Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatiiko lukion suorittaminen oikeasti lukupäätä

Vierailija
24.06.2022 |

Vähän sieltä sun täältä olen kuullut että helpolla taitaa päästä läpi. Eikä hylättyjä kursseja ole kellään

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpi voi päästä, mutta huonolla yo-todistuksella on hankala päästä yliopistoon.

Vierailija
2/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeruutta peliin jos ei ole nopea oppimaan. Kaikki terveet ihmiset voivat suorittaa lukion hyvin arvosanoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee! Haha!!!

Vierailija
4/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaiketi yksilöstä. Äo:ni on 121 ja menin lukion lukematta läpi seiskan keskiarvolla ja kirjoituksista AABM.

Vierailija
5/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jo kohtalainen todistus vaatii töitä. Jos et tee mitään ja hyvin menee silloin on lukupäätä.

Vierailija
6/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kaiketi yksilöstä. Äo:ni on 121 ja menin lukion lukematta läpi seiskan keskiarvolla ja kirjoituksista AABM.

Sama juttu, tosin äo:tani en ole testannut ja kirjoitukset meni hitusen paremmin. Ysärin lopussa olin lukiossa..

Vierailija
7/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huonosti on koulu mennyt sulla.

Vierailija
8/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa saada edes C:n yo-paperit niin joutuu lukemaan edes jonkin verran. Mun mielestä lukioon kannattaa panostaa edes kohtuullisesti. Ei se loppupeleissä ole niin rankkaa. Kunhan tekee läksyt ja lukee kokeisiin. Mitään jatkuvaa pänttäämistä ei tarvitse ellei halua useamman L:n papereita.

Vierailija
9/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion käy noin puolet ikäluokasta. Puolet ihmisistä ei voi olla mitenkään poikkeuksellisen hyviä lukupäästään. Joukossa on väkisinkin osa ihan keskinkertaisia.

Vierailija
10/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritettua sen voi saada tyyliin tunneilla kuuntelulla ja ihan perus opiskelulla, mutta lukupäästä on toki hyötyä varsinkin jos tavoitteena on arvosanojen suhteen muukin kuin vain läpi pääsy

Vierailija
11/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi. Tulin maalta kaupunkiin ja lukioon mennessä keskiarvo oli 9,6.

Kaupungin melskeessä ei hirveesti kiinnostanut oppikirjat.

Silti pääsin heittämällä ylioppilaaksi.

Vierailija
12/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi enää puhua "lukupäästä". Lukio vaatii vaivannäköä, työntekoa ja sinnikkyyttä! Moni ei tätä tiedä ja luulevat, että heistä ei olisi lukioon. Se surettaa mua aina.

Vierailija
13/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu ihan ihmisestä. itse oon tosi laiska opiskelemaan, enkä lukenut lukiossa kokeisiin kuin ehkä korkeintaan kymmenen kertaa ja kirjoituksiin luin vain yhtä ainetta, mutta todistuksen ka oli muistaakseni 8,5 ja kirjoitin LEEECC. tunnen kuitenkin monia, jotka panosti mua enemmän ja ei silti pärjänneet kovin hyvin.

Vierailija
14/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku Husu hussein pääsee läpi, kuka tahansa pääsee.

Vierailija
15/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin minä juhlin läpi lukion. Poltettiin kuukausitolkulla pilveä. Opettajatkin varmaan huomasivat. M: n paperit - Pääsykokeiden kautta YO: hon. Sama meno, alkoholi, colaa ja pilveä. 

Hyvin arvosanoin valmistuin ja ok. duuni. Toki vieläkin viikonloppuisin tulee juhlittua. 

Ei tässä mitään lukupäätä ole vaadittu. Normaali - älykkyys, joka vilkaisee kirjoja silloin, kun täytyy.

Vierailija
16/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä hylsyjä, keskeytettyjä kursseja, roikkumaan jääneitä tehtäviä yms. tulee ihan oikeasti. Mikä ei tarkoita sitä, etteikö ns. normaaleilla älyn lahjoilla varustettu yksilö pystyisi hyvinkin suoriutumaan lukiosta. Mutta valitettavasti se kyllä jonkin verran vaatii sinnikkyyttä, jos ei ole lahjakas.

Vierailija
17/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän riippuu ihan siitä mitä aineita opiskelee. Valitse lyhyt matematiikka ja humanistista roskaa niin eipä paljon älyn tarvitse päätä pakottaa. Valitse pitkä matematiikka, fysiikka kemia ja biologia sekä ylimääräinen kieli niin eipä ole vapaa-ajan ongelmia

Vierailija
18/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa olisin tajunnut kysyä tukiopetusta lukiossa tai jo aiemmin. Pärjään ihan mukavasti kielissä, mutta matemaattiset aineet on vaikeita, vaikka olen niistäkin oppinut pitämään. Jos esim fysiikkaa saisi myös lukea, teoriaa enemmän laskemisen rinnalla, voisi oma todistus olla paljon parempi. Aiemmin ajattelin, ettei sillä ole väliä, mutta kyllä vaan on, jos haluaa jatkaa opiskelua ylemmällä asteella.

Moni sanoo, että riittää, kun tekee läksyt, mutta hyviin tuloksiin tarvitaan muutakin, omaa harrastuneisuutta ja laajemman tietopohjan hankintaa. Enkä jaksa uskoa, että pelkkä ÄO auttaa, koska sekin koostuu eri osa-alueista ja eri henkilöillä painottuu eri osiin, niinpä heikompia osia on pakko treenata enemmän

Vierailija
19/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu yksilöstä. Itse en kokenut että eroa olisi juurikaan ollut peruskouluun. Hyvä muisti, kyky nähdä kokonaisuuksia laajasti eri näkökulmista ja päättelykyky auttaa varmasti. Ja jos osaa hyvin ilmaista itseään kirjoittamalla. Itse kirjoitin M paperit käytännössä lukematta juuri ollenkaan. Jos en olisi ollut niin laiska, olisi todistus helposti ollut paljon parempi.

Vierailija
20/26 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaaksi pääsee kuka tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi