Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan minulla Asperger?

Vierailija
22.06.2022 |

-Saatan katsella saman elokuvan 2 tai 3 kertaa parin päivän sisällä. Minulle tulee kausia, että muistan jonkun suosikkileffani, ja innostun siitä taas niin kovin, että haalin kaikki tiedot, menen lainaamaan vaikka kirjat ja saatan tosiaan katsoa saman elokuvan aamulla, illalla ja seuraavana päivänä. Olen siitä lumoutunut, vaikka olisin nähnyt sen 25 kertaa lapsena. Esimerkkileffoja Tuntematon Sotilas, Titanic, Pelastakaa sotamies Ryan, Spiderman, Dawn of the Dead etc. Parin päivän kuluttua lumous häviää ja sitten voin taas jatkaa elämää.

-Olen introvertti ja erakkoluonne. Olen aika joustamaton, minulla saattaa olla tarkka aikataulu päivän kululle, ja jos se menee pilalle, olen harmissani. Viihdyn yksin omien tekemisten parissa useita päiviä.

-Rakastan tuttua ja turvallista. Olen ollut samassa duunissa kymmenen vuotta, enkä ole kyllästynyt, vaikka työ on samanlaista joka päivä.

-Jos tuttuun ja turvalliseen elämääni tulee joku muutos, stressaannun valtaisasti. Esimerkiksi jos suihkukaapistani hajoaa vaikka pidike, saatan menettää tästä melkein yöuneni.

-Olen asunut samassa asunnossa vuokralla useita vuosia, koska se on tuttu ja turvallinen.

-Joku todella pieni virike saa minut todella iloiseksi. Suurempi virike saa voimani pois.

-Pidän itseäni hidasälyisempänä kuin muut. Saatan sanoa jonkun jutun, mille muut nauravat. "Sinä oot niin hauska, kun sanot peruslukemilla tuollaisen jutun". Enkä edes tarkoittanut juttua hauskaksi ja olen ymmälläni.

-En ole parisuhteessa, koska se vie liikaa voimia.

-Keskustelua on toisinaan hankala ymmärtää ja ymmärrän hitaammin vitsit kuin muut.

-Opin asiat hitaammin kuin toiset. Minulle saa vääntää rautalangasta välillä asiat. Suuntavaistoni on huono.

Näistä piirteistä huolimatta minua kehutaan mukavaksi, rauhalliseksi ja lämpimäksi ihmiseksi. Ja että minulla olisi hyvä tunneäly.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi