Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen paras

Vierailija
17.10.2006 |

Kun tuolla päivähoito vs kotihoito keskustelussa

niin kiihkeästi tuodaan esille tota kotihoidon paremmuutta

sillä että se on yksiselitteisesti parasta lapselle, niin tuli vaan mieleen,

että ihanko oikeasti jokaikinen kotiäiti ajattelee aina pelkästään lapsensa parasta ja

- on imettänyt vähintään vuoden (äidinmaitohan on TUTKITUSTI parasta ravaintoa)

- ei anna alle kouluikäiselle lainkaan karkkia (hammaslääkäreiden suositus). Ja senkin jälkeen pitää kiinni karkkipäivistä eikä anna muutenkaan turhia välipaloja

- tekee kaikki ruuat alusta asti itse, mieluiten luomuraaka-aineista

(jotka ovat TUTKITUSTI parempia ja puhtaampia)

- ei anna alle komevuotiaan katsoa lainkaan TV:tä (tästäkin on TUTKIMUS, jonka mukaan alle 3-vuotiaalle TV:n katselu on haitallista)

- pitää aina kiinni säännöllisestä rytmistä

- on aina aidosti läsnä lapsilleen

jne. jne.

t. kotiäiti, jolla ei ole varaa paheksua muiden ratkaisuita

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nyt arvostelekaan kumpi hoitomuoto on parempi, koska olen vahvasti sitä mieltä, että kummassakin on puolensa. Tärkeintä on, että lapsella on tarpeeksi virikkeitä sekä tarpeeksi aikaa rauhalliseen omaan olemiseen.

Tällä hetkellä olen kotona pienten lasten kanssa ainakin vielä vuoden, mutta sitten heidän on aika mennä päiväkotiin, jossa he saavat ammattimaista ohjausta ja hoitoa. (Ehdottomasti päiväkoti vs. pph!) Voin silti iloisin mielin todeta, että ap:n listasta voin ruksia kaikki kohdat.

Vierailija
2/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan hyvin onnellinen perhe. Ja anteeksi että sanon, mutta pärjäävät koulussa erinomaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta ei kotiäidiksi kertakaikkiaan ole, piste! Olin vuoden äitiyslomalla (kesälomineen) ja sitten kipitin innolla töihin. Tarvitsen oman virkeyteni ylläpitämiseksi paljon ihmiskontakteja, joita töissä saan. Olen paljon eloisampi ja jaksavampi, kun saan töissä aivojumppaa. Illat jaksan sitten paremmin omistaa lapselleni. Huomaan myös, että en jaksa enää kovin kauaa kotiäitien kanssa keskustella, kun aiheet pyörii vain ja ainoastaan lapsissa ja kotiasioissa. Itselläni kun mielessä on niin paljon muitakin juttuja. En kuitenkaan ikinä ole kritisoinut kenenkään valintoja, enkä edes ole ollut aikaisemmin tietoinenkaan siitä, miten toiset naiset tosissaan arvostelevat muiden ratkaisuja! Minusta jokainen tekee omien kykyjen mukaan kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
4/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja päiväkodissa lapsi saa muutoinkin enemmän virikkeitä ja oppii nopeammin asioita.

Vierailija
5/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niiiiin mustavalkoista, että oikein silmiä särkee. Kotiäidit passivoi lapsiaan ja uraäidit jättää ne heitteille... Mulla on tuttavapiirissä monenlaisia äitejä ja erilaisia ratkaisuja, jotka yhtä surkeaa tapausta lukuunottamatta toimivat oikein hyvin. Useimmat tuntemani vanhemmat ajattelevat ennen kaikkea lastensa hyvinvointia, mutta osaavat myös tehdä ratkaisuja, jotka ovat pitkällä tähtäimellä koko perheen kannalta olennaisia. Oikeassa elämässä se, että antaako lapselle silloin tällöin karkkia tai katsooko alle kolmevuotias Pikkukakkosen iltaisin ovat täysin yhdentekeviä. Sen sijaan se on tärkeää, että lapset tuntevat olevansa rakastettuja ja turvassa.

Vierailija
6/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä pidetään kasvatuskeskustelu jossa voi sanoa hoitajille jos ei halua että oma lapsi syö karkkia. sinne voi vaikka itse vielä jotain lapselle sopivia " herkkuja" joita saa kun jollain muulla on juhlat ja tarjoaa karkkia tms. toisille. ja en usko että pienten ryhmässä katsotaan pahemmin telkkaria kun siitä ei tule mitään, eivät pienet lapset jaksa keskittyä ja jos on 13 alle 3v ni ei siitä telkkarin kattelusta yksinkertaisesti tule mitään kun jokainen niistä juoksee eri suuntaan...

Vierailija
7/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerta tulinkin sitten hieman sovittua aiemmin hakemaan lasta kotiin, olivat he yhdessä katsomassa jotain lastenelokuvaa...

:/

Vierailija
8/8 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- on imettänyt vähintään vuoden (äidinmaitohan on TUTKITUSTI parasta ravaintoa)

- Yhtä lasta en ole imettänyt päiväkään. 2 lasta olen imettänyt osittain 6kk

Vierailija:

- ei anna alle kouluikäiselle lainkaan karkkia (hammaslääkäreiden suositus). Ja senkin jälkeen pitää kiinni karkkipäivistä eikä anna muutenkaan turhia välipaloja

- Ovat saaneet n. 1v ikäisenä karkkia ja muita herkkuja, maistaa hieman aijemminkin. Meillä ei ole karkkipäivää tai siis se on lähes joka päivä. Herkullisia välipaloja on aika usein. Lapsilla valkeet ja reiättömät hampaat.

Vierailija:

- tekee kaikki ruuat alusta asti itse, mieluiten luomuraaka-aineista

(jotka ovat TUTKITUSTI parempia ja puhtaampia)

- Syövät paljon Mäkkäri/Hese ruokaa, pizzerian pizzoja, raflaruokia, eineksiä, ruokapilttejä. Mutta paljon myös kotiruokaa ja aina kun mahdollista jossain niin meillä tuotteet luomuna/reiluna kauppana.

Vierailija:

- ei anna alle komevuotiaan katsoa lainkaan TV:tä (tästäkin on TUTKIMUS, jonka mukaan alle 3-vuotiaalle TV:n katselu on haitallista)

- Ihan vauvasti asti ovat jotain varmaan katselleet. Minusta tv ei ole mikään myrkky.

Vierailija:

- pitää aina kiinni säännöllisestä rytmistä

- Meillä ei niin kauheesti ole mitään rytmiä, eikä sääntöjä juurikaan. Eletään mikä tuntuu hyvältä, meidän jutulta ja ihan fiiliksen mukaan. Mitä sitä turhaan alkaa montaa tuntia illassa nukuttamaan lasta, lapsi nukkuu silloin kuin väsyttää.

Vierailija:

- on aina aidosti läsnä lapsilleen

jne. jne.

- Olen kyllä aidosti läsnä ja hyvä äiti. Ja vaikka meillä eletään boheemisti ja ihan heikunkeikun, niin kyllä meidän lapsilla on hyvä olla kotihoidossa ja lapset nauttivat tästä elämäntyylistä ja ovat hyviä lapsia. Jokaisessa perheessä omat juttunsa, meillä ei eletä yleisten normien mukaan, vaan siltä mistä me tykätään, kerran täällä vain eletään, joten kaikki ilo irti siitä.

t. kotiäiti, joka on aktiivinen lastensa kanssa ja joka antaa mahdollisuuden jokaisen perheen omiin valintoihin, eikä arvota ihmisiä hyviksiin ja pahiksiin sen vuoksi onko joku uraäiti vai kotiäiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä