Apua kaivataan: miten opettaa lapsi nukkumaan päiväunet SISÄLLÄ? ov
9 kk poika nukkunut päiväunensa aina vaunuissa parvekkeella, nyt haluaisin opettaa pojan nukkumaan päiväunet sisällä. Miten te muut olette siinä onnistuneet? Poikaa pitää yleensä heijata vaunuissa hetken että nukahtaa, se kun ei sängyssä onnistu niin arveluttaa vähän että nukkuuko poika koskaan sisällä.
Kommentit (11)
Vaunuissa nukkumiselle tuli stoppi kun yhtenä päivänä kaatoi vaunut ja putosi. :( Ei ole valjaita nääs.
No, me ollaan opeteltu sisällä nukkumista sitten. Yleensä ensin annan pojalle maitoa, sitten laitan pinnasänkyyn unirievun kanssa ja jätän itse nukahtamaan. Välillä joudun käydä laittamassa tuttia tai asettelemassa uudelleen makuuasentoon. Parina eka päivänä nukkumaanmenosta tuli vain huutoa, jolloin otin pojan syliin ja siinä sängynlaidalla istuen hyssytin uneen. Seuraavat pari päivää poika onkin osannut jo itse nukahtaa.
Kyllä se onnistuu!
kun vaunuissa ei enää nukuttu puolta tuntia pidempään. Tyttö tykkää nukkua mahallaan, ja kun vaunuissa ei päässyt valjaissa kääntymään, alkoi huutamaan ja ei nukahtanut enää uudestaan. Tyttö oppi nukkumaan parissa päivässä sisällä. Vein vaan hämärään huoneeseen sänkyyn makaamaan. Alkuun nousi seisomaan ja saattoi aloittaa huutamisen, mutta kun kävi laittamassa takaisin makaamaan, nukahti sinne aika äkkiä. Nykyään nukahtaa samantein kun laittaa sänkyyn.
kannttais 12 varmaan ihan itse lukea kunnolla ensin.
Niitä myydään sellaisina "irtoversioinakin", jos ei satu vaunujen varustukseen kuulumaan! Aika vastuutonta laittaa ilman valjaita nukkumaan, seurauksen tulitkin jo näkemään......
Vaunuissa nukkumiselle tuli stoppi kun yhtenä päivänä kaatoi vaunut ja putosi. :( Ei ole valjaita nääs.
Meillä meni tuo siirtymä ihan vaan muutaman päivän huonommilla unilla, en tehnyt mitään vippaskonsteja vaan päätin vaan että tästä lähtien nukutaan sisällä (pakkotilanne kun muutettiin eikä parveketta enää ollut).
Miten ihmeessä saan lapsen nukahtamaan sänkyyn kun on tottunut vaunuihin? Onnistuuko se oikeasti?
meilläkin oli tottunut vaununheijaamiseen nukkumaan. Huone sopivan hämäräksi ja menin itse lapsen viereen siksi aikaa kun lapsi oli nukahtanut. Aluksi täytyi lasta "heijata" selästä hiljalleen että ymmärsi mistä oli kyse. Mutta aika äkkiä oppi nukahtamaan sisälle. Meilläkin lapsi oli silloin n. 9-10 kk:tta.
Alussa meinasi olla pokassa pitämistä kun lapsi alkoi jokeltelemaan ja sanoi "äittä, äittä" ja naureskeli, mutta yritin olla hiljaa ja naureskelin lapsen jokeltelulle hiljaa mielessäni. Uniriepu tai nalle, tms. auttaa tässä vaiheessa.
Kyllä hän pikku hiljaa oppii, usko pois!
:)
Rattaissa siis.
Osaa kyllä nukahtaa myös itsekseen sänkyynsä, mutta meillä on kolme vanhempaa lasta yleensä möykkäämässä sisällä juuri kuopuksen päiväuniaikaan, joten ulos tulee laitettua, koska siellä on yleensä rauhallisempaa lapsen nukkua. Ja saahan siinä raitista ilmaakin siinä sivussa.
miks ei voi nukkua enään ulkona?