Olenko muka huono äiti jos lasken kaksi uimataitoista 12vuotiasta (tytär ja kaveri) kahdestaan rannalle?
Kommentit (35)
Kyllä tuon ikäisiä on päästetty rannoille useampaan kertaan
Kyllä meilläpäin lapset alkoivat jo neljännen jälkeisenä kesänä mennä rannalle keskenään. Itse olin siitä vähän kauhuissani ja rajoitin aikaa mutta annoin kuitenkin mennä.
Siis tottakai voi päästää. Itse en tuon ikäisenä muuta kesällä tehnytkään kuin pulikoin järvissä. Mutta olinkin harrastanut kilpauintia 8-vuotiaasta asti.
13-vuotiaana uitiin kaverin kanssa n. kilometrin matka järven yli. Olennaista on siis se, että ovat tosiaan uimataitoisia.
Nykyään ei kannata, tulee keppostelua ja ei-niin-kivoja leikkihetkiä...
Täytyy olla myös kaverin huoltajan lupa.
Anna mennä vaan. Ennen tuo oli ihan normaalia, itsekin jo alle kymmenen vanhana kävin serkun kanssa uimassa ilman vanhempia. Nykyään ei vissiin saisi lasta päästää mihinkään ennenkuin se lapsi on 18
Vierailija kirjoitti:
Anna mennä vaan. Ennen tuo oli ihan normaalia, itsekin jo alle kymmenen vanhana kävin serkun kanssa uimassa ilman vanhempia. Nykyään ei vissiin saisi lasta päästää mihinkään ennenkuin se lapsi on 18
SIlloin ennen ei ollut keppostelijoita joka kadunkulmassa!
Jos luotat lapseesi ja tämän kaveriin. Jos et, ei kannata päästää.
EN ! On hukkunut uimataitoisiakin ihmisiä !
Suurin osa muutenkin "vahtii" rannalta käsin ihan sama ois istua kotona.
Haluat siis eroon lapsestasi? Olet huono äiti 🤮
Jos lasket heidät aution saaren rantaan niin kyllä hyviin tapoihin kuuluisi ennen iltakymmentä heidät sieltä noutaa, jollet jättänyt yöpymistarpeita lasten tarpeisiin. Silloinkin herkkähanureiden lasukynä saattaa alkaa pikkuhiljaa viipottaa.
Isänmaa tarvitsee kommandotaitoisia naisia, sano Modesty Blaise, ku lastenkasvatusohjetta antoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SIlloin ennen ei ollut keppostelijoita joka kadunkulmassa!
Niin, silloin oli vain naapurikadun "vähän hassu setä", joka "vähän vain näytti k****a".
En kuuna päivänä olisi päästänyt uimataitoisia lapsiani rannalle ilman luotettavan aikuisen seurassa. Itse asiassa en olisi päästänyt heitä edes heidän (uimataidottoman) isänsä kanssa. Ehkä olen tiukkapipo, mutta kaikki lapset edelleen hengissä.
Itse kävin jo 11-vuotiaana kavereiden kans usein lähirannalla uimassa. Jos on hyvä uimataito heillä, niin päästäisin.
Itse kävin tuon ikäisenä yksin uimassa.
Kävin itsekin lapsena tuon ikäisenä, mutta omiani en päästäisi. Uimataito voi olla, mutta lapset keksii välillä kaikkea hölmöä ja voimat voi loppua pahassa paikassa. En myöskään halua altistaa lastani sille, että joutuu näkemään kaverinsa pulassa/pelastushommiin. Musta liikaa vastuuta lapselle.
Olet huono ihminen. Mikä on tärkeempää kun olla valvomassa lasten uintia?
En todellakaan päästäisi! Etkö välitä lapsestasi?