Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan aina mahdollisimman halvinta, oli sitten kyseessä vaate, tavara, tai huonekalu.

Vierailija
25.06.2022 |

Miksi tämä aiheuttaa niin paljon hämmennystä ja vihaa? Minulla nämä vaatteet kestäneet vuosia, en vaihda vaikka nukkantuu. Huonekalutkin on kestäneet hyvin, kaikki jostain Tokmannilta tai Ikeasta halvimmat. Viimeisin ostos oli aurinkolasit jotka maksoi 7,50 Tokmannilta. Minua ei vaan kiinnosta vaatteet, tavarat tai huonekalut niin paljon että maksaisin niistä yli satoja euroja, ei kai tämä paha?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa vihaa oikeasti jos "kulkee markettivaatteissa ja jos " kämpästäsi huomaa armotta sosiaalisen luokkasi" ja kulkee" markettihiusväreissä " jne. Nuoretkin miehet ollaan aivopesty trendipelleiksi.

Keneltä sitä vihaa saa ja miten viha konkreettisesti ilmenee?

Vierailija
22/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin aina kans halvinta. Kaverin perheessä ostettiin aina kallein tuote, koska kaverin äiti mielsi hinnan aina laadun takeeksi, ihan vessapaperia myöten, kaikki piti olla kalleinta ja parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikymmeniä sitten ostetut arabian astiat yms pysyy täysin käyttökelpoisina ja kauniina. Kestävät aikaa ja katsetta.

Olisi ostohetkellä halvempaa ostaa halvin, mutta tuoko ne niin paljon iloa ja näyttävätkö hyviltä ja kuinka monta kertaa ne tulee uusittua vuosikymmenien aikana?

Vierailija
24/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmeniä sitten ostetut arabian astiat yms pysyy täysin käyttökelpoisina ja kauniina. Kestävät aikaa ja katsetta.

Olisi ostohetkellä halvempaa ostaa halvin, mutta tuoko ne niin paljon iloa ja näyttävätkö hyviltä ja kuinka monta kertaa ne tulee uusittua vuosikymmenien aikana?

Totta, minulla on yli 20 vuotta sitten ostettuja Arabian astioita jotka ovat edelleen joka viikko käytössä.

Vierailija
25/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeneet ja valistuneet tietävät mitä halvalla saa...

Vierailija
26/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tyylillään. Ostan itse ainoastaan Suomessa tehtyjä huonekaluja ja designia. Kestävät kymmeniä vuosia eikä tarvitse uusia parin vuoden välein.

Vierailija
27/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo halpojen kamojen, erityisesti vaatteiden, ostaminen, on kaikkea muuta kuin eettistä.

Mietipä mitä halvan paidan tms. tekijä saa palkakseen.

Vierailija
28/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kun olen törmännyt näihin merkki pelleihin ja kamalat velat. Kalleinta ostetaan ja kaikki velaksi. 

Vierailija
29/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse tyytyväinen niin ole välittämättä muista.

Vierailija
30/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo halpojen kamojen, erityisesti vaatteiden, ostaminen, on kaikkea muuta kuin eettistä.

Mietipä mitä halvan paidan tms. tekijä saa palkakseen.

Kiinnostaa kuin kilo paskaa. Jos kerran täälläkin on orjatyö sallittua (9e/h "työt")

Niin miksi välittäisin vinku-intian työoloista?

Vierailija
31/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvimmilla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoakaan.

Kuka ostaa tavaraa jotta voisi myydä sitä eteenpäin. Minä en ainakaan tuhlaisi noin rahojani. Yleensä ostan siten että lasken jäännösarvoksi 0. Jos siitä joskus vielä jotain saa niin se on vain plussaa, mutta en suunnittele ostoa että "ostanpa tämän enkä tuota toista kun myytäessä tästä saa enemmän". Tuskin saa myntihintojen erotuksen verran edes.

Just ostettiin teinille mopo. Käytetyt hintavammat olivat tiettyä merkkiä ja tein sitten laskelmia että nyt kun ostaa uutena, ajaa kolme kesää ja myy sitten pois, niin tulee hqlvemmalski kuin ostaa halpa ja viedä lopuksi romuttamolle.

Jotkut tuotteet nyt vaan on sellaisia että jo ostaessa tietään niillä olevan lyhyt käyttöaika, vaikkapa lasten sukset ja luistimet.

Vierailija
32/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa vihaa oikeasti jos "kulkee markettivaatteissa ja jos " kämpästäsi huomaa armotta sosiaalisen luokkasi" ja kulkee" markettihiusväreissä " jne. Nuoretkin miehet ollaan aivopesty trendipelleiksi.

Vieraiden avoin halveksuta, sukulaisten samoin ja käydään vaan katsomassa eikä varmasti tulla ikinä uudestaan. Ihan avointa kodin kodin haukkumista ja seläntakana päivittelyä. Tällaista se juurikin on.

Vierailija
33/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraiden avoin halveksuta, sukulaisten samoin ja käydään vaan katsomassa eikä varmasti tulla ikinä uudestaan. Ihan avointa kodin kodin haukkumista ja seläntakana päivittelyä. Tällaista se juurikin on.

Miksi tollasten kanssa olis enää missään tekemisissä? Saati että pyytäisi kotiinsa?

Vierailija
34/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenessä konkreettisest tuo aiheuttaa hämmennystä ja vihaa, ja miten nämä hämmennys ja viha ilmenevät?

Mitä hiton väliä on kenenkään huonekaluilla, oli ne sitte roska-ikeaa tai artekkia sun muuta "hienoa". Itteäni aina naurattaa kun ihmiset kehuu artekeilla. Niitä ovat oolleet mun duunipaikat täynnä, korvistakin tulee tietyt mallit.

Ja sama kai se mihin päänsä kallistaa, sänky kuin sänky, ei hinta siitä parempaa...tee.

Ei ainakaan kateutta tai vihaa.

Paitsi vihaa, kaverilla on ikean keittiön tuolit, kolme kaksi metristä urheilijapoikaa, en uskalla istua kun koko ajan pelkään että ne rusahtaa rikki kun ne korstot on niillä keikkunu....huhh.

Kerroin aikaisemmin kotimme Artekeista.

Huonekalut ovat olleet silloin edullisia, puuta ja käytössä ikuisia.

Kun kerralla panostaa klassiseen, voi samaa ruokapöytää käyttää vuosikymmeniä. Ostimme ruokapöydän 1999 vuoden lopussa. Siinä oli silloin 2 osaa. Vuosien varrella on ostettu 3 osaa lisää. Pöytä on luult meillä ikuinen.

Luin joskus okv Miian keittiönpöydistä.

Tapahan sekin on.

Rahaa ja aikaa on säästynyt

Vierailija
35/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä tuntuu pahalta ;).

Vierailija
36/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta joku tulee huutaa " ET SÄ VOI TEHÄ NOIN"!!!

Olet ihan pikkusen pikkunen ajatuksenjuoksussasi.

Vierailija
37/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli tuollainen ja lapsi-esteetikkona aina harmitti, että oli ruminta ja halvinta kämppä täynnä. Se oli silloin noloa. Olisin halunnut laittaa siellä jo lapsena nätimmin, mutta en saanut lupaa. Mikään ei siis oikein ollut minun ja minun omaa. No, aikuisena laitan todellakin otin kivasti ja välttelen lastulevyasioita viimeiseen asti. Minä en kärsi yhtään, kun käytän itse ansatisemiani rajoja. Mulla ei ole tarvetta hautoa niitä missään. Olisko tässä ero isääni, että en syntynyt pula-aikana?

Kaiken sanomani jälkeen: ei voisi vähempi kiinnosta, jos joku haluaa tehdä elämässään toisin. En koe tuskaa toisten valinnoista. 

Vierailija
38/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli tuollainen ja lapsi-esteetikkona aina harmitti, että oli ruminta ja halvinta kämppä täynnä. Se oli silloin noloa. Olisin halunnut laittaa siellä jo lapsena nätimmin, mutta en saanut lupaa. Mikään ei siis oikein ollut minun ja minun omaa. No, aikuisena laitan todellakin otin kivasti ja välttelen lastulevyasioita viimeiseen asti. Minä en kärsi yhtään, kun käytän itse ansatisemiani rajoja. Mulla ei ole tarvetta hautoa niitä missään. Olisko tässä ero isääni, että en syntynyt pula-aikana?

Kaiken sanomani jälkeen: ei voisi vähempi kiinnosta, jos joku haluaa tehdä elämässään toisin. En koe tuskaa toisten valinnoista. 

Mitä ostat - umpipuuta vai viilutettua/pinnoitettua mdf, metallia?

Vierailija
39/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kyllä on todella vaikea uskoa!?

Ikinä maailmassa en ole tuollaiseen törmännyt tai kuullut. Todella outoja sukulaisia ja tuttavia sinulla, mistä olet löytänytkin?

Vaikka toisaalta tuosta kyllä paistaa läpi vahva katkeruus. Ettei olisi kateutta kun itse haluaisit elää jotain kuviteltua luksuselämää ja kerätä ihailua?

Ehkäpä ne tuttavat ja sukulaiset käy vain katsomassa eivätkä tule uudestaan kun vastaanotto on valmiiksi hapan ja töykeä? Oletuksella että tulette vain arvostelemaan ja haukkumaan? Kuka sellaiseen kotiin haluaisi mennäkään olkoot vaikka linna tai palatsi!

Tarkistapa omaa tapaasi suhtautua. Mieti paljonko itseäsi arvostat. Mieti projisoitko itsevihasi muihin, Näet sen muitten kuvitellussa käytöksessä. Tuo menee jo sairaan puolelle.

Vierailija
40/47 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin järkyttävää, kun ihminen ostaa halvinta p*skaa, en pysty suhtautumaan sellaisiin ihmisiin kunnioituksella. Ei minua se suututa, vaan ihmettelen, koska itselleni tulisi ihan hirveä syyhy ja kutina jos AINA ostaisin halvinta, eli myös monesti huonolaatuisinta.

Teen aina hinta vs. laatu -punnintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi