Kertokaapa, miksi täällä ei saisi kirjoittaa ihmissuhdehuolistaan?
Aivan kaikkeen tulee joko alapeukkua tai v*ttuilevia kommentteja ja yrityksiä "tunnistaa" kirjoittaja. Vähemmän mitään asiallisia kommentteja tai vastauksia itse aiheeseen. En ymmärrä sitä logiikkaa, miksi jotain ihmisriepua (esim. minua) pitää kiusata siitä, jos mulla on ollut vaikea elämä ja ongelmia.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Tässä puoli tuntia sitten joku nuori ihminen purki ahdistustaan tai halusi avautua tänne. Olen ollut nyt huolissani hänestä, koska hän oli miettinyt i t s e m u r h a a. Vastasin hänelle ja hän sai muitakin vastauksia ja kun äsken tulin tarkistamaan keskusteluketjua niin se oli poistettu. Miksi? Ehkä tämä ei ole paras mahdollinen foorumi avautua, mutta monille se voi olla ainoa sellainen. Toivottavasti kyseinen ihminen saa jostakin keskusteluapua, jotta voisi nähdä valoa tulevaisuudessa, vaikka juuri nyt tuntuu pahalta.
Tää ei ole mikään itsarilinja. Sitä varten on auttavia puhelimia ja numeron voi googlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puoli tuntia sitten joku nuori ihminen purki ahdistustaan tai halusi avautua tänne. Olen ollut nyt huolissani hänestä, koska hän oli miettinyt i t s e m u r h a a. Vastasin hänelle ja hän sai muitakin vastauksia ja kun äsken tulin tarkistamaan keskusteluketjua niin se oli poistettu. Miksi? Ehkä tämä ei ole paras mahdollinen foorumi avautua, mutta monille se voi olla ainoa sellainen. Toivottavasti kyseinen ihminen saa jostakin keskusteluapua, jotta voisi nähdä valoa tulevaisuudessa, vaikka juuri nyt tuntuu pahalta.
Hevonvittuun täällä toivotetaan kaikki avautujat. Foorumi ei ole herkkämieliselle.
Olet väärässä. Tämä foorumi on avoin ihan kaikille, samoin kuin koko maailma ja elämä. Vaikka te koulukiusaajat yritätte omia koulut ja työpaikkakiusaajat omia työpaikat. Vikka te henkisin ja fyysisin väkivaltakeinoin yritätte omia kaiken itsellenne.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on Terapeuttihullulta suunnilleen kymmenes aloitus pelkästään tänään, ja ollaan vasta iltapäivässä.
Näinpä. Toivon ihan todella, että ap etsii itselleen toimivan hoitosuhteen.
Pitäisi olla erikseen kirjautuneille asiallinen palsta ja näille trolleille, kiusaajille ym. oma palsta.
Ja esimerkiksi ketään ei saisi arvostella mistään. Aina tulee heti kärkeen kommentti: "Mitä se sinua liikuttaa, jokainen voi tehdä niin kuin haluaa". Tuolla logiikalla mistään ei voi keskustellakaan, jos aina vaan todettaisiin, että jokainen voi tehdä niin kuin haluaa, ei ole sinun asiasi. Eihän nyt jumalauta siitä ole kyse, vaan pointtina on ylipäätään herättää keskustelua eri toimintatavoista ja kuinka ne istuvat omaan ajatusmaailmaan.
Aina ensimmäisenä kuulee, että trolli tai 0/5, vaikka kirjoittaisi ihan tosimielellä jutun. Tänne on pesiytynyt neuroottisia ihmisiä, jotka pitävät kaikkia aloituksia trolleina.
Aika poikkeuksetta aina epäillään trolliksi jos pyytää parisuhdeneuvoja. Ihan kun ihmissuhdehuolet olisi jotenkin harvinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt tänne koko sun elämäntarinasi ja kaikki pieleen menneet ihmissuhteesi, niin saadaan ne pois päiväjärjestyksestä. No niin, anna tulla!
Aiemmin kirjoitin. Kiusaamista ja todella julmia kommentteja sain ainoastaan. Jos vaikka kerron asiallisesti ja avoimesti siitä, että mua on pienenä laiminlyöty tai ex-kumppanini pahoinpiteli, niin tulee esim. 5 alapeukkua (ei yhtään yläpeukkua) ja seuraavaan viestiin jotain minuun henkilönä kohdistuvaa ilkeilyä. En oikein käsitä koko palstan näykkivää ja kiusaavaa ilmapiiriä enää.
Ap
Kukapa peukuttaisi ylös, eli kannattaisi sitä, että sinua on pahoinpidelty? Ehkäpä ennemminkin alapeukutetaan pahoja tekoja.
Niin, tässä peukutuksessa on kaksi koulukuntaa ja selittää hyvin outoja ala/yläpeukkuja. Itse yläpeukutan, kun olen samaa mieltä tai haluan tukea aloitusta/kommenttia. Toiset alapeukuttaa, jos asia on heistä surullinen, vaikka ap:n kokema kiusaaminen. Jälkimmäistä tapaa peukuttaa en henk.koht. oikein taju.
Vierailija kirjoitti:
Sinut tunnistaa muutamasta viestistä. Paikkasi on psykologisen avun piirissä, ei mikään määrä aloituksia palstalla sitä muuta.
Rohkeutta ja tsemppiä! Apua saa myös akuuttiin tilanteeseen.
Sinun paikkasi taitaa olla jossain psykologisen avun piirissä jos luulet voivat tunnistaa jonkun kirjoittajan anonyymillä palstalla muutamasta viestistä. Kyse on aika universaalista ongelmasta, jos täällä avaudutaan ihmissuhdeongelmista, ei se tarkoita että ko. aiheesta aloituksen tekevät ovat yksi ja sama henkilö. Itse et taida muuta tehdäkään kuin päivystää tällä palstalla aukomassa päätäsi.
Tämä palsta on hyvä esimerkki siitä minkälaisiksi "kovanaamoiksi" tällainen ruudun suojasta tapahtuva keskustelu ihmiset muuttaa. Tavalliset kohteliaisuus ja käyttäytymissäännöt ovat unohtuneet, koska omista sanoistaan ei tarvitse ottaa mitään vastuuta, niinkuin normaalisti tarvitsisi. Täällä voi päästellä suustaan kaikkea sellaistakin, mistä oikeassa elämässä saisi ansaitusti turpaansa. Surulliseksi on mennyt.
Ap olet aikuinen. Pystyt kerran kuussa käymään Better Help linjalle. Nuoret joutuu jonottamaan sekaisin chattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinut tunnistaa muutamasta viestistä. Paikkasi on psykologisen avun piirissä, ei mikään määrä aloituksia palstalla sitä muuta.
Sinun paikkasi taitaa olla jossain psykologisen avun piirissä jos luulet voivat tunnistaa jonkun kirjoittajan anonyymillä palstalla muutamasta viestistä. Kyse on aika universaalista ongelmasta, jos täällä avaudutaan ihmissuhdeongelmista, ei se tarkoita että ko. aiheesta aloituksen tekevät ovat yksi ja sama henkilö. Itse et taida muuta tehdäkään kuin päivystää tällä palstalla aukomassa päätäsi.
Mutta kun tämä henkilö jankuttaa samat asiat kymmenissä ketjuissa joka päivä.
Mies pitäs saada, mutta deittipalstat nonou. Ei voi itse lähestyä miehiä, koska silloin olis tyrkky. Ei itseasiassa edes katso ketään silmiin tai hymyile, koska tyrkkyä sekin. Ihmettelee kovasti, ettei millään saa kumppania. Miten voi olla mahdollista, ettei kukaan mies bongaa häntä, kun hän on viemässä roskia, rakastu päättömästi ja taluta vihille.
