Miten omien lapsiesi lapsuus eroaa omasta lapsuudestasi?
1. Omalla kohdalla tulee ainakin mieleen se, että aikanaan mentiin ilman kännykkää aamusta iltaan ja omat vanhemmat eivät todellakaan tienneet missä menin.
2. Rahaa on käytössä enemmän. Oma äitini kitkutteli yh:nä niillä rahoilla mitä töistään sai.
3. Lapset saavat karkkia ja herkkuja vähemmän kuin minä sain.
Miten teillä?
Kommentit (6)
Menin kesätöihin 13-vuotiaana. Vanhin lapseni on nyt 19 ja meni tänä kesänä ensimmäistä kertaa töihin.
Minulla äiti oli kotona, minä olen ollut töissä lukuunottamatta kahta äitiyslomaa+vanhempainvapaata. Minun lapsuudessani lautanen syötiin tyhjäksi, lapseni saavat valita, mitä syövät. Lapsilleni ostetaan kaikki uutena, minä sain siskon vanhoja tavaroita (ja sisko oli jo saanut ne serkuilta). Lapsillani on 2 isovanhempaa, minulla oli aikanaan 4.
Ei kovin eri tavalla. Toki tekniikka muuttanut maailmaa, mutta lopulta meidän pikkulapset elävät varmaan aika samanlaista lapsuutta kuin minä itse elin 90-luvulla.
Omat lapset joutuu tyytymään alhaisempaan elintasoon.
Lapsillani on kaikki paremmin. Ajattelen, että lapset ensin. Saavat harrastaa ym. En pihtailee lasten toivomusten kanssa. Meillä on hyvät välit teinien ja täysikäisen lasteni kanssa. Omat vanhempani olivat pihejä, vanhanaikaisia ja nauroivat, jos toivoin jotain itselleni.
Omien lasten ei tarvitse elää kännissä olevien aikuisten kanssa vaan niistä huolehditaan, heillä on ruokaa ja henkistä/emotionaalista turvaa.