Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kasviksia laittaisit grillinyytteihin?

Vierailija
22.06.2022 |

Äitini toivoi, että tekisin mökille grillikasvisnyyttejä. Olen kuulemma ennenkin tehnyt hyviä. Eli siis semmosia folion sisässä grillattavia.
Oman muistini mukaan olen tehnyt sellaisia, mihin tulee esikypsennettyä porkkanaa, perunaa, makkaraa ja koskenlaskijaa.
Mutta nyt ne pitäisi olla täysin kasvisnyyttejä. Eikä perunaa. Myös herkkusienet ja paprika on pois listalta.
Oon itse miettinyt vaihtoehtoja
-kesäkurpitsa
-porkkana
-munakoiso
-punasipuli
-miniluumutomaatti
-parsakaali
-kukkakaali
-bataatti
Mutta suurinta osaa näistä en ole grillannut ikinä. Mitkä näistä toimii yhteen, ettei tule esim liian vetinen? Vaatiiko muu kuin porkkana ja bataatti esikypsennystä, että tulisi suht nopeasti ja keskenään samaan aikaan?
Muita ideoita kasviksista?

En todellakaan tiedä miksi minulta tämmöisiä pyydettiin :D Tuon siis myös lohta loimutettavaksi ja pekoni-herkkusieniä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä tykkään laittaa kokonaisia pikkutomaatteja nimenomaan siksi, että tuovat ruokaan kosteutta. Kesäkurpitsa on ehdoton. Sipuli tuoretta kevätsipulia varsineen. Fetaa, itse tykkään enemmän kun on jossain maustetussa öljyssä, esim valkosipuli. Jos ei ole lisäksi uusia perunoita, niin hyvä ruokaisa lisäys on laittaa niitä mikrovalmiita riisiannoksia. Yhdestä pussista riittää hyvin kolmelle.

Folion päälle leivinpaperi, niin kasvikset ei tartu kiinni.

Vierailija
22/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä tykkään laittaa kokonaisia pikkutomaatteja nimenomaan siksi, että tuovat ruokaan kosteutta. Kesäkurpitsa on ehdoton. Sipuli tuoretta kevätsipulia varsineen. Fetaa, itse tykkään enemmän kun on jossain maustetussa öljyssä, esim valkosipuli. Jos ei ole lisäksi uusia perunoita, niin hyvä ruokaisa lisäys on laittaa niitä mikrovalmiita riisiannoksia. Yhdestä pussista riittää hyvin kolmelle.

Folion päälle leivinpaperi, niin kasvikset ei tartu kiinni.

Niin, ja grillausaika 10-15 min, ei yhtään kauempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myskikurpitsaa, öljyä ja chiliä. Voita ja parsanlatvoja. Homejuustolla täytettyjä tomaatteja, siemenet pois. Kukin siis eri nyytteihin.