Joo ei yhtään sekopäistä saati sitten helposti tunnistettavaa avautumista. Ja tosiaan edes se yksi ketju per päivä ei riitä vaan jatkuvasti oitää avata uusia, jossa hölöttää samat asiat. Päivästä toiseen. Vuodesta toiseen. Tuhat alapeukkua täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt tänne koko sun elämäntarinasi ja kaikki pieleen menneet ihmissuhteesi, niin saadaan ne pois päiväjärjestyksestä. No niin, anna tulla!
Aiemmin kirjoitin. Kiusaamista ja todella julmia kommentteja sain ainoastaan. Jos vaikka kerron asiallisesti ja avoimesti siitä, että mua on pienenä laiminlyöty tai ex-kumppanini pahoinpiteli, niin tulee esim. 5 alapeukkua (ei yhtään yläpeukkua) ja seuraavaan viestiin jotain minuun henkilönä kohdistuvaa ilkeilyä. En oikein käsitä koko palstan näykkivää ja kiusaavaa ilmapiiriä enää.
Ap
Tykätäkö pitäisi, kun sinua on pahoinpidelty? Ja kukaan ei voi kirjoittaa elämäkerrassaan itsestään sitä sankaria ja kaikista muista syypäitä kaikkiin ongelmiin. Ja vielä toinen ja, se lapsuus pitäisi olla jo annettu anteeksi ennen kuin esim lähtee parisuhteeseen. Kannattaa muuten kuunnella Jipun kirja kannatta lukea. Se on oikein oivallinen esimerkki ap tilanteeseen.
Liian aurinkoinen ajattelu ja lopputuloksella mehustelu olisi varmasti vienyt suota kuokkivan Jussin sisukkaalta yrittämiseltä terän. Kansainvälisestikin mainetta niittänyt suomalainen sisu rakentuu nimenomaan realismin, rehellisyyden ja suoruuden varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika raju vastaus! Psykiatrisessa tai psykologisessa avussa ei ole mitään pahaa, päinvastoin voitettavaa.
Tunnistan tämän kirjoittajan, jonka liikanimi on tässäkin ketjussa noussut esille. Siihen ei tarvita kummoista tekstianalyysin taitoa, eikä edes tauotonta palstailua. En selvästikään ole ainoa.
Huoleni on aito, en tiedä mitä muuta tehdä kuin kehottaa hakemaan apua.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla erikseen kirjautuneille asiallinen palsta ja näille trolleille, kiusaajille ym. oma palsta.
Tämä on netin ainoa keskustelupalsta?🤣
Vierailija kirjoitti:
Olen eri mieltä. Minusta pitää olla paikka jossa voi avautua tai vähän hullutellakin anonyymina. Kaipaan vanhaa vauvaa. Tämä meni pilalle kun y lik seltä bannatut trol lit tulivat tänne ainoana tarkoituksenaan pilata tämä palsta.
Mä osallistun sopivalla tuulella ollessani mielelläni ihmissuhdekeskusteluihin ja kirjoitan asiallisesti vaikka epäilisin aloituksen aitoutta. Kuvitteellinenkin tilanne voi herättää hyvää keskustelua ja antaa ajatuksia sellaisille, jotka oikeasti kamppailevat samanlaisessa tilanteessa.
Harmi että Vauva tuntuu olevan voimaton trolleja vastaan. En voi kuin ihmetellä tyyppejä jotka päivästä toiseen jaksavat lähetellä p as Kaa jonnekin vauvapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä ei itsellään ole mitään vastuuta siitä missä hän aikaansa viettää?
Myötäily ei synnytä keskustelua. Pitää osata provosoida ja provosoitua.
Tämä on Terapeuttihullulta suunnilleen kymmenes aloitus pelkästään tänään, ja ollaan vasta iltapäivässä.