Kolmekymppiset viettää jotain kaveriporukan mökkijuhannuksia
Kommentit (32)
Kaveriporukan juhannuksia voi viettää, vaikka olisi lapsia.
Voihan ne lapset dumpata jonnekin isovanhemmille esim hoitoon, että saa vetää kolmen päivän rännin kaveriporukalla.
Teen heti, kun maailma näyttää taas normaalilta ja esim suomen katoaminen kartalta ei näytä niin todennäköiseltä kuin nyt. Heti, kun voin olla varma että pystyn elättämään lapsen palkallani, eikä inflaatio, valtio ja pankki vie ihan kaikkea mitä tienaan. Heti, kun voin luottaa siihen että lapselle löytyy asiallinen päivähoito, jotta itse pääsen taas tienaamaan elantoa. Olen laman lapsi, jonka äiti vielä kaiken päälle sairastui ollessani kouluikäinen. Lasten hankkiminen ei näy silmissäni kovinkaan ruusuiselta, kun muistelen omaa lapsuutta.
Mekin ollaan tänään lähdössä kaveriporukalla viettämään mökkijuhannusta. Tosin minä ja mies alle 30v ja ainoita joilla on lapsia. Ei kaikki katko väliä kavereihin sen mukaan onko lapsia vai ei... mitään ryyppyjuhlia ei kyllä pidetä.
Mun kolmekymppinen tytär on lähdössä viettämään kaveeiporukalla juhannusta vuokraamalleen mökille. Kaikki ovat perheellisiä ja lapset ovat mukana.
Meitä lähtee kuuden kolmekymppisen kollin porukka mökkeilemään. Kellään ei ole lapsia. Eikä me kukaan välitetä naisistakaan.
Ristiin rastiin isännät, emännät, sukulaiset, tuttavat, tyttäret ja pojat käydään läpi.
Ei lapset sitä estä. Mökillä voi olla kaverien kanssa vaikka on lapsia.
70-luvun lapsena voin kertoa että silloinkin kolmekymppiset viettivät kaveriporukan mökkijuhannuksia, mutta lapset olivat mukana. Muistan että hauskinta oli kun meille lapsille tehtiin "aarteenetsintä" rata merkkaamalla tyhjillä kaljatölkeillä mihinpäin piti mennä, lopussa oli sitten karkkipusseja. Ihme että tästä sukupolvesta on ketään hengissä.
Hmm...kyllä kolmekymppisten mökkijuhannus on ihan ok, jos myös lapset ovat mukana tai sitten lapset ovat mummolassa. Mutta se ei ole ok, että näillä kolmekymppisillä ei ole lapsia eikä edes aikomusta sellaisia hankkia. Syntyvyys on taas Suomessa laskenut viimeisimmän tilaston mukaan. Koronan alkaessa näytti jo paremmalta mutta taas paluu entiseen...
Vierailija kirjoitti:
Hmm...kyllä kolmekymppisten mökkijuhannus on ihan ok, jos myös lapset ovat mukana tai sitten lapset ovat mummolassa. Mutta se ei ole ok, että näillä kolmekymppisillä ei ole lapsia eikä edes aikomusta sellaisia hankkia. Syntyvyys on taas Suomessa laskenut viimeisimmän tilaston mukaan. Koronan alkaessa näytti jo paremmalta mutta taas paluu entiseen...
Mitäpä jos keskittyisit vaan siihen omaan lisääntymiseesi, ja antaisit muiden päättää omista asioistaan.
T. Nelikymppinen nainen, joka viettää juhannusten kavereiden kanssa mökillä. Kellään meistä ei ole lapsia.
Milloinkaan ei ole ollut aikakautta, jolloin kaikki tietyn ikäluokan ihmiset olisivat tehneet lapsia.
P.S. Lapset eivät ole este kaverijuhannukselle
Mökkibileissä moni lapsi saa alkunsa 😉 Maaliskuussa syntyneet lapset juhannusvahinkoja 😝
Ilman kohtua on paha lapsia tehdä
N32
Vierailija kirjoitti:
Teen heti, kun maailma näyttää taas normaalilta ja esim suomen katoaminen kartalta ei näytä niin todennäköiseltä kuin nyt. Heti, kun voin olla varma että pystyn elättämään lapsen palkallani, eikä inflaatio, valtio ja pankki vie ihan kaikkea mitä tienaan. Heti, kun voin luottaa siihen että lapselle löytyy asiallinen päivähoito, jotta itse pääsen taas tienaamaan elantoa. Olen laman lapsi, jonka äiti vielä kaiken päälle sairastui ollessani kouluikäinen. Lasten hankkiminen ei näy silmissäni kovinkaan ruusuiselta, kun muistelen omaa lapsuutta.
Toivotko siis, ettet itse olisi syntynyt lainkaan? Itsellä samat kokemukset, mutta silti rakastan maailmaa ja ainutkertaista elämääni.
Ensisynnyttäjien keski-ikä Suomessa on hieman yli 30. Moni tekee lapset vasta lähempänä neljääkymppiä.
Eivät