Oliko tämä elämä tässä?
Olen 38v mies, jolla vaimo, 2 lasta, koirat, omakotitalo ja velat. Näiden kaikkien vuosien jälkeen minut vakinaistettiin julkiselle puolelle viime joulukuussa. Samaten emäntä. Eli palkka tulee ja töitä on. Eli mitäs nyt sitten keksin, kun en ole paikoillaan oleva ihminen, mutta ei vakaata elämäntilannettakaan tahtoisi särkeä.
Haave edelleen ulkomaille pysyvä muutto, mutta onko siellä (saksa) tarjota sama? Vai pitääkö odotella että nuo 4v muksut häipyy pesästä? Reissuihin saan lähteä yms ei siinä, mutta mitä sitten täällä kotona kun kaikki tavoitteet Suomessa on saavutettu?
Kommentit (31)
Varmaan aika yleistä tuollaiset mietteet. Ota tilanne tyytyväisyydellä. Perusjutut ovat hyvin. Siihen päälle voit miettiä erilaisia kiinnostavia tekemisiä. Varmaan ulkomaan keikkakin voi onnistua. Perheesi on lapsillesi turvallinen paikka kasvaa. Se on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on isoja ongelmia elämässä, kermaperse. Toivon sinulla haastavaa sairautta itsellesi tai läheisellesi. Kärsimystä. Opit.
Hitto mikä hullu olet!
Usko pois, loppuu kaverilta tämän tason narinat ja ongelmat lyhyeen.
Rakensit taviksen elämän. Toivottavasti jaksat sitä 20-40 vuotta lisää.
Tämä palsta on vähän hankala syvälliseen keskusteluun, koska täällä on paljon aivan asiatonta ilkeää kirjoittelua.
Ap, olet onnekas. Hyvää jatkoa myös!
Olen kermaperse ns. Yritys meni konkkaan 2007. Tein töitä kaikkiaan 19 eri yrityksessä 14 vuotta. Elin näkkärillä ja makselin ulosoton velkoja. Vakinaista hommaa ei tarjottu mistään. Nyt vain kävi säkä ja sain vakinaisen pestin, josta ei pihalle potkita. Nyt kysyinkin, että mitä seuraavaksi tekisin. Ja ennen kuin joku alkaa itkeen niin kyllä perhe on täysin mukana suunnitelmissa...
Eikö ap:lla ole mitään harrastusta, mikä antaisi täytettä ja haastetta elömään työn ja perhe-elämän lisäksi.
Ja onhan siinä haastetta, jotta saa maksettua asuntovelat pois.
Sitten vois pistää mökkiprojektin käyntiin, rakentamiseesa on duunia yllikyllin, mökin lisäksi rantasauna, laituri, vene, aitta.
Riittää fyysistä duunia vapaa-ajalle ja lomille.
Tai opiskele joku muukin tutkinto, ja pistä sivutoimisena oma yhden miehen firma pystyyn.
Tai harrasta jotain vaativaa lajia, jossa voi myös kilpailla ja matkustella kilpailemaan eri puolille Suomea ja maailmaa.
Kaikki riippuu aivan ap:sta itsestään, siitä mitkä asiat kiinnostavat ja syttyttävät ja antavat paloa elämään.
Mutta em. asioilla monet ihmiset täyttävät vapaa-aikansa.
En enää ikinä ryhdy yrittäjäksi Suomessa. Se tie on kokeiltu ja valtio vei 160% siitä mitä tuotin. Tilitoimisto jätettiin tuomitsematta. Käytännössä ostin materiaalia 400 000e hintaan ja maksoin palkat 4 työntekijälle kuten piti yms. Itse sain 3 vuoden aikana. vajaa 30 000e tilille koko firmasta eikä ollut mitään työsuhde etuja. Mutta koska EU. Piti maksaa valtiolle valvonta yms yms kuluja vaikka voittoa tuottavaa tuotantoa ei ollut
Avauduin.. Anyway. Nyt kun olen velat valtiolle hoitanut ja olen tilanteessa, jota valtio ja yhteiskunta ylipäätänsä odottaa niin mitäs nyt sitten.
Olen auttanut tarvitsevia ja autan jatkossakin. Itsekkin apua aikoinaan tarvin. (En saanut)
Koirien kanssa aloita joku niille huonosti sopiva harrastus (shih tzu- jäljestys, kultainen noutaja- agility) niin siitä saat haastetta.
Willefriikari kirjoitti:
Olen kermaperse ns. Yritys meni konkkaan 2007. Tein töitä kaikkiaan 19 eri yrityksessä 14 vuotta. Elin näkkärillä ja makselin ulosoton velkoja. Vakinaista hommaa ei tarjottu mistään. Nyt vain kävi säkä ja sain vakinaisen pestin, josta ei pihalle potkita. Nyt kysyinkin, että mitä seuraavaksi tekisin. Ja ennen kuin joku alkaa itkeen niin kyllä perhe on täysin mukana suunnitelmissa...
Mitä jos kysyisit perheeltä?
Vierailija kirjoitti:
Jumalan kokoinen tyhjä aukko.
Tai pitkän ja paksun kikkelin.
Hitto mikä hullu olet!