Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto että kyllästyttää meidän ankea piha

Vierailija
26.06.2022 |

Paahteinen pätsi tällä hetkellä kun ei edes puita ole kuin reunoilla. Kuumuutta tehostaa iso asvalttialue joka rumuudessaan vetää vertoja jollekin neukkulaparkkipaikalle. Ruoho kasvaa laikuittain ja mistään nurmikosta ei voi edes puhua kun kasvaa rikkaruohoa enimmäkseen. Betonikiveäkin löytyy, niiden välit tietysti täynnä voikukkaa. Kaikki kukkapenkkiyritelmät epäonnistuu kun en osaa valita oikeita kasveja :(
Helvetti että kyrsii, yksin vielä pitäisi koko aluetta yrittää hoitaa, miestä ei kiinnosta koko asia yhtään. Joojoo mä laitan kun ehdin, kuuluu vastaus kun jotain pyytää tekemään ja mitään ei koskaan tapahdu. Kaikki jää sen jäljiltä levälleen autotallin ympäristöön.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki puutarhasuunnitelma ammattilaiselta.

Vierailija
2/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ensiavuksi jotain varjostavaa, vaikka jokin katos tai 'purje'. Ja ota selvää, mitkä kasvit viihtyvät paahteisella paikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvtti kun on tämä kasvien kasvattaminen vaikeaa!! Tai ehkä olen vain tyhmä poropeukalo, kun tänäkin kesänä kukat jo kuolivat.

Ap

Vierailija
4/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt puutarhaliikkeestä helppohoitoisia kasveja mitkä viihtyvät tuollaisissa olosuhteissa ja jos rahat riittävät niin mieluusti puutarhasuunnittelija. Ja ihan ensimmäiseksi hommaat jonkun hoitaan tuon asfaltin pois, laitat vaikka siirtonurmea tilalle, jollet tähän hätään muuta keksi. Puitakin voi ostaa jo valmiiksi hieman pidemmäksi kasvaneina.

Vierailija
5/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme köyhiä joten ei ole varaa. En myöskään luottaisi tuollaisiin ammattilaisiin. Tuskin osaavat minua paremmin minun pihaani suunnitella. En halua mitään ultramodernia japanilaista puutarhaa, vaan ihan tavallisen.

Ap

Vierailija
6/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt puutarhaliikkeestä helppohoitoisia kasveja mitkä viihtyvät tuollaisissa olosuhteissa ja jos rahat riittävät niin mieluusti puutarhasuunnittelija. Ja ihan ensimmäiseksi hommaat jonkun hoitaan tuon asfaltin pois, laitat vaikka siirtonurmea tilalle, jollet tähän hätään muuta keksi. Puitakin voi ostaa jo valmiiksi hieman pidemmäksi kasvaneina.

Olen mielestäni jo yrittänyt tällaisia konsteja. Mihin tuon asfaltin saa laitettua sitten pois?

Ap

Vierailija
7/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkien tilalle voit istuttaa (kukkivia) pensaita? Niin tein itse, kun kukkapenkkini alkoi olla holtiton.

Vierailija
8/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme köyhiä joten ei ole varaa. En myöskään luottaisi tuollaisiin ammattilaisiin. Tuskin osaavat minua paremmin minun pihaani suunnitella. En halua mitään ultramodernia japanilaista puutarhaa, vaan ihan tavallisen.

Ap

Jatkat sitten kuten ennenkin.

PS. Kyllä ne suunnittelijat kysyvät asiakkaankin mielipiteitä. Oletko kysynyt kustannusarviota. Meneehän rahaa siihenkin, kun joka vuosi on ostettava uudet taimet, jotka kuolevat parissa viikossa.

Vierailija
9/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo alkaa kärytä.

Vierailija
10/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näköjään huvittaa itseään esiintymällä minuna (tuo joka allekirjoittaa viestit AP). Jos mulla on ankea piha niin tuolla täytyy olla aika ankea elämä kun tuollaisesta iloa saa😄

Vierailija
11/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloita siitä, että syksyllä ei haravoida mitään pois. Tulee valtavasti lisää ravinteita.

Vierailija
12/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alunperinkin piha on asfaltoitu?

Eikö siihen milloimkaan kylvetty oikeaa ruohoa.

Ja tottahan pihalla ja kivien välissä kasvaa rikkaruohoa ja voikukkaa.

Pihaa täytyy hoitaa, ei se itsestään pysy kunnossa ja siistinä.

