Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääkkeiden kokemuksia?

vierailija
25.06.2022 |

Kärsin pitkäaikaisesta "kroonistuneesta" synnytysmasennuksesta. (jankkaajille tiedoksi, muita tapoja ON jo kokeiltu)
Olen alakuloinen, mikään ei kiinnosta, kaikki uuvuttaa enkä saa mitään aikaiseksi.
Auttaako masennuslääkkeet? Saako niillä piristystä, innostusta elämään?
Jääkö koukkuun ja pystyykö sitten elämään ilman?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle määrättiin yhtäaikaa masennuslääkettä ja antipsykoottia koska arjesta ei tullut mitään ja yritin itsemurhaa.

Lääkkeet auttoivat turruttamaan tunteet ja ahdistuksen niin, että toimintakyky alkoi palata. Haittapuolia oli kaikki seksuaaliset kyvyt ja halut lähti täysin yli vuodeksi. Kroppa tuntui myös tönköltä. Niin kuin jalka ei olisi oikein noussut. Lihoin myös yli 30kg, josta yli puolet on vieläkin tallella. Mutta pääsin takaisin jaloilleni ja olen ollut töissä nyt yli 3 vuotta ilman ongelmia.

Vierailija
2/8 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jatkaa. Lopetin lääkkeet lääkärin kanssa 2,5 vuotta sitten. Ainoastaan uni on välillä katkeilevaa jälkioireena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mulle määrättiin yhtäaikaa masennuslääkettä ja antipsykoottia koska arjesta ei tullut mitään ja yritin itsemurhaa.

Lääkkeet auttoivat turruttamaan tunteet ja ahdistuksen niin, että toimintakyky alkoi palata. Haittapuolia oli kaikki seksuaaliset kyvyt ja halut lähti täysin yli vuodeksi. Kroppa tuntui myös tönköltä. Niin kuin jalka ei olisi oikein noussut. Lihoin myös yli 30kg, josta yli puolet on vieläkin tallella. Mutta pääsin takaisin jaloilleni ja olen ollut töissä nyt yli 3 vuotta ilman ongelmia.

Pystyn kyllä käymään töissä mutta kaiken tekeminen muuten tuntuu todella raskaalta. Todettu keskivaikea masennus.

Ap

Vierailija
4/8 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristystä niistä ei kyllä saa. Zombieksi vetää. En suosittele, mutta kaiken huonoimman yli niillä pääsi.

Vierailija
5/8 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn kyllä käymään töissä mutta kaiken tekeminen muuten tuntuu todella raskaalta. Todettu keskivaikea masennus.

Ap

Olen ehkä sitä mieltä, ettei ne lääkkeet ole lopullinen ratkaisu. Ne auttoivat mua tekemään muutoksia omaan elämään ja niiden muutosten ansiosta voin paremmin nyt.

Vierailija
6/8 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttäviä lääkkeitä. Nyt kun päässyt eroon niin alkaa taas palautua ja elämä tuntua normaalilta. 

Vierailija
7/8 |
26.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä jo kertoi riittävästi