Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne matkustaisin kivalle, rennolle kulttuurilomalle?

Maailmalle
22.06.2022 |

Minne voisi matkustaa muutamaksi päiväksi Euroopassa, kun Lontoo, Pariisi, Barcelona, Rooma, Napolinlahti, Baijeri, Vilna, Riika, Budapest, Kööpenhamina yms. on nähty.

Me ollaan 40+ vanhemmat ja 10v tyttö. Ei haluta pelkkään ranta- tai löhökohteeseen.

Hienoa, jos saadaan kivoja vinkkejä perusteluineen, kiitos kovasti!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus. Todellinen kulttuurishokki kokemattomalle.

Vierailija
22/37 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

AP

Vierailija kirjoitti:

Etelä-tiroli on upea alue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio

Vierailija
24/37 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granada

Sevilla

Salzburg

Cambridge

Kannattaa käydä myös pienemmissä paikoissa, eikä vain niissä joihin pääsee suoraan lentämällä.

Vierailija
25/37 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pienempi paikka Tanskassa, kuten Århus tms. Tunnelmallisia, siirtejä ja raikkaita paikkoja. Tanskan dyynit on myös viehättäviä. Travemûnde tai Lübeck, jotkut näistä P-Saksan pienemmistä paikoista. 

Vierailija
26/37 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvästä vinkistä!

AP

Vierailija kirjoitti:

Moselinlaakso, Koblenz ja Trier.

Halutessaan siitä on helppoa autoilla käymään myös Luxenburgissa. 

Vierailija
27/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän vuoksi en lähtisi merta edemmäksi kalaan, koska lentomatkustaminen ei nykyisin ole turvajärjestelyjen vuoksi yhtä sujuvaa kuin ennen vanhaan.

Vierailija
28/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman päivän vuoksi en lähtisi merta edemmäksi kalaan, koska lentomatkustaminen ei nykyisin ole turvajärjestelyjen vuoksi yhtä sujuvaa kuin ennen vanhaan.

Mitä mahdat tarkoittaa tällä? Lennän itse työasioissa eri puolilla Eurooppaa noin joka toinen viikko, eikä ole tullut eteen mitään erityisiä ongelmia.

Joillain kentillä on toki uutisoitu pitkistä jonoista, mutta se on tainnut koskea enemmän niitä, joilla on matkatavaroita? Tai sitten minulla on ollut hyvä tuuri.

Ap:lle: olette näköjään käyneet enimmäkseen isoissa kaupungeissa, joihin pääsee suorilla lennoilla. Katselijaa hieman pienempiä kohteita niistä maista, jotka ovat muuten miellyttäneet. Jos ette halua vuokrata autoa, niin esimerkiksi junalla pääsee liikkumaan sujuvasti ja helposti.

Vierailija
29/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateena, Lontoo, Berliini.

Istanbul on oma ykköseni mutta boikotoin Turkkia toistaiseksi

Vierailija
30/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissabon

Vierailija
31/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntsälään.

Vierailija
32/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krakova.

Vierailija
33/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgrad

Vierailija
34/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei voi mennä paikkaan, joka on jo "nähty". Itse olen käynyt useita kertoja esimerkiksi Barcelonassa, Madridissa ja Pariisissa mutta en tosiaankaan koe, että olisin nähnyt kaupungeista kaiken. Varmasti suurin osa kaupungin kulttuuriannista on näkemättä.

Aloittaja ilmeisesti vain "keräilee" kaupunkeja ja paikkoja, jotta voi sitten kyllästyneesti työkavereille kertoa, miten kaikki on jo "nähty". Kehottaisin aloittajaa tutustumaan syvemmin kaupunkiin kuin vain kuuluisimmat turistirysät kahlaamalla ja niissä selfieitä räpsimällä saadaksesi facebook-kaverit kateelliseksi.

Vierailija
35/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mahdat tarkoittaa tällä? Lennän itse työasioissa eri puolilla Eurooppaa noin joka toinen viikko, eikä ole tullut eteen mitään erityisiä ongelmia.

Joillain kentillä on toki uutisoitu pitkistä jonoista, mutta se on tainnut koskea enemmän niitä, joilla on matkatavaroita? Tai sitten minulla on ollut hyvä tuuri.

Ap:lle: olette näköjään käyneet enimmäkseen isoissa kaupungeissa, joihin pääsee suorilla lennoilla. Katselijaa hieman pienempiä kohteita niistä maista, jotka ovat muuten miellyttäneet. Jos ette halua vuokrata autoa, niin esimerkiksi junalla pääsee liikkumaan sujuvasti ja helposti.

Muutaman päivän lomamatkan vuoksi haluan miminoida lentokentällä oloajan eli turvatarkastusjonot ja notkumisen portin lähettyvillä ennen lentoa.

Teille työksenne matkustaville on omat business-luokan jonot ja lounget, mutta minä reilusti rahvaaseen kuuluvana ja matkani itse maksava eläkeläisenä lennän lomalla turistiluokassa, jossa jonot ovat tunnetusti pidemmät.

Siksi ei muutaman päivän lomia lentäen Keski- tai Etelä-Euroopan kohteisiin.

Vierailija
36/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhui aloituksessa muutaman päivän matkasta yksikön 1. persoonassa. Sitten kuvaan tulikin jo mies ja lapsi. Ja sitten se, että kaikki on jo niin nähty. Eli instagramiin ja faceen postattu.

Vierailija
37/37 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset matkustavat eri tavalla ja minulla ja puolisollakin on tapana etsiä pääasiassa uusia paikkoja. Maailmassa on niin paljon nähtävää ja paikkoja. Toki ymmrrän, että toiset matkustavat useita kertoja hyväksi havaittuja paikkaan.

En ole Facebookissa.

AP

Vierailija kirjoitti:

Outoa, ettei voi mennä paikkaan, joka on jo "nähty". Itse olen käynyt useita kertoja esimerkiksi Barcelonassa, Madridissa ja Pariisissa mutta en tosiaankaan koe, että olisin nähnyt kaupungeista kaiken. Varmasti suurin osa kaupungin kulttuuriannista on näkemättä.

Aloittaja ilmeisesti vain "keräilee" kaupunkeja ja paikkoja, jotta voi sitten kyllästyneesti työkavereille kertoa, miten kaikki on jo "nähty". Kehottaisin aloittajaa tutustumaan syvemmin kaupunkiin kuin vain kuuluisimmat turistirysät kahlaamalla ja niissä selfieitä räpsimällä saadaksesi facebook-kaverit kateelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi