Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin 3 päivää juhannusjuhlissa pariskuntien kanssa ja nyt tajuan miksi olen ikisinkku

Vierailija
26.06.2022 |

Olin siis kolme päivää pariskuntien kanssa juhannusta viettämässä mökillä. Kyseessä lapsuuden ystäviä ja muita, rentoa menoa, en siis tuntenut itseäni ylimääräiseksi.

Olen lähemmäs kolmekymppinen, suurimman osan elämästäni halunnut olla itsekseni.

1. Minulta puuttuu sisäinen turvattomuuden tunne. Olen tuntenut aina oloni todella turvalliseksi yksin. Pariskunnat kertoivat, että parisuhde tuo heille henkistä turvaa, olo on aina turvallinen heidän seurassa ja ilman heitä, olisivat turvattomia.

2. Minulta puuttuu sisäinen hoivavietti. Naiset usein tykkäävät hoivata miehiään, joko sanallisesti "Älä rakas pala tuolla ulkona, muista se aurinkorasva". Ja jos ei muisteta, sitä mennään laittamaan miehen selkään.

3. Minulta puuttuu myös sisäinen hellyyden tarve. En kaipaa kosketusta, tai kehuja tai silittelyjä. Tuntemani naiset pitävät kosketuksesta ja esimerkiksi aamuisin on tärkeää vaihtaa vaikka hali tai suukko. Minä en kaipaa sellaista.

4. On ihanaa mennä nukkumaan yhdessä. Ihanan päivän jälkeen on ihana kömpäistä sen oman kullan viereen ja nukahtaa, ja kuunnella toisen tuhinaa. Minä laitoin patjani komeroon, ja olin maailman onnellisin, kun kukaan ei tuhise, tuhnuta tai muutakaan vieressä. Yksin nukkuminen on minulle pyhistä pyhin.

Tällaisia asioita tuli mieleen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien havaintojeni mukaan on (hetero)suhteita, joissa mies on se kannatteleva puolisko, ja toisia joissa nainen. Henkinen vahvuus ei minusta mene sukupuolen mukaan. En myöskään sanoisi, että sinkut ovat yleistäen vahvempia ihmisiä kuin pariutuneet. Voivat olla myös pelokkaampia, välttää kaikkia riskejä.

Mutta muutoin kyllä uskon havaintoihisi. Varmasti ihminen, joka kaipaa toista ihmistä, pariutuu helpommin kuin täysin riippumaton. Ainahan sitä pitää jotain vapaudestaan antaa, jos pariutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla