Masentaa 44-v että ulkonäkö on mennyt
Ei tahdo enää millään saada itsestään esim. kuvaa, jossa näyttäisi hyvältä. Tuntuu, ettei mikään valaistus tai kuvakulma enää toimi tai ainakin pitäisi meikata ja laittaa hiuksia aina sen tunti pari, että saisi edes tyydyttävän tuloksen. Jotenkin vain aina näyttää väsyneeltä ja rupsahtaneelta, lihavalta ja ryppyiseltä. Vertaus, että olen koko ikäni ihan näihin saakka ollut hyvinkin kaunis ja saanut siitä kuulla joka välissä, sekä kuvat on aina näyttäneet hyvältä ja esim. somessa olen ollut suosittu. Nykyään ei kiinnosta edes juuri mitään kuvia ottaa, kun ainakin omasta mielestään näyttää aina huonolta. Ei maailman isoin ongelma, mutta ei nyt nostakaan mielialaa.
Kommentit (24)
Iloitse siitä, että sitä ulkonäköä joskus edes oli. Kaikilla ei ole näin.
Muista kosteutus, Ruotsissa julkaistiin joku aika sitten dokumentti nimeltä Sanningen om hudvård, eli totuus ihonhoidosta, siinä todettiin että ihan tavallinen Nivea kosteusvoide saa ihmisen näyttämään nuorekkaammalta. Se että on elänyt kauan on jo saavutus itsessään joka on juhlimisen arvoista, moni kuupahtaa jo nuorena. Kävelysauvat kouraan ja menoksi! Vanhuus täältä tullaan!
Niin on täälläkin. 41 v. olen ja alan pikkuhiljaa näyttämään ikäiseltäni. Ennen näytin n. 10 v. nuoremmalta. Koronan aikana on tämä muutos tapahtunut tai sitten en vaan ole huomannut aikaisemmin. Tällä mennään kun muutakaan ei voi. Onneksi mies ei välitä ulkonäöstäni. Jos lähtisin uudelle kierrokselle en saisi varmaan ketään enää.
Juuri näin. Nainen, mieti haluatko olla objekti, vai subjekti, joka sanelee itselleen mitä haluaa olla. Objektina olet toisten määriteltävissä, subjektina sanelet ehtosi.