Koin nälkää ystävän luona
Olin muutaman päivän ystävän luona.
Ja kyllä, ostin ruokaa sinne.
Syötiin riisiä ja jotain kevyttä siihen kylkeen.
Leipää.
Kommentit (42)
Miksi et sitten syönyt niitä ostamiasi? Ja ystävien kyllä pitäisi nähdäkseni pystyä puhumaan tuollaisesta suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten syönyt niitä ostamiasi? Ja ystävien kyllä pitäisi nähdäkseni pystyä puhumaan tuollaisesta suoraan.
Ne oli niitä yhteisiä mitä tämä ystävä syö.
Lellulellu kirjoitti:
Nämä nälässä pitäjät on pahimpia.
Miehen mummo täytti viimekesänä 80v ka piti sitten juhlat.
Ruoka loppui kesken, se oli köykäistä esim karjalan paistista sai lihaa etsiä rehujen joukosta. Leipäkin sitten lopulta loppui kesken kun ihmiset sitä nälkäänsä söi.
No pää asia että mummo sai pitää juhlansa.
Mitäs ette nuukaperseet järjestäneet mummolle juhlia. Ei jaksanut, ei ollut voimia vaikka rahaa oisikin.
Kylläpä sitten ollaan kärkkymässä kun aika hänestä jättää.
Joskus on olen minäkin ollut nälässä. On tarjottu vain kahvit ja sen kanssa jotain, kun olen mennyt jo päivällä, eikä sen jälkeen iltapalaa ennen nukkumaanmenoa. Tottakai siinä tulee nälkä. Olen oppinut ottamaan banaanin mukaan vieriailuille, jotta ei tarvitse kerjätä.
Vierailija kirjoitti:
Lellulellu kirjoitti:
Ruoka loppui kesken, se oli köykäistä esim karjalan paistista sai lihaa etsiä rehujen joukosta. Leipäkin sitten lopulta loppui kesken kun ihmiset sitä nälkäänsä söi.
No pää asia että mummo sai pitää juhlansa.Mitäs ette nuukaperseet järjestäneet mummolle juhlia. Ei jaksanut, ei ollut voimia vaikka rahaa oisikin.
Aivan varmasti olisi järjestetty mutta kun mummun piti itse antaa järjestää juhlansa itse kun on niin vireäkin vielä.
Mutta kun mihinkään ei saa puuttua ja mitään ei saa tehdä kuin mummon tavalla on tilanne hieman hankala.
Lellulellu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lellulellu kirjoitti:
No pää asia että mummo sai pitää juhlansa.Mitäs ette nuukaperseet järjestäneet mummolle juhlia. Ei jaksanut, ei ollut voimia vaikka rahaa oisikin.
Aivan varmasti olisi järjestetty mutta kun mummun piti itse antaa järjestää juhlansa itse kun on niin vireäkin vielä.
Mutta kun mihinkään ei saa puuttua ja mitään ei saa tehdä kuin mummon tavalla on tilanne hieman hankala.
Seuraavissa juhlissa olette sitten viisaampia. Jos "kyllä-minä-itse"jaksaa ja tahtoo vielä hoitaa itse, niin utsitte, mitä on tulossa ja varaatte auton perään kylmä-kuumalaukkuihin samaa pöperöä toisen mokoman ja siirrätte vaivihkaa tarjoilun täydennykseksi.
En kyllä ymmärrä kuinka ihmiset voivat olla noin huonotapaisia. Minulle hyvä ja runsas tarjoilu on kunnia-asia.
Veljeni kutsui minut ja perheeni kerran kylään viikonlopuksi 300km päähän. Olimme illalla niin nälkäisiä, että kävimme Hesen kautta kaupoilla- hän nimittäin tarjosi aamulla 2 weetabix per nenä, ei lounasta, päivällinen oli kinkkupaketista kuivattua poronsuikaletta ja salaattia. Ja tämä mies on rikas kuin piru.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on olen minäkin ollut nälässä. On tarjottu vain kahvit ja sen kanssa jotain, kun olen mennyt jo päivällä, eikä sen jälkeen iltapalaa ennen nukkumaanmenoa. Tottakai siinä tulee nälkä. Olen oppinut ottamaan banaanin mukaan vieriailuille, jotta ei tarvitse kerjätä.
Salasuklaalevy kassin pohjalla pelastaa puuttuvan iltapalan.
Mulla oli ystävä, joka asui kaukana ja kerran kesällä reissasin junalla tervehtimään lasteni kanssa, nuorin oli vauva.
Vaikka vierailu oli sovittu ja oltiin innoissamme harvinaisesta tapaamisesta, koitti ilta, eikä kukaan tehnyt ruokaa.
No, lasten takin oli pakko mennä pokerina keittiöön, availin kaapit ja laitoin aterian kaikille. Heillä siis oli omiakin lapsia. - En tiedä, oliko ystävä väsynyt tai mitä ajatteli. Olivat kyllä meillä olleet ja meillä heillekin oli aina tarjottu kunnon sapuskat.
Myöhemminkin kävi tuollaista pari kertaa. Kun mentiin, ajatuksella että käväistään vain pikaisesti kahvilla, vietiin tuliaisiksi pullaa ja viineriä pari kolme sorttia. Ei niitä kahveja tullut. - Piti lähteä jatkamaan matkaa ja ne tuomiset jäi sinne nököttämään komeana kekona tarjottimelle, jolle olin ne asetellut. Olisi kai itse vaan rohkeasti pitänyt keittää se kahvi.
Minulla aina varasuklaata laukussa.
Jos meille tulee vieraita, laitan paljon ja kaikkea. En kestä ajatusta, että joku joutuu olemaan nälkäinen. Otan etukäteen selvää myös allergiat ja ruokavaliot, jotta jokaiselle löytyy varmasti jotain.
Tiedän, että se on hullua ja että vierailujen jälkeen jääkaappi on täynnä kaikenlaista ruokaa, mutta olen 100% varma, että kukaan meillä vieraillut ei ole joutunut miettimään nälkää.
Olisit woltannut vähän ruokaa, ja jos olet jossain syrjäkylillä, niin kyllä sielläkin on jokin kyläkauppa uutta kierrosta varten.
Lellulellu kirjoitti:
Ei se mitään karjalanpaistia ole ollut, jos siellä rehuja on ollut.
Pitää huomioida kenelläkään ei ole raha puuta ja ruokia ystäviä. Joku valitti 80 v.mummolla ruoka loppu? Miksette vie ruokaa menessä? Tai osta vieraspaikan lähikaupasta kaikille ruokaa?Mummojen/ pappojen lääkeet maksaa,tena vaipat,jos kotihoito/ ranneke viellä enemmän.Niin ei jää rahaa syöttää vieraita.Hävetkää valittajat !
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä kuinka ihmiset voivat olla noin huonotapaisia. Minulle hyvä ja runsas tarjoilu on kunnia-asia.
Veljeni kutsui minut ja perheeni kerran kylään viikonlopuksi 300km päähän. Olimme illalla niin nälkäisiä, että kävimme Hesen kautta kaupoilla- hän nimittäin tarjosi aamulla 2 weetabix per nenä, ei lounasta, päivällinen oli kinkkupaketista kuivattua poronsuikaletta ja salaattia. Ja tämä mies on rikas kuin piru.
Myönnän että en syö lihaa, mutta mitä tarkoittaa kinkkupaketista kuivattu poronsuikale?
Lellulellu kirjoitti:
Harva ton ikänen enää tajuu paljo ruokaa menee. Meilläkin näitä suvussa, ja aina pikaruokapaikan kautta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Lellulellu kirjoitti:
No pää asia että mummo sai pitää juhlansa.Harva ton ikänen enää tajuu paljo ruokaa menee. Meilläkin näitä suvussa, ja aina pikaruokapaikan kautta kotiin.
Ja näillä on rahaa. Mutta eivät osaa enää vaan arvoida paljo ruokaa menee.
Vierailija kirjoitti:
Yks päivä syötiin vasta klo 17 ja riisiä.
Liekö niitä jotka syövät kerran päivässä ja max kahdesti eivätkä älyä että se oma tyyli ei oo ainoa oikea. Meillä saa syödä tarpeen mukaan vieraatkin, syötävää löytyy jos tarvii. Eikä pakko ole jos ei tarvi. Mutta että nälässä ei pidetä.
Onko ystävälläsi erilainen ruokarytmi kuin sulla on? Niistäkin pitäisi sopia, että milloin syödään ja millaisia määriä. Etukäteen
Yleensä nämä ovat hoikempia ja vähäruokaisempia kuin nälissään olevat vieraat. Sitten ei ymmärretä, että vierailla voisi olla nälkä, kun mennään näiden hoikempien ravinnon tarpeen mukaan. Onneksi itse pystyn olemaan syömättä vaikka koko päivän.