Sähköautojen valmistus rasittää luontoa järjettömästi
Polttomoottori-Golfin valmistuksesta aiheutuvat CO2 -päästöt ovat n. 6.800 kg, Polestar 2: 26.000 kg. Siinä sitä luontoa pelastetaan.
Monet sähköautolla sädekehäänsä kiillottavat haluavat myös ummistaa silmänsä valmistukseen tarvittavien metallien valmistusprosessissa (mm. kaivoksilla) tapahtuvat imisoikeusrikkomukset ja riiston, mm. lapsityövoiman käytön.
Asia mitä en myöskään voi ymmärtää on, että nämä 'luonnonpelastajat' ovat usein järjettömän isoja, painavia ja tehokkaita. Eikö näiden kuuluisi olla pieniä, mahdollisimman keveitä ja teho rajoitettu esim. 60 kW:n?
Oikeasti ovat tarkoitettu omatunnon viherpesuun.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/26e1f122-1fba-458a-81dd-49059256…
Kommentit (9)
Sähköautojen meillä yleistyessä tarpeeksi sähkön siirron rahanpesumaksun todell. tarkoitus selviää.
Jos sähköautot muodostuisivat kansanautoiksi, ei sähkö meillä riittäisi. Pikalataus olisi aivan vihoviimmeinen.
Sähkön ahtaminen ohuempiin johtoihin johtaisi hukkalämpöön.
Onneksi melko harvalla suomalaisella on varaa sähköautoon joten voi olla, että järki ehtii voittamaan ennen kuin on liian myöhäistä.
Suo siellä, vetelä täällä. Sinänsä ihmetyttää miten suuriksi autot ovat muutenkin kasvaneet viimeisen 20v aikana. Joku downsizing ja kevennys olisi suotavaa. Ennen tavallinen ha paino noin 8-900kg. Nykyään ei 1,5t kg meinaa riittää perus corollalle. Painavat autot kuluttaa teitä ja renkaita myös enemmän.
Totta. Noiden arvokkaiden akkumineraalien louhiminen tuhoaa liikaa luontoa, niistä on silti pulaa ja liian usein niitä louhitaan monissa maissa täysin vastuuttomasti jopa ihmisoikeuksia rikkoen.
Siksi meilläkin tulee olemaan jatkossakin vain hybridi. Uskon sähköauton olevan välivaihe, ja tulevaisuuden autojen kulkevan esim. vedyllä.
Autojen paino on noussut mm turvavarusteiden myötä mutta myös koon kasvun ja varusteiden lisääntymisen myötä.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Sähköautojen meillä yleistyessä tarpeeksi sähkön siirron rahanpesumaksun todell. tarkoitus selviää.
Jos sähköautot muodostuisivat kansanautoiksi, ei sähkö meillä riittäisi. Pikalataus olisi aivan vihoviimmeinen.
Sähkön ahtaminen ohuempiin johtoihin johtaisi hukkalämpöön.
vaikka koko autokanta sähköistyisi yhdessä yössä ei tämä tuo MITÄÄN ongelmia Suomen sähköverkolle eikä vaikuta sähkön riittävyyteen.
Mutta polttomoottoriauto kuluttaa luonnonvaroja elinkaarensa aikana enemmän kuin sähköauto. Sähköauto säästää luonnonvaroja 30% - 50% mukaan lukien valmistus ja käyttö koko elinkaaren aikana. Löytyy artikkeleita esim Kauppalehti, Uusi Suomi, Ilttis, Moottori jne. Mutta eihän totuutta tietenkään kannata mainita! Menee hyvä bensaöyhötys ja trollaaminen öljyvaltioiden laariin ihan huti.
Entiset tottakai pitää ajaa loppuun ja sitten sähköä. Totuus on, ettei 20-30 vuoden päästä Suomen teillä montaa bensa- tai dieselautoa kulje!
Ilmoitettu asiattomaksi. Vihreää totuutta ei saa kyseenalaistaa.