Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voikohan psyykelääkkeet aiheuttaa ihmiselle todella outoja unia?

Vierailija
25.06.2022 |

Viime yön esimerkiksi näin unta, jossa uimarannalla sieltä järvestä nousi ylös karhu, joka alkoi kävelemään pitkin rantaa tappaen ja syöden siellä olevia ihmisiä jotka olivat todella kauhuissaan mutta eivät lähteneet karkuun. Muutenkin näen todella erikoisia unia, en siis lainkaan sellaisia unia mitä muut ihmiset ainakin yleensä näkevät. Voivatko psyykelääkkeet aiheuttaa erikoisia unia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
2/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ruuat aiheuttavat eri tyypppisiä unia. Esim. kananmunien ja kaurapuuron sisältämä tryptofaani voi aiheuttaa romanttisia unia, jos ei ole syönyt noita ruoka-aineita vähään aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun ajoittain käyttämään lihasrelaksanttia, ja se aiheuttaa minulle aina painajaisia. Eiköhän sitten myös psyykenlääkkeet voi?

Vierailija
4/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Yhdestä psyykelääkkeestä näin unia missä sarjamurhaaja tappoi eri tavalla uhrejaan.

Vierailija
5/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut painajaisia melatoniinista. En käytä enää

Vierailija
6/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor aiheutti unennäkemistä, jotka muisti yllättävän hyvin.

Vierailija
7/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin viime yönä melko värikkäitä unia, joissa seikkailin mm. Kardashianien ja paavin kanssa, heh. Käytän psyykelääkkeitä.

Vierailija
8/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikki joka vaikuttaa ihmisten elimistöön, mieleen ja hermostoon voi vaikuttaa uniin. Eli lääkkeet, alkoholi, aineet jne. Joskus jopa vääränlainen ruoka ja riippuu mitä ajattelee, joskus joku aihe triggeröi unet. Tai uutiset. Myös uni voi kertoa että joutuu arjessa pakenemaan jotain jos karhu perässä tai venäjän karhu. Kenties hankala exä tai pomo. Entä ympäristö.

Vierailija
9/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen painostavia unia jo siitä jos syön raskaammin juuri ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
10/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itse jos käytän ketpinoria tai mirtazapinia niin erittäin todentuntuisia unia missä vääjäämätön kuolema tulee mitä inhottavimmilla tavoilla.

(uppoa laiva, ei pääsyä pois jumissa alimmalla kannella,

Bussi kaatuu päälle, sarjamurhaaja saa napattua, am puu päähän)

Näitä kun näkee niin koh tekee kaikkena ETTEI nukahtaisikaan, sen verran

ahdistaa.

Yhden unen aikana jopa tunsin ihan oikeaa kipua... Eihän unessa pitäisi voida

Oikeasti sattua mutta siinä sattui.

Vierailija
11/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun käytän yhtä lihasrelaxanttia, kauan sitten kuollut omainen ilmestyy uneeni juttelemaan.

Vierailija
12/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luet tarkkaan lääkkeen pakkauksessa olevan paperin, siellä todennäköisesti lukee haittavaikutusluettelossa, että saattaa aiheuttaa erikoisia unia.

Vierailija
13/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi, kyllä varmaan. Minullakin Melatoniini aiheutti tosi kummallisia unia. Ei heti alkuun ,mutta myöhemmin. Pidin taukoa ja jatkettuani ei ole tullut kummallisia unia.

Vierailija
14/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on yleinen sivuvaikutus psyykelääkkeillä. Myös esim. betasalpaajat voivat aiheuttaa, näistä Propral varsinkin tekee unihäiriöitä ja painajaisia.

Vierailija
15/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI. Tuli joskus vuosia sitten vielä käytin niin oli niin todellisen tuntusia unia että huhhuh. Ei mitään rajaa oikeesti.

Vierailija
16/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi olla muitakin syitä tietysti, stressi, oot katsonut jännittäviä elokuvia yms.

Vierailija
17/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on yleinen sivuvaikutus psyykelääkkeillä. Myös esim. betasalpaajat voivat aiheuttaa, näistä Propral varsinkin tekee unihäiriöitä ja painajaisia.

Niinhän se on, tai sitten nää lääkkeet vaan auttaa muistamaan unet paremmin, harvemmin niitä ainakaan itse muistaa herättyään...

Vierailija
18/18 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurolepteillä saa villit unet ;) Onneksi en enää käytä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi