Onko 46-vuotias vielä nuori ihminen?
Kommentit (65)
Käyttäjä36007 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi: 1-12v
Teini: 13-19v
Nuori: 20-29v
Keski-ikäinen: 30-59v
Vanhus: +60vTeini 12-18
nuori 20-35
keski-ikäinen 35-60
vanhempi ihminen 60-70
vanha 70-80
vanhus 80-90
ikivanha 90-100
Vauva 0-7kk
Taapero 7kk-2v
Pikkulapsi 2-5v
Isompi lapsi 5-12v
Teini 13-19 (teen tulee englannista)
19-25 nuori aikuinen
26-35 nuorehko aikuinen
35-40 varhainen keski-ikä
40-59 keski-ikä
60-70 seniori
70 eteenpäin ikäihminen
80 eteenpäin vanhus
No, ei yli 40 v ihminen nuori ole. Tietenkään. Outo kysymys. Keski-ikäinen on.
lääkärit usein sanoo yli 40 v nuoreksi mikä on outoa, mut ehkä lääkärit tapaa usein 60 v yli potilaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, jos on pitänyt hyvää huolta itsestään ja ulkonäöstään.
Joiltakin miehiltä tämä onnistuu (itse olen 39 mutta käyn vielä 29 vuotiaasta.
Naisilta tämä harvoin onnistuu kun tätimäistyvät hyvin nopeasti 40 täytettyään.Joo joo niin varmaan :D
Ei se vaadi mitään tätimäistymistä tai huonoja elämän tapoja että nelikymppinen ei näytä kolmekymppiseltä, tai kolmekymppinen 25-vuotiaalta, kyllä se tapahtuu aivan kaikille.
Joo joo kyllä varmasti 🙂 mä oonkin vähän luonnonoikku kuten Tom Cruise.
Jotkut 40-45 Japanilaiset naiset näyttävät hätkähdyttävän hyvältä. Mikähän siinäkin on.
Riippuu ihan siitä, kysytäänkö asiaa esim. 10-vuotiaalta vai 100-vuotiaalta.
Aika kuollut jo.
T: 20v Ykä 😎
vuonna 2004 syntynyt ykä.
Kai se riippuu näkökulmasta. Nuorten sosiaalipalvelut eivät todellakaan ole tarkoitettu 46-vuotiaille. Lääkäreiden mielestä taas 46-vuotias on monien sairauksien todennäköisyyden kannalta nuori. Kun monet vanhukset, esim 90-vuotiaat sanovat keski-ikäisiä nuoriksi, tarkoittanevat he sitä, että silloin vielä jaksaa aika paljon kaikkea mitä vanhempana ei jaksa.
No ei todellakaan. Kyllä on jo selkeästi keski-iässä. Voi hyvinkin olla jo isovanhempi, jos on tullut isäksi tai äidiksi parikymppisenä tai hieman yli.
Keski-ikäinen. Toisaalta on siinä mielessä nuori, ettei pitäisi olla vielä iästä johtuvia terveysongelmia. Kroppa toimii. Ei ole työelämässäkään vielä vanhus tai joudu ikäsyrjinnän kohteeksi.
Ei ole. Kyllä on jo ihan oikeasti keski-ikäinen, ei enää edes varhaiskeski-ikäinen. On kuitenkin jo lähempänä viittäkymmentä kuin neljääkymmentä.
Ei mikään nuori, mutta parhaassa iässä henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, jos on pitänyt hyvää huolta itsestään ja ulkonäöstään.
Joiltakin miehiltä tämä onnistuu (itse olen 39 mutta käyn vielä 29 vuotiaasta.
Naisilta tämä harvoin onnistuu kun tätimäistyvät hyvin nopeasti 40 täytettyään.Joo joo niin varmaan :D
Ei se vaadi mitään tätimäistymistä tai huonoja elämän tapoja että nelikymppinen ei näytä kolmekymppiseltä, tai kolmekymppinen 25-vuotiaalta, kyllä se tapahtuu aivan kaikille.
Joo joo kyllä varmasti 🙂 mä oonkin vähän luonnonoikku kuten Tom Cruise.
Jotkut 40-45 Japanilaiset naiset näyttävät hätkähdyttävän hyvältä. Mikähän siinäkin on.
Kuinkas monen filtterin läpi niitä kattelet somessa..
Vierailija kirjoitti:
Lapsi: 1-12v
Teini: 13-19v
Nuori: 20-29v
Keski-ikäinen: 30-59v
Vanhus: +60v
juuri noin
Kuolemaan luonnollisesta syistä? Kyllä.
Menemään koulun ekalle luokalle? Ei.
Ei ole. Suuremmalla todennäköisyydellä on jo enemmän elämää takana kuin edessä. Suurin osa ihmisistä ei elä 90-vuotiaiksi, vaikka se nykyaikana onkin yleisempää kuin ennen.
Ei ole nuori ja keskimäärin yli puolet elänyt elämästään tilastojen mukaan. Mutta missä kunnossa niin riippuu perintötekijöistä ja onko tullut sairauksia tai onko niitä muhimassa. Ja minkälaiset geenit on lotossa saanut kestääkö elimistö. Jos joku heikko lenkki elimistössä alkaa pettämään niin siihen ei auta mitkään terveelliset elämäntavat mitä tapauksia nähty on. Liika urheileminen ja rasittaminen kestää aikansa kunnes elimistö alkaa sanomaan irti itsensä siitä.
Menee ihan pikkutytöstä jos ajaa karvat pois :D
Vierailija kirjoitti:
Kasikymppisen näkökulmasta varmaan on.
Terapeuttini ehkä himpun alle 60vee sanoi minulle että olen vielä nuori nelivitosena. Vähän hymyilytti, oli siinä hilkulla ärrynkö vai ilahdunko. Olen kyllä aika lapsekas kasvoilta, perheetön, lapseton ja sita kautta minussa on varmasti myös jotain, mikä ei ole minua kuluttanut/kuormittanut, eli habitus jossain määrin tyyppiä tyttö.
Ja ehkä tosiaan viitisen vuotta 45v tuntui, että tämä alkaa olla viimeisiä aikoja olla nuori. Eikä tarkoittanut että olisin bilettänut parikymppisten seassa tai luullut olevani "iätön". Mutta kuten sanottu, ikä on myös korvien välissä olevaa "ei vaan tee mieli enää osallistua tähän/ sopeutua tähän". Nuoruudessa huonointa on laumasieluisuus ja muiden mielipiteen loputon miettiminen. Helpottavaa päästä tuollaisesta irti mahdollisimman syvältä. Jossain mielessä ikä on nykymaailmassa (surullisella tavalla) vain numero, eli narsistiset ihmiset ovat aina itsekeskeisiä, epäkypsiä, nautinnonhaluisia lapsia. Heitä riittävästi seurattuani (jo omasta lapsuudestani lähtien) olen pyrkinyt ponnistelemaan tuosta eteenpäin. Samalla ruokkien jotain lapsenomaista leikkisyyttä itsessäni.
12v ei ole teini koska se on twelve ja TEENS-vuodet alkaa thirteenistä, fourteen, fifteen jne.