Lue keskustelun säännöt.
Mitä tarkoittaa 'luovuttaa elämässä'?
24.06.2022 |
Niin eli mitä se meinaa, jos jostakusta sanotaan että on luovuttanut elämässä?
Kommentit (23)
Niissä yhteyksissä, joissa olen kuullut tuota käytettävän, sillä on tarkoitettu lähinnä opiskelu- ja työelämän suhteen luovuttamista.
Eli jos on kaksi ihmistä, joista toinen luo menestyvää uraa, muttei huolehdi terveydestään, ja toinen on työtön joka ei enää edes ole motivoitunut työelämään, mutta huolehtii terveydestään, niin tämä viimeksi mainittu on enemmän "luovuttanut elämässä" yleisen mielipiteen mukaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen luovuttanut elämässä. Olen sairas, syrjäytynyt enkä enää jaksa yrittää nousta täältä kuopasta. Laiminlyön itseäni aikaiseen hautaan.
Tämä. Lähdin työelämästä lopullisesti, koska työpaikkakiusaamista ym. Ja en vain jaksa lyödä päätä seinään enää luonnehäiriöisten ihmisten kanssa. Ei riitä, että teet työsi hyvin, sinun pitää myös mielistellä työelämän narsisteja ja psykopaatteja ja siihen ei selkäni taivu. Mutta olen onnellisempi kuin koskaan. Nyt ei ole enää työelämän stressiä, olin monesti perjantaisin ihan koomassa uupumuksesta. Nyt on pienemmät tulot, mutta henkinen hyvinvointi on potenssiin sata.
Silti mua säälitään ja pidetään luuserina. Mutta ihan vapaasti. Itse tiedän miten musta tuntuu. Muilla elämän osa-aluiella on sitten tapahtunut huomattavaa muutosta parempaan kun jätin työt. Läheiset ovat entistä läheisempiä, kun on aikaa ja stressi on poissa. Eli menetin työelämän mutta voitin paljon parempaa tilalle.