Ahdistaa juhannus anoppilassa: ei tehdä yhtään mitään kivaa ja kytätään olenko kova työihminen
Nämä eivät ymmärrä, että mulla on rankka kevät takana ja juhannussiivous ei ole se tapa, jolla haluan kesälomani aloittaa.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Entiset juhannukset silloisessa anoppilassa: istuttiin neljän seinän sisällä telkkua katsoen, syötiin anopin grillaamia "kengänpohjia".
Vessaa tai suihkua ei saanut käyttää, ettei likakaivo täyty. Tai jos vessaa oli pakko käyttää niin sitten kaikkien oli käytävä vuorotellen niin, että viimeinen veti vessan.
Missään ei saanut auttaa, mutta anoppi kuitenkin tuskaili kun on niin kovasti hommia.
Alkoholia ei saanut juoda lainkaan.
Painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että sodan jälkeen ihmisten on ollut pakko tehdä töitä ja siihen on kasvettu sekä kasvatettu lapset.
Sen ajan ihmiset pitävät siis itsestäänselvyytenä kaikenlaista työntekoa ja eivätkä edes ajattele, että se voisi tuntua jonkun mielestä raskaalta vaikkapa lomalla tai vapaa-ajalla.
No mitä toi nyt tähän päivään kuuluu.
Meillä on kyllä päinvastoin. Itse olen maalaistalosta ja yrittäjäperheestä ja lomilla tehdään töitä. Anoppi käy kylässä niin pelkää että joutuu hommiin :). Anopin mies ei tule enää ollenkaan kun on liian rankkaa.
Älkää ihmiset jaksako aina valittaa vaan tehkää jotain. Sanokaa, että mulla on kotona tarpeeksi hommia, en siivoa muiden kämppiä. Viekää omat tarjottavat jos toisten on paskoja. Jos seura on kuraa, älkää menkö. YKSINKERTAISTA.
Ota oma elämäsi haltuun ,mitään selittelemättä .Älä juokse muiden pillin mukaan. Sanot suoraan napakasti en halua tulla. Mikä estää?
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että sodan jälkeen ihmisten on ollut pakko tehdä töitä ja siihen on kasvettu sekä kasvatettu lapset.
Sen ajan ihmiset pitävät siis itsestäänselvyytenä kaikenlaista työntekoa ja eivätkä edes ajattele, että se voisi tuntua jonkun mielestä raskaalta vaikkapa lomalla tai vapaa-ajalla.
-
Kummeksun...
Tänään 22.6.2022 on myös "sodan jälkeen". 1960-luvulla työelämässä olleet ovat nyt 80+-kymppisiä ja eivät taatusti edusta kirjoitusten "anoppeja".
Anoppina pyrin siihen, että meille ei tulla juhannuksena eikä mennä meidän mökillekään. Miniä yrittää joka vuosi selittää, että olisi ihana mennä mökille ja minä totean, että itseä ei kiinnosta, mutta mies menee veljensä kanssa, heillä on semmoinen perinne. Että voisitte te nuoret vaikka vuokrata jonkun mökin, aikaisin keväällä kun varaa, niin niitä on tarjolla. Minä pysyn kotona ja nautin yksinolosta.
Että se siitä kamalasta sukujuhannuksesta, jossa anoppi määrää kaiken. Määrään vain sen, että meille ei ole tulemista edes sillä tekosyyllä, että lapsenlapset niin nauttisi. Ihan miten vaan, on niitä uimarantoja muuallakin kuin meillä.
Meillä vieraat eivät tee talon töitä, sillä ne on tehty jo ennen vieraiden tuloa. Auttavat tietenkin ruuanlaitossa ja keittiön siistimisessä, mutta muuten kaikki viettävät lomaa.
Hei, vuokraa messevä auto, vielä on peruutuspaikkoja hyviin hotelleihin kun etsii. Aja rauhassa pienempiä teitä hotellille, lepää, syö hyvin, katso sarjoja, tubeta ja nuku pitkään. Käy katsomassa nähtävyyksiä, syö torilla paikallisia herkkuja.
Työorjaleiri jossa viha, halveksunta ja toisten piikittely täyttää lomapäivät keskellä ei-mitään ei ole enää veriside vaan henkisen väkivallan keino suvussa. Voit valita myös toisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kyllä päinvastoin. Itse olen maalaistalosta ja yrittäjäperheestä ja lomilla tehdään töitä. Anoppi käy kylässä niin pelkää että joutuu hommiin :). Anopin mies ei tule enää ollenkaan kun on liian rankkaa.
No en ihmettele. Ei tuossa ole mitään arvostettavaa, että aina pitäisi työtä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Sinä taidat olla se hullu kun joka ketjua stalkkaat ja huudat samaa kommenttiasi jokaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Juu samaa luvassa. Tietävät kyllä jo, etten ole kova työihminen. Istun sitten suvun miesten kanssa sohvalla telkkaria katsomassa ja anoppi ja miehen siskot hääräävät keittiössä. Siinäpä mulkoilevat ja puhuvat jälkeenpäin seläntakana.
Tekisivät niin joka tapauksessa. Siis puhuisivat selän takana. Ei näitä voi koskaan miellyttää.
En kyllä lähtis. Jonkun piipahtamisvisiitin korkeintaan tekisin. Yöpyisin vaikka muualla, jos pitkä välimatka.