Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviät juhlista joissa et haluaisi olla?

Vierailija
22.06.2022 |

Semmoiset olisi tiedossa. Paikalla ei ketään itselle mukavaa ja läheistä ihmistä. Lukuunottamatta kumppaniani. Normaalisti en menisi sellaisiin juhliin, mutta nyt ajattelin ehkä kuitenkin osallistua koska puolisoni sitä toivoo. Mietin vaan miten itsellenikin saisi kohtuullisen olon, kun lähtökohta on kaukana epämukavuusalueella.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota epämiellyttävät tilanteet, niinkuin tämä juhla, haasteena jonka aijot voittaa. Sillä ajattelutavalla pärjää epämiellyttävistä tilanteista.

Vierailija
22/32 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapettina ja liukenen paikalta mahdollisimman aikaisessa vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Vierailija
24/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selaa puhelinta jossain nurkassa. Palstaile.

Todella tökeröä olisi selailla juhlissa puhelinta!

Vierailija
25/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sulla siellä seuraa, kun kumppanisi mainitsit.

Kerrot hänelle tuntemuksistasi ja jäät joko pois tai sinnittelet jonkin aikaa.

Voitte varmaankin sopia, ettette viivy kovin pitkään?

Mietipä, kuinka kiusallista on osallistua sinkkuna melkein mihin juhlaan vain...

No joo, kumppanilla on siellä enemmänkin läheisiä ja tuttuja, joten varmasti haluaa itse seurustella muiden vieraiden kanssa eikä roikkua minun vieressä. Todennäköisesti olen aika paljon kuitenkin omillani, matkat kuljetaan yhdessä.

Ap

Mikäs tapa se tuollainen on, että jätetään puoliso oman onnensa nojaan kekkereillä, jossa hän ei tunne ketään?

Hänen velvollisuutensahan on sun viihdyttäminen. Esittelee muille ja yhdessä sitten edustatte, eikä missään tapauksessa jätä sua yksin.

Sivusta seuranneena olen huomannut, että monesti se puoliso vaan tuppaa "unohtumaan", kun on kiva jutella niiden vanhojen kavereiden ja omien sukulaisten kanssa ja juttu vie mennessään.

Vierailija
26/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oma puoliso on vanhoillislestadiolaisesta perheestä lähtöjään ja heillähän aina kaikki juhlat ovat suurtapahtumia. 150 ihmistä tai enemmänkin on hyvin vakio. Varsinkin alkuvuosina en useinkaan tuntenut juuri ketään näissä tilaisuuksissa. Siinähän ne silti meni omalla painollaan, vaikkei tarjolla ollut koskaan edes alkoholia, joka saa ihmiset sosiaalisiksi keskenään. Jos ap:n juhlissa sentään on viinaa tarjolla, niin mitään aihetta huoleen ei ole.

Vierailija
27/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jos on töiden takia ollut pakko osallistua juhliin ja tilaisuuksiin. käyn ensin tervehtimässä juhlan järjestäjää tai sankaria.sitten odottelen tarjoilua. hetken voi kiertää juhlapaikkaa ja esim.puutarhakierros on hyvä idea, jos juhlapaikassa on piha. aikaa on kulunut jo tässä hyvin.jos yksin liikkeellä voi poistua ja kiittää kivasta juhlasta. 2 tuntia tai jopa 1 tunti on ok aika- voit kertoa meneväsi jonnekkin sovittuun juttuun, sen jälkeen.jos sul mies mukana ,aika menee kivemmin yhdessä.ei ketään vaadi oleen paikal montaa tuntia.juhlis hymyilen ja yritän viihtyä. ehkä siellä voi olla hyvää ruokaa ,mielenkiintoisia pöytäkumppaneita.

Vierailija
28/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä nyt vaan tulee tilanteita, joissa ei ole kivaa, sitten vaan ollaan ja yritetään käyttäytyä.

Onko se kauhean vaikeaa kipitellä sen puolison perässä ja tutustua niihin miehen kaverien vaimoihin?

Varmaan jotain yhteistä juttua löytyy, onpa tuulista, hyttysiä, helle, onneksi tuli laitettua sadetakki, hellemekko, eipä osunut pukeutuminen nyt kohdilleen, mutta sinulla on kiva pipo, onpa tujua boolia, tulen niin helposti känniin että kohta strippaan pöydällä, voi minulle ei ole näitä virsiä opetettu, olen umpi kommunisti perheestä, no meillä on aina aloitettu ruokailu rukouksella, haittaako että vetäisen kuitenkin ruokavirren. Jne

Vierailija
29/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutustelen ihmisten kanssa perus diipadaapaa ja kun soveliasta, niin lähden kotiin. Mikäli juhlissa ruokailu, niin jälkiruuan aikaan voi haihtua paikalta. Kun menet kumppanisi kanssa, niin voit sopia hänen kanssakin, missä vaihteessa sinun sopiva vaihtaa maisemaa.

Vierailija
30/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isompi juhlapaikka, ja varsinkin jos voi mennä välillä ulos, sen parempi. Silloin voi vaellella katselemassa tauluja, selailemassa kirjahyllyä, tutkimassa puutarhan istutuksia tai vaikkapa keinua puutarhakeinussa, jos sellainen on.

Vielä parempi, jos juhlassa on lapsia tai lemmikkejä. Niiden kanssa ei tarvitse jännittää, olla vain oma itsensä. Tämä tietenkin edellyttää, että pidät eläimistä ja/tai osaat olla luontevasti lasten kanssa.

Ja miksei sitä voisi vaikka puhua "pikkupuhetta" vieraidenkin kanssa. Joskus niistä voi kehittyä jännempääkin juttua, mutta yleensä kannattaa vältellä politiikkaa, uskontoa ja liian intiimejä aiheita. Turvallisimpia aiheita ovat vaikkapa luonto, eläimet, elokuvat, ruoka, matkustelu ja yleensä kaikki sellainen, mitä yleensä pidetään kivoina asioina. Jos sinulla on työsi tai harrastuksesi kautta jotain erityistä tietoa, mitä muut eivät todennäköisesti tiedä, voit hieman väläytellä tietojasi. Toki vain siinä tapauksessa, ettet satu olemaan salainen agentti tms., tai ettet paljastele muiden yksityisasioita tai valtiosalaisuuksia.

Vierailija
31/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan sulla siellä seuraa, kun kumppanisi mainitsit.

Kerrot hänelle tuntemuksistasi ja jäät joko pois tai sinnittelet jonkin aikaa.

Voitte varmaankin sopia, ettette viivy kovin pitkään?

Mietipä, kuinka kiusallista on osallistua sinkkuna melkein mihin juhlaan vain...

No joo, kumppanilla on siellä enemmänkin läheisiä ja tuttuja, joten varmasti haluaa itse seurustella muiden vieraiden kanssa eikä roikkua minun vieressä. Todennäköisesti olen aika paljon kuitenkin omillani, matkat kuljetaan yhdessä.

Ap

Tästä siis kysymys. Sinusta tuntuu, että kumppanisi jättää sinut siellä itsekseen. Pyydä, ettei hän tee niin ja kerto hänelle miksi.

Vierailija
32/32 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä tungen aina keittiöön auttamaan. Siinä puuhastellessa menee aika ja voi vähän jutustella ruuasta tms muiden kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi