Juodaanko teidän perheessä eri maitoja? Eli meillä teinipoika haluaa punaisen maidon, minä juon miehen kanssa rasvatonta
Kommentit (47)
Minä juon maitoa ja kermaa käytän kahvissa ja joskus ruuassa. Teen myös kirkastettua voita ja kokkailen sillä ruokia. Myös oliiviöljyä käytän.
Meillä ei aikuiset maitoa juo kuin kahvissa. Mä käytän kauramaitoa, mies kermaa ja pojalle ostan sinistä maitoa juotavaksi. Ruuanlaitossa käytetään kermaa tai maitojauhetta.
Oon käynyt painonhallinnan ohjaajan kurssin ja ekoja asioita mitä opetettiin on, että aikuiset ihmiset ei tarvitse lehmänmaitoa lainkaan, se on vain turhia lisäkaloreita.
Mies juo "tavallista" rasvatonta maitoa, olisiko joku Kotimaista-merkki, minä ja isompi poika juodaan luomu rasvatonta maitoa ja kahviin luomukevytmaitoa, nuorempi poika juo laktoositonta maitoa. Siinähän sitä.
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt painonhallinnan ohjaajan kurssin ja ekoja asioita mitä opetettiin on, että aikuiset ihmiset ei tarvitse lehmänmaitoa lainkaan, se on vain turhia lisäkaloreita.
No ei tietysti tarvitse, jos ne ravintoaineet hakee jostain muualta. Ihan niin kuin ei ole pakko syödä vaikka omenaa tai kananmunia. Tiedän aika monta ihan normaalipainoista maidonjuojaa eli ei ne maidon kalorit mistään s*atanasta ole sen enempää kuin muidenkaan ruokien kalorit. Minkähänlainen tutkinto on painonhallinnan ohjaaja, en ole nimittäin mistään virallisterveellisestä lähteestä kuullut, että maito on vain lisäkaloreita (vaikka sielläkään sen juomista ei pidetä välttämättömänä)?
Kuulostaa oudolta että peräti useampaa maitoa juotavaksi ja aikuisille.
Juomaksi vettä.
Meillä kukaan ei juo maitoa sellaisenaan. Kevytmaitoa ja karrageenitonta kuohukermaa on aina kaapissa. Mies ja minä laitetaan maitoa kahviin, teini tekee usein maitopuuroa itselleen. Kaakao tehdään maitoon ja lorautetaan kermaa sekaan. Ruuanlaittoon ostan täysmaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Valio on onnistunut manipuloimaan kansan juomaan maitoa ja syömään voita. Ja kermaa päälle. Hyi!
Meillä on miniää varten kaapissa kauramaitotölkki ihan siksi, että voin väittää, että tätä on tarjolla. Vedellä jatkettu lehmänmaito menee täysin kauramaidosta, ei sitä näköjään kahvissa huomaa.
Muut joi rasvatonta, perheen alipainoinen lapsi joi monta vuotta kevytmaitoa neuvolan kehotuksesta.
Meillä juodaan kevytmaitoa, mantelimaitoa, cashewmaitoa, hasselpähkinämaitoa, soijamaitoa. Asun yksin.
Minä juon punaista tavallista maitoa, vain kahvin kanssa, ja mies juomalla juo kevytmaitoa, laktoositonta. Rasvatonta maitoa vihataan molemmat.
2Minkähänlainen tutkinto on painonhallinnan ohjaaja" Höpöpöpöpöpp se on sairaanhoitajan/terveydenhoitajan koulutuksessa, ei ole ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata käyttää rasvatonta ,kun rasvan mukana on lähteneet ravintoaineet.
Luomutäysmaidossa homegeroimattomana on kaikki vitamiinit ja muut tallella.
miksi köyhdytätte itseänne.
Hyvin on netin propoganda sinuun uponnut.
Mitä luulet jos rasva poistetaan ,lähteekö samalla rasvan ravintoaineet?
Homegenointi asia erikseen.
Lapset juo punaista laktoositonta maitoa. Tätä käytetään myös ruuanlaitossa. Itse juon rasvatonta maitoa, jota käytän myös kahvissa. Mieluiten joisin punaista, mutta ei vaan mene alas kun on rasvattomaan tottunut. Rasvaa tarvitaan vitamiinien imeytymiseen sun muuhun. Terveitä ollaan koko porukka niin ei varmasti ainakaan maidonjuontiin kuolla.
Mies ja lapset juo kevytmaitoa. Itse juon maitoa harvoin, kahviin kuluu pari desiä päivässä ja se on raakamaitoa. Samaa käytän sitten myös ruoanlaittoon ja leivontaan.
Ei käytetä maitoa kuin joihinkin leivonnaisiin. Juomana ei meillä juoda 2 aikuista.
Juotte harmaata kuralitkua miksi ihmeessä? Kattokaa Heikkilän video rasvattomasta maidost Youtubesta.