TAJUTKAA JO: Biojäteastiaan EI saa laittaa muovipusseja!!!!
Jatkuvasti näkee eri taloyhtiön biojäteastioista, että sinne on laitettu biojätteitä jopa kaupan kestokassissa. Värittömät hedelmäosaston muovipussi EI kuulu biojätteeseen. Vain niitä vihreitä biopusseja, joita on hedelmä-vihannes-osastolla voi käyttää biojätteille ja tietysti varsinaisia biopusseja. Lajitelkaa oikein. Jokainen väärin tekevä sahaa lopulta omaa oksaansa ympäristöä saastuttamalla.
Kommentit (146)
Luonto saa vähän kärsiä. Kiusanteko on niin kivaa.
Itse asiassa saa. Tämä kerrottu ihan meidän alueella jaettavassa jäteoppaassa: biojätteet voi koota esim leipäpussiin. Aluekohtaisia eroja voi olla.
En usko, koska Hesari ei uutisoinut aiheesta.
Täällä ne pitää laittaa muovipussiin, biohajoavat pussit on kielletty. Oletko varma, että omat lajittelutietosi ovat ajan tasalla?
Riippuu siitä mihin se biojäte käytetään. Biopolttoaineeksi menevät jätteet voi laittaa keräysastiaan muovipussissa, mutta ei biopussissa koska ne biopussit tukkii niitten koneet. Eli vaihtelee alueittain ohjeistus.
Jotkut laittaa vanhat kurkut siinä kurkun omassa muovikääreessä. Vaikeata tuo on, kun ihmisiä on niin moneen junaan. Osa myös on luonnostaan säätäjiä/huolimattomia.
Ap vois rauhottua ja lakata huutamasta. Ja selvittää, miten sitä biojätettä kerätään ja minkälaisissa pusseissa
Ei saa, mutta laitan silti. Kaikki tekevät jatkuvasti jotain mitä ei saisi.
Saako laittaa esim kauppakassin kanssa biojätteeseen. Onko se biohajoava, mielestäni ei ole kun erikseen myydään näitä biohajoavia joita saa käyttää.
Suomessa on vielä mitä pilata. Heitänpä seuraavalla keralla muovipullon mereen.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa saa. Tämä kerrottu ihan meidän alueella jaettavassa jäteoppaassa: biojätteet voi koota esim leipäpussiin. Aluekohtaisia eroja voi olla.
Ja nimenomaan on kielletty ne biopussit.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ne pitää laittaa muovipussiin, biohajoavat pussit on kielletty. Oletko varma, että omat lajittelutietosi ovat ajan tasalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa, mutta laitan silti. Kaikki tekevät jatkuvasti jotain mitä ei saisi.
Eivät tee. Minä en ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä missä ap asuu..
Vierailija kirjoitti:
Leipäpussilla tarkoitetaan paperista pussia. Ei muovista. Vähän valoja päälle hei. Kuivatatko kissankin mikrossa kuin amerikkalainen mummo kun sitä ei ole erikseen suomalaisissa ohjekirjoissa kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vielä mitä pilata. Heitänpä seuraavalla keralla muovipullon mereen.
Tämän päivän lapset, joita näet päiväkotien pihoilla leikkimässä, joutuvat elämään siinä saastuneessa maailmassa, jonka sinä jätät jälkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Saako laittaa esim kauppakassin kanssa biojätteeseen. Onko se biohajoava, mielestäni ei ole kun erikseen myydään näitä biohajoavia joita saa käyttää.
Jos et tiedä, niin otapa selvää oman kuntasi tavasta.
Kiertokapula haluaa biot 1.6. lähtien biohajoavassa tai paperipussissa. Sitä ennen muovi- tai paperipussissa.
Mä taittelen pussit ilmaisjakelulehdistä, joita joku tuuppii mun postiluukusta. Taitteluohje:
Näitä väsätään kaveriporukalla ja kiskotaan viiniä.
Ei saa ei.