Ja on suuret määrät helppohoitosia pensaita ja perennoita, jotka kasvavat vuodesta toiseen, ilman mahdottoman työlästä hoitamista.

Mikset ota ap asioista selvää? Kirjastot ovat oppaita helppohoitoisista pihoista.

Jos ei viitsi eikä kiinnosta hoitaa pihaa, kannattaa hankkia asunto kerrostalosta.

Vierailija
13/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pari vuotta vanhassa kerrostalossa ja jos muuttaisin omakotitaloon, niin ottaisin tämän kerrostalon pihasta ideoita omakotitalon pihaankin, sillä tästä pihasta on tehty helppohoitoinen ja valittu helppoja pensaita. Jos haluat helppohoitoista ja varmaa kasvillisuutta, niin ehkä voisit käydä kiertelemässä kerrostalojen pihoja ja sitten mennä ideoiden kanssa ostamaan omalle pihalle kasveja.

Vierailija
14/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap aloita siitä, että syksyllä ei haravoida mitään pois. Tulee valtavasti lisää ravinteita.

En kyllä ole pahemmin haravoinutkaan. Tässä on kai niin köyhää multaa/liian ohut kerros että nurmikko ei jaksa kasvaa. Viime vuoden lumikasojen jäljiltä vielä jäi isoja kuolleita alueita joissa nurmi ei enää kasva, oikein pisteenä i:n päällä. Jotain saviheinää ja/tai voikukkaa puskee niissä nyt. .

Vierailija
15/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvtti kun on tämä kasvien kasvattaminen vaikeaa!! Tai ehkä olen vain tyhmä poropeukalo, kun tänäkin kesänä kukat jo kuolivat.

Ap

Kyllä olet tosi tyhmä. Ja lisäksi avuton.

Ja heikko provoilija.

Vierailija
16/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi alunperinkin piha on asfaltoitu?

Eikö siihen milloimkaan kylvetty oikeaa ruohoa.

Ja tottahan pihalla ja kivien välissä kasvaa rikkaruohoa ja voikukkaa.

Pihaa täytyy hoitaa, ei se itsestään pysy kunnossa ja siistinä.

Ja on suuret määrät helppohoitosia pensaita ja perennoita, jotka kasvavat vuodesta toiseen, ilman mahdottoman työlästä hoitamista.

Mikset ota ap asioista selvää? Kirjastot ovat oppaita helppohoitoisista pihoista.

Jos ei viitsi eikä kiinnosta hoitaa pihaa, kannattaa hankkia asunto kerrostalosta.

Piha asfaltoitu koska tuo tyhmä isäntä sanoi, että on helpompaa hoitaa asfaltoitua pihaa. Nyt meillä on koko perhanan puutarha alue asfaltin peitossa ja itse vihaan sitä.

Kylvetty oikeaa ruohoa? Mihin? Asfaltille? Olipa tyhmä kysymys.

Ei minulla niin paljon ole aikaa ja kiinnostusta, että alkaisin kirjoista puutarhan hoitoa opiskelemaan. Haluan vain siistin pihan.

Vierailija
17/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt pihani itse ja omin kätösin. Runsas on. Piha muuttuu kauniiksi vain ostamalla ja tekemällä. Vaatii paljon työtä.

Vierailija
18/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Leikkaatko myös itse hiuksesi, paikkaat hampaasi, korjaat autosi, kasvatat leipäviljasi, asennat sähkösi jne, vai luotatko näihin ammattilaisiin, että osaavat sinua paremmin?

Tästähän voisi ihan loukkaantua.

T. ammattipuutarhuri

Vierailija
19/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tiedon olen kyllä etsinyt netistä enkä kirjoista.

Vierailija
20/38 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pari vuotta vanhassa kerrostalossa ja jos muuttaisin omakotitaloon, niin ottaisin tämän kerrostalon pihasta ideoita omakotitalon pihaankin, sillä tästä pihasta on tehty helppohoitoinen ja valittu helppoja pensaita. Jos haluat helppohoitoista ja varmaa kasvillisuutta, niin ehkä voisit käydä kiertelemässä kerrostalojen pihoja ja sitten mennä ideoiden kanssa ostamaan omalle pihalle kasveja.

Joo ei kiitos mitään köyhää kerrostalo-asuntolan lookia meidän pihalle! Saatte vuokralla-asujat pitää rumat kasvinne ihan itsellänne. Meidän omakotitaloon haluan hieman parempia kasveja, kunhan vain saisin ne pidettyä hengissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi