Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nielurisaleikkaus! Kerro kokemuksesi.

Vierailija
23.06.2022 |

Olen jonossa nielurisaleikkaukseen ja pelottaa todella paljon... 🥺

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon yli 30 vuotias ja kitarisat on kasvaneet takasin. kiinnostais myös kuulla noita kokemuksia.

Vierailija
2/5 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään nukutuksessa, joten nukahdat ja heräät. Jonkin verran kipeät muutaman päivän ajan eikä karkeaa ruokaa saa heti syödä, joten varaa esim. jäätelöä, mehu- ja sosekeittoja jääkaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin nukutuksessa. Nukahdin leikkaussalissa, heräsin heräämössä. Herätessä nielua särki hieman. Mainitsin asiasta ja sain lisää lääkettä. Se ei vienyt ihan kaikkea pois, mutta jos olet menossa leikkaukseen angiinakierteen takia, tiedät kyllä mitä kipu on. Omalla kohdallani leikkauksen jälkeinen jomotus oli kesyä verrattuna jatkuviin angiinoihin.

Toipuminen kestää sen pari viikkoa, mutta minulla olo alkoi parantua heti leikkauspäivänä. Olin ollut siinä vaiheessa pari vuotta koko ajan sairaana kroonisen nielutulehduksen takia. Risat olivat täynnä reikiä ja arpia, sanoin kirurgi.

Otin kolme päivää kolmiolääkkeitä, sitten pelkkiä käsikauppakipulääkkeitä. Inhottavin vaihe oli se kun peitteet alkoivat irrota noin viikon päästä hirveän hajun kanssa. Palasin töihin ennen sairausloman loppumista, olo oli sen verran hyvä.

Sairastelu loppui ihan seinään. Pystyin aloittamaan urheilun taas ja elämänlaatu parani. Menisin uudestaan jos olisi tarvetta.

Vierailija
4/5 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista juoda tarpeeksi ettei leikkausarvet pääse kuivumaan pahasti ja repeä.

Vierailija
5/5 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia leikkauksen jälkeisestä verenvuodosta?