Miehen loukkaava käytös, vai olenko turhaa mustis?
Ollaan mieheni kanssa samassa työpaikassa ja noin puoli vuotta sitten työpaikalla aloitti uusi naispuolinen työntekijä. Melko pian huomasin miehen ja naisen silmäpelin. Nainen on hyvin huolliteltu, hoikka ja kaunis. Kaikissa kokouksissa joissa ollaan, niin mieheni hakeutuu naisen lähelle, siellä missä on nainen niin on myös mieheni. Mieheni vilkuilee kokouksissa jatkuvasti naista ja joskus jäänyt kiinni tuijottamisesta. Nainen myös on muutaman kerran tuijottanut miestäni. Mieheni tekee tikusta asiaa jotta pääsee juttelemaan naiselle, huomaan miehen olevan myös hiukan ujo naisen lähellä. Käytös naista kohtaan on aivan erilaista, kuin muille kolleegoille, ei mieheni muita tuijottele tai hakeudu lähelle. Jopa muut kolleegat on huomannu sen, että mies änkee naisen lähelle, jotenkin minulle noloa. Nyt viimeksi kävimme työporukalla lounalla ja naisella oli helteiden vuoksi paljastavat vaatteet, ja tuntui että mieheni leuat loksahtavat paikoiltaan kun tuijotti naista. Teki mieli pitää miehelle saarna, mutta annoin olla. Kerran mieheni laittoi vikonloppuna myös humalassa naiselle viestin, ei mitään seksuaalista ja teki sen avoimesti läsnäollessani. Ovat myös facebookissa kavereita ja mieheni jatkuvasti kyttää naisen tekemisiä somessa sekä tykkäilee naisen aloituksista. En tiedä olenko turhan mustis, vai olisitteko te loukkaantuneita jos oma mies käyttäytyisi näin? Ja jos miehiä on täällä, niin olisi kiva kuulla miehen mielipiteitä, että mitä tuollaisen päässä liikkuu? Olen tuosta sanonut miehelleni, että koen tuollaisen käytöksen epämukavana, mutta mies vain kieltää tietenkin kaiken. On minulla kuitenkin silmät päässä ja eniten häiritsee tuo, että aina änkee naisen lähelle ja tuo jatkuva vilkuilu naisen perään. Nyt viimeksi kun oli työpaikalla kokous, niin oikein etsimälle etsi, että missä nainen istuu ja änki tietenkin viereen vaikka vapaita paikkoja oli yllin kyllin.
Kommentit (55)
Mun ex mies käyttäytyi toista naista kohtaan noin ja se tuntui pahalta. Tuskin mies tekee tahallaan nuin, koska ihastuksille ei voi mitään. Nähtäväksi jää eteneekö ihastus toiselle tasolle. Kyseisestä miehestä saa aika epäkypsän kuvan. Jokatapauksessa en haluaisi olla tilanteessasi.
Kyllä se on ihastunut. Eihän se nyt sulle sitä myönnä. Sitten varmaan myöntää jos saa naiselta vastakaikua tarpeeksi ja nainen osoittaa kiinnostuksensa.
Älä anna tuon pelin jatkua, itse en ikipäivänä sietäisi tilannetta. Sori vaan, mutta sun miehesi ei vaikuta miltään catchilta. Jos teillä ei ole lapsia, antaisin mennä tuollaisen ukon. Myöhemmin huomaat, että et menettänyt mitään. Ei kunnioita sua pätkän vertaa vaan flirttaa toisen naisen kanssa sun nähden. Jätä se sika, niinkun täällä sanotaan.
Vaikuttaa kyllä aika ilmiselvältä tapaukselta. Epäkypsää mieheltäsi, ettei voi tätä asiaa myöntää sinulle. Kyllä tästä pitäisi kahden parisuhteessa olevan aikuisen pystyä puhumaan aikuismaisesti. Ihastuksia voi tulla parisuhteessa, mutta toinen asia on sitten se miten käyttäytyy kohdetta kohtaan. Onhan tuo nyt epäkunnioittavaa ja nöyryyttävää.
