Tyttö poimi puistossa tammenterhoja ja huumeruiskun.
Neiti 5 v poimi tammenterhoja puistossa, kun keinutin pikkusiskoaan. Tuli hetken päästä näyttämään paljain käsin saalistaan: iso kasa tammenterhoja ja yksi verinen ruisku. Ruiskussa oli tuppi päällä, ja neidillä ei haavoja käsissään. Laitoin siitä paikasta sormikkaat sormiinsa ja lähdimme kotiin pesemään kädet.
Pitäisikö tehdä joitakin testejä? Ei ollut haavoja, ja tosiaan oli tuppi päällä.
Kommentit (4)
Kiitos, oli helpottavaa kuulla rauhallisen sävyinen vastauksesi! Täytyy soittaa huomenna vielä terveyskeskukseen varmuuden vuoksi.
Onneksi oli tuo tuppi neulan päässä. Harmittaa, etten ollut koskaan ottanut neuloja puheeksi lasten kanssa omaa ajattelemattomuuttani. Puisto jossa olimme, oli Seikkailupuisto Turussa, enkä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että sieltäkin saattaisi neuloja löytyä.
...ottanut yhteyttä Turun kaupunkiin? Minä ainakin ottaisin yhteyttä puistotoimen vastaavaan tms. ja antaisin palautetta asiasta. Eihän kaupungilla tietenkään hirveän paljon keinoja ole tuollaista estää, että lapsen käsiin joutuisi huumeruiskuja leikkipuistossa, mutta hyvä heidän siellä olisi ainakin tietää tapahtuneesta. Niin jos vaikka jotain ehkäisevää toimintaa yrittäisivät miettiä...
Ihan kamala tapaus kyllä tuommoinen! :/ Toivottavasti ei kellekään tapahdu mitään pahaa huumeruiskujen takia. Onneksi se tuppi oli sentään paikallaan, niin ei päässyt tulemaan tartuntoja tässä tapauksessa.
Kun pari vuotta sitten lähipuistossamme Helsingissä sattui samanlainen tapaus, koko puisto siivottiin perusteellisesti, ettei ruiskuja vahingossa olisikin useita. Asiasta oli myös tiedote ko. puiston ilmoitustaululla.
Baby_04:
...ottanut yhteyttä Turun kaupunkiin? Minä ainakin ottaisin yhteyttä puistotoimen vastaavaan tms. ja antaisin palautetta asiasta. Eihän kaupungilla tietenkään hirveän paljon keinoja ole tuollaista estää, että lapsen käsiin joutuisi huumeruiskuja leikkipuistossa, mutta hyvä heidän siellä olisi ainakin tietää tapahtuneesta. Niin jos vaikka jotain ehkäisevää toimintaa yrittäisivät miettiä...
.
Olen itse huumekuntoutuksessa töissä. Itse en onneksi työssäni joudu piikkien kanssa juurikaan tekemisiin. Mitään vaaraahan ei tietenkään ole, jos piikki ei ole ihoa rikkonut. Ehkäpä itse olisin näissä asioissa kuitenkin niin varovainen, että pelaisin varman päälle ja ottaisin asian terveyskeskuksessa puheeksi.