakanat ja pyyhkeet. Menemme nyt saunaan ja sen jälkeen harrastamme kolme tuntia villiä seksiä, älkää häiriötkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanot että ei. Tai että Muuten kyllä, mutta ruokatarvikkeet vähissä, ei ole juuri mitään. Jos tulette niin tuokaa ruokaa mukananne.
Minulla ei huvilla,ei edes mökkiä! Pieni stadin kämppä ja matkan takaa tervetuleita aina mun rakat läheiset. Loukannun jos tuovat jotain.Ilolla kokaan ,vaikka en kokki kolmonen ole. Ei haitaa jos omia jutuja tekevät ,menevät ja tulevat.Koska rakastan heitä yli kaiken.Ilo kun tulevat kuman Helsinki lähiö,tai Talvi pakkanen, Mun pieni kämppä ,mun rakkaat kulta jyvät,elämäni lähteet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sano niille, että jos taas ensi kesänä ajatte täällä päin, niin ajakaa ohi.
No ihan on oma vika, kun hyväksyt tuollaisen. Mä olisin pannut aika päiviä sitten jo pihalle
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei huvilla,ei edes mökkiä! Pieni stadin kämppä ja matkan takaa tervetuleita aina mun rakat läheiset. Loukannun jos tuovat jotain.Ilolla kokaan ,vaikka en kokki kolmonen ole. Ei haitaa jos omia jutuja tekevät ,menevät ja tulevat.Koska rakastan heitä yli kaiken.Ilo kun tulevat kuman Helsinki lähiö,tai Talvi pakkanen, Mun pieni kämppä ,mun rakkaat kulta jyvät,elämäni lähteet!
Laita jo se korkki kii
Sanot ilahtuneella äänellä, että Ompa kiva kun tulette. Juuri kohta aletaan tyhjentää huussin alustaa ja tarvitaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sanot että ei. Tai että Muuten kyllä, mutta ruokatarvikkeet vähissä, ei ole juuri mitään. Jos tulette niin tuokaa ruokaa mukananne.
Siis he ovat jo olleet täällä koko viikonlopun mutta tämä jää viimeiseksi. Jotenkin olen ihan ymmälläni, että tällaisia ihmisiä on edes olemassa. He ovat siis puolisoni ystäviä.. toista en ollut aiemmin edes tavannut.
Vierailija kirjoitti:
No ihan on oma vika, kun hyväksyt tuollaisen. Mä olisin pannut aika päiviä sitten jo pihalle
Usein olen lukenut, että ihmiset vaan heittävät tällaisia lokkeilijoita pihalle, mutta minusta ei kaikesta huolimatta ole tuollaiseen. Tai miten te sen teette ilman että tulee kauhea riita?
Meidät kerran ihan kutsuttiin viettämään muutama lomapäivä sukulaisissa. No mentyämme paikalle ja vietyämme tuliaiset, tarjottiin ihan linnunannoksia ja sitten vielä sanottiin suoraan että on kyllä hyvä kun niin lähellä on kauppa josta vieraat saavat ihan itse ostettua ruokaa :o
Eipä ole toiste tullut lähdettyä kyläilemään.
Kannattaa opettaa sanomaan suoraan.
Soitetaan voiko tulla. Voitte tulla. Mulla on ruokaa vain yhdelle. Tuokaa mukana ruokaa.
Jos eivät tuo, sano suoraan. Mitä aattelitte syödä ?
Junteille voi sanoa myös tuliaisista. Jos juovat omia juomia, voi sanoa minä majotan teidät, mutta ette voi mitään tarjota.
Se, että lähtevät syömään ulos ilman sua, voit siitä ihan oikeasti suuttua.
Soita perään ja kysy. Minne menitte ? Jos näkevät muita, sano voitte varmaan yöpyä heidän luonaan.
Avaa suu
Montakohan samanlaista ketjua täällä? Joku jaksaa toistaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silloin he ovat kutsumattomia vieraita, joille todetaan puhelimessa, että valitettavasti nyt ei käy. Ihan avaamalla suunsa ne asiat saa hoidettua, ei ole mitään pakkoa ottaa vieraita vastaan, jos ei halua olla vieraanvarainen.
Vierailija kirjoitti:
Meidät kerran ihan kutsuttiin viettämään muutama lomapäivä sukulaisissa. No mentyämme paikalle ja vietyämme tuliaiset, tarjottiin ihan linnunannoksia ja sitten vielä sanottiin suoraan että on kyllä hyvä kun niin lähellä on kauppa josta vieraat saavat ihan itse ostettua ruokaa :o
Eipä ole toiste tullut lähdettyä kyläilemään.
Tuollainen on mielestäni aivan ok jos vieraat ovat kovasti odotettuja ja itse kutsuttuja. Silloin varmasti käyn kaupassa ja kokkaankin vieraille, mutta me emme kutsuneet näitä vieraita itse. Vieraitamme emme siis todellakaan nälässä yleensä pidä, mutta en itsekään viitsi nähdä vaivaa sellaisten eteen jotka vain pölähtää paikalle ja käytös on suorastaan töykeää.
Ap
Eivät nuo ole vieraita, vaan loisia.