Kesäkuun lopussa oli viimeinen kokous ennenkuin jäimme lomalle. Ja taas rakas mieheni meni laisen lähelle istumaan, katsoin ensin että meneekö naisen syliin istumaan mutta menikin viereen. Muutkin huomaa miehen käytöksen. Ja taas mieheni teki tikusta asiaa ja lässytti naiselle jotain, mies jotenkin ujosti jutteli naiselle ja naureskeli. Ja taas miehen pää kävi kuin tuuliviiri ja tuijotteli naista pitkään. Nyt heinäkuu lomaa ja toivon, että mies unohtaa naisen ja toisin päin. En tiedä onnistuuko se kun mies kyttää naista somessa.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuun lopussa oli viimeinen kokous ennenkuin jäimme lomalle. Ja taas rakas mieheni meni laisen lähelle istumaan, katsoin ensin että meneekö naisen syliin istumaan mutta menikin viereen. Muutkin huomaa miehen käytöksen. Ja taas mieheni teki tikusta asiaa ja lässytti naiselle jotain, mies jotenkin ujosti jutteli naiselle ja naureskeli. Ja taas miehen pää kävi kuin tuuliviiri ja tuijotteli naista pitkään. Nyt heinäkuu lomaa ja toivon, että mies unohtaa naisen ja toisin päin. En tiedä onnistuuko se kun mies kyttää naista somessa.
Ei unohda, se nyt on selvää jos viestittelevät somessa kuten aloituksessa kerroit.
Minä lähtisin tuosta suhteesta ja työpaikasta, jos mies ei ymmärtäisi miten loukkaa käytöksellään. Henkistä pettämistä tuo on, ja tuntisin itseni naurunalaiseksi töissä vaikkei se minuun kohdistuisi.
En tiedä pidänkö tuota henkisenä pettämisenä, vai onko enemmänkin flirttailua? En tiedä.
Ihastuminen parisuhteessa muihin ihmisiin on normaalia, mutta se kuinka sen asian kanssa käyttäytyy ja miten sen antaa itseen vaikuttaa (ihastuneena) on merkityksellisempää.
Myönnän itse itselleni usein ihastumiset, eli en tee niistä itselleni jotenkin salaisuuksia pitäen yllä jännitystä. Toisaalta myös ymmärrän sen, että kyse on omasta mielikuvasta toisesta ihmisestä, johon olen ihastunut. Eihän totuus toisesta ihmisestä vikoineen ole koskaan sama kuin itse on toisesta maalaillut. Pidempään olleet työkaverit tuovat ajan kanssa niitä piirteitä esille, joita naureskelen mielessäni, että "ei voi olla totta" 🤦
Miehesi on selvästi kiinnostunut tuosta naisesta eikä kunnioita sinua tai teidän suhdettanne kun tekee sen noin avoimesti vielä sinun ja muiden nähden. Muutkin ovat laittaneet merkille joten vakava keskustelu miehen kanssa.
Ihastumisia tulee suhteessa, pitäisikö tuon miehen siis mennä kauas tuosta toisesta naisesta, kauas istumaan kokouksissa eikä katsoa tai tuijottaa? Jos pientä flirttiä on niin....
Kyllä miehesi siitä naisesta tykkää. Enemmän kuin työkaverina. Eri asia tekeekö asialle jotain. Ehkä tykkää vain huomiosta, flirtistä ja seksuaalisesta jännitteestä, tuo jännitystä elämään.
Olisi hyvä, jos joku teidän yhteinen miestyökaveri nolaisi sun miehen sanomalla, että mitäs sä oikein kyttäät ja stalkkaat tuota xx:ää. Akka ei ole oikeasti kovin kummoinen, kun ei häneen teidän työpaikkanne muut miehet käy kuumina.
Toivotaan, että työpaikallenne tulee, joku komistus, johon nainen ihastuu.
Ala laittaa miehesi ruokiin rutkasti valkosipulia ja syötä se läskiksi, vaikka mansikoilla ja kermavaahdolla.
Kyllä ne tunteet viilenevät yleensä parissa vuodessa. Nyt ovat jo puolessa välissä.
Et kuvittele vaan osut oikeaan vaikkakin jopa itse yrität kieltää tosiasiaa, alitajuisesti.
Mies on umpi ihastunut muttei koe tekevänsä mitään väärää. Rajat liikkuu kauemmaksi kokoajan. Niin se menee, aina.
Jotain tapahtuu tai ei, mut jotenkin tuon tilanteen olisi hyvä ratketa. Pian.
Tulet hulluksi muuten.
Pitäisi keksiä joku ansa niille. Jotta miehesi ymmärtää mitä nyt on menossa ja ehkä jopa havahtuu.