Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sais 3 -vuotiaasta vähän vahvemman

Vierailija
17.10.2006 |

Poikani on luonteeltaan rauhallinen ja hyväsydäminen. Ongelmana se että jos joku tulee pyytämään lelua, mikä hänellä on, useinmiten antaa pois. Hyvä puoli sinänsä, mutta tämä on toistuvaa. Sit puistossa kävi tämmöinen tilanne, että muut samanikäiset lapset leikkivät yhden n. 5-vuotiaan lapsen kanssa. Sitten tämä 5v. sanoi että ei oteta ...... leikkiin, niin samantien juos mun luokse eikä lähtenyt enää uudestaan niiden leikkiin vaikka puutuikin tilanteeseen että kaikki saa tulla. Poika on kuitenkin suht. tuttu kyseisten lasten kanssa ja tullut hyvin toimeen näiden kanssa.

Miten tulisi puuttua vastaaviin tilanteisiin ja miten kasvattaisin pojasta vahvempaa ja reippaampaa lasta? Tiedän että paljon on luonteesta kiinni, mutta oisko jotain apuja tai kokemuksia jollain?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta voi myös hieman opettaa provosoimalla itse esim. riitaa ja olemalla joskus epäreilu, kaikella rakkaudella tietenkin. Mallista oppii.

Vierailija
2/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kehotti mua vaan menemään uudestaan tilanteisiin joissa ei vaikka otettu leikkiin mukaan ja opetti mitä voi sanoa jos pitää puolustaa itseään.

Esim. Muutimme uudelle paikkakunnalle kun olin 4v. Pihan lapset käskivät mut pois pihalta ja ottivat kädestä leluni. Olin mennyt kotiin itkien. Äiti sanoi että en nyt tule auttamaan sua pois tosta tilanteesta sillä silloin ne kiusaa sua aina. Mutta katson koko ajan ikkunasta että kaikki menee hyvin. Mene vaan takaisin ulos. Sinulla on täysi oikeus olla pihalla ja hae lelusi takasin.

Tein työtä käsketyä vaikka pelottikin ja sen jälkeen mua ei enää kiusattu vaan " lunastin paikkani" pihan porukassa. Tämän jälkeen mulla on aina ollut paljon kavereita.

Eli tietyllä tavalla lapsen on itse rohkaistuttava luomaan ystävyyssuhteita. Sinä voit opastaa parhaasi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on vielä kaikki mahdollisuudet, kunhan ei pahasti leimaudu. Itse en ole ollut mikään ' nössö' , mutta isänsä ehkä on ollut. Isä on kuitenkin myöhemmin ollut suosittu kaveriporukoissa.

ap

Vierailija
4/4 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekin tuli mieleen että kannustaa vaan lastaan rohkeaksi ja kehuu jne