En ole koskaan pitänyt juhannuksesta
Joulu on taas sellainen juhla, mistä pidän todella paljon.
Vaikka en ole kokenut yksinäistä juhannusta, usein ollaan ystäväporukalla jonkun luona, joskus ollaan oltu mökillä ja vastaavaa.
En vain pidä sellaisesta "väkisin" tehdystä juhlasta, milloin pitäisi olla hieno keskikesän juhla, paljon herkkua, musiikkia, yhdessäoloa.
Todennäköisesti sitä ei jaksa kuin yhden makkaran syödä, jutellaan ne samat asiat, pelataan muutamaa pihapeliä, saunotaan, piilolinssit hiertää, uimassa paarmat syö elävältä, kuunnellaan jonkun mielestä hyvää musiikkia, väsyttää se pienikin ryyppääminen ja aamulla herää ja miettii, et olisipa vaan kotona.
Luojan kiitos minulla on vain yhden yön juhannusreissu, jotkut menevät jo tänään ja palaavat vasta sunnuntaina.
Esimerkiksi extempore ilta kaverin/perheen luona saattaa sisältää paljon enemmän iloa, naurua ja näin, kun suunniteltu keskikesän juhla. Tykkään tavallisesta arjesta.
Kommentit (31)
Samaa mieltä kuin ap. Nuorempana olin aina töissä kaikki juhannukset. Ihan kivasti tienasi lisiä, kun sai vielä tehdä pitkää päivää, kun kukaan muu ei halunnut olla töissä :D.
Monen mielikuvissa juhannuksena ollaan romanttisesti maalla kumppanin tai kaverin /sukulaisen kanssa, on järvi, laituri ja sauna. Tuulee kivasti. Joku grillaa upeita ruokia ja käydään kylätapahtumassa jossa myydään ohukainen kermavaahdolla tai kokolla. Oikeasti jotkut ovat kaksiossa sinkkuna syöden ruisleipää, eikä lenkillekään ehkä mennä, koska ihmisten pihoissa käryää ja rannalla nuotiot savuttavat, nurmikko tallattu ja tapahtumissa ravaa humalaista porukkaa. Mutta onneksi meillä on pääsiäinen, joulu ei sovi jos "ahdistuu". :)
Vierailija kirjoitti:
Juhannus on junttien suosikkijuhla. Hirvet kännit ja saunaan vertailemaan kulleja.
Hirvillä varmaan on melko isot kullit, mutta mitä ne teidän saunassa tekee kännissä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä juhla ei ole väkisin tehty? Ei juhlia kasva vapaana luonnossa, kaikki on ihmisen keksimiä. Miksi valittaa juhlapäivistä, sen kun on juhlimatta ja tekee sitä mitä normaalistikin tekee?
Niimpä mutta kun se on sellainen tiettyjen ihmisten pelleilyä joilla on pakko mielle kokoonnuttaa sukulaisia ja kaikki mahdolliset ympärilleen eikä ole yksin viettänyt ikinä yhtäkään juhlapyhää niin se pitää kokoontua vaikka väkisin tai muuten ei tunnu miltään. Se tyyppi on narsisti ja ohjailee muita ihmisiä kuin pelinappuloita tai se on sellaisia hankkinut niin ei jää koskaan yksin juhlapyhinä vaan saa sen rinkinsä ympärilleen. Sitten naureskeli minulle että eikö sinulla ole ystäviä ja kuinka kehtaat yksin viettää juhannusta.
Valivalinarinari. Itse nautin kaikin voimin ihanien ihmisten parissa. Luvannut vielä upeaa ilmaakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on ahdistavaa, kun pitäisi hankkia lahjoja. Juhannuksena sen sijaan voi ryypätä seurassa tai yksin. Voi myös olla ryyppäämättä.
Lahjojen hankinnasta päästät itsesi irti sillä kun sanot ettei ole rahaa ja kaikki menevät laskuihin. Siis täytyy olla vähä-älyinen jos ei osaa jotain päähänpinttymää perinnettä lopettaa.
Siitä päähänpinttymästä pidän kiinni niin kauan, kunnes pienet lapset on isoja eivätkä enää usko joulupukkiin. Anteeksi valitukseni.
Silloin ei pitäisi valittaa ja rahaa pitää olla. Ostaisit kuitenkin omille lapsillesi niin ihan sama tuleeko ne lahjana vai ei lahjana.
Heh, repesin tuolle ap:n "paarmat syö elävältä" :))) Tosiaan, maalla niitä oli, ja aivan älyttömästi, varsinkin heinänteon aikaan.
Ed. kesänä ennen kun tää pandemia alkoi, kävin metsässä kävelemässä latupohjaa pitkin. Joku pörriäinen lenteli ympärillä ja luulin ekaks sitä amppariksi. Tajusin sit, et ei amppari lentele 8:a mun ympärillä - puarma prkl! (... lenteli sit jonnekkin, en kerennyt läimäistä ...).
Ihmettelin kyllä, et mistä se mut "keksi", myöhemmin, itse "keksin", kun näin peuran jäljet, et sen/niiden perässä se oli.
Vierailija kirjoitti:
Valivalinarinari. Itse nautin kaikin voimin ihanien ihmisten parissa. Luvannut vielä upeaa ilmaakin!
Taidat olla se suuna päänä kälättävä, kouvolatukkainen räväkkä yh.
Kukaan ei kestä sellaista, mutta mitään ei uskalla sanoakaan.
Kehopositiivisena vedät vielä p*rseshortsit jalkaasi.
Joulu 2019 lilluttiin laivassa Tallinnan edustalla. Piti shoppailla, mutta se jäi, kun ei jaksanut rapulassa.
Sitten tuli korona ja sai olla hyväksytysti itsekseen.
Nyt on tulossa juhannus ja pitäisi muiden mukaan olla siellä, täällä ja tuolla. No en ole vaan sanon nätisti ihmisille, että haluan olla kotona. Yksin.
Siitä päähänpinttymästä pidän kiinni niin kauan, kunnes pienet lapset on isoja eivätkä enää usko joulupukkiin. Anteeksi valitukseni.