Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen mielenterveysongelmainen sisarus

Vierailija
22.06.2022 |

Miehen mielenterveysongelmainen sisko on alkanut pommittaa miestäni viesteillä. Yrittää lypsää tältä rahaa millon milläkin keksityllä jutulla, että mies muka olisi velkaa hänelle. Uhkailee myös, että tulee hakemaan jos kuitteja ei löydy.

Siskolla siis ilmeisesti maanis-depressiivisyys ja psykoottinenkin on. Ei syö lääkkeitä eikä hoidattaa itseään. Ollut joskus osastolla vuosia sitten, mutta ei suostu hoitoon. Pommittaa myös iäkkäitä vanhempiaan milloin milläkin syytöksillä ja kerjää rahaa. On pahoissa velkaongelmissa. Siskolla myös kouluikäinen lapsi, jota käy eniten sääliksi.

Nyt kun sisko pommittaa miestä viesteillä ja puheluilla niin tämä kuormittanut meidänkin elämää. Mieheni ei vastaa enää viesteihin ja miettii saisiko tässä tilanteessa lähestymiskieltoa häiriköinnin takia? Onko jollakin kokemuksia tai neuvoja? Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksenne ei uhkaile tai hauku. Ystäväni sekosi ja alkoi uhkailla ainakin minua.

Ymmärtääkseni veljensä vaimoineen haki lähestymiskieltoa. En ole varma. Siskonsa sen sijaan vaan sietää.

Mutta veljesi kyllä pitäisi mielestäni olla saatavilla, sillä muuten kaikki kaatuu heidän vanhoille vanhemmilleen.

Vierailija
2/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estot päälle vain puhelimeen. Jos tulee oven taakse niin soitto poliisille ja lähestymiskiellon hakeminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksenne ei uhkaile tai hauku. Ystäväni sekosi ja alkoi uhkailla ainakin minua.

Ymmärtääkseni veljensä vaimoineen haki lähestymiskieltoa. En ole varma. Siskonsa sen sijaan vaan sietää.

Mutta veljesi kyllä pitäisi mielestäni olla saatavilla, sillä muuten kaikki kaatuu heidän vanhoille vanhemmilleen.

Mutta rasittaa tämä meidänkin elämää ja miehen työt kärsii jo, kun sisko pommittaa. Mies aiemmin jopa lainannut rahaa ja ollut tukena, mutta nyt sisko käyttäytynyt niin törkeästi ja sanonut ettei halua olla tekemisissä mutta silti jatkaa pommittamista. Mies ei ole nyt vastannut mitään enää ja miettii että jos tuo pommittaminen ei lopu niin aikoo hakea lähestymiskieltoa. Ap

Vierailija
4/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estot päälle vain puhelimeen. Jos tulee oven taakse niin soitto poliisille ja lähestymiskiellon hakeminen.

Sisko soittaa aina tuntemattomasta numerosta ja laittaa siitä viestiä. Voiko viestit estää silloin edes? Ja aiomme soittaa poliisit, jos tulee oven taakse riehumaan ja hakea lähestymiskieltoa. Ap

Vierailija
5/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon pitäisi mennä hoitoon eikä kaataa ongelmiaan muille. Aloitusviestissä mainitaan kyllä että uhkailee. Psykoottiset ihmiset voivat olla vaaraksi muille, turha siinä on velvoittaa ketään olemaan "saatavilla" kun on selkeästi osastohoidon tarpeessa.

Vierailija
7/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko soittaa aina tuntemattomasta numerosta ja laittaa siitä viestiä. Voiko viestit estää silloin edes? Ja aiomme soittaa poliisit, jos tulee oven taakse riehumaan ja hakea lähestymiskieltoa. Ap

Mitä jos mies vaihtaisi numeroa?

Vierailija
8/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskon pitäisi mennä hoitoon eikä kaataa ongelmiaan muille. Aloitusviestissä mainitaan kyllä että uhkailee. Psykoottiset ihmiset voivat olla vaaraksi muille, turha siinä on velvoittaa ketään olemaan "saatavilla" kun on selkeästi osastohoidon tarpeessa.

Tätä mieltä minäkin olen. Vaikka olisikin mielenterveysongelmainen ja eihän sille mitään voi niin silti pitää ottaa vastuu ja ottaa sitä apua vastaan ja hoitaa itsensä kuntoon. Ei se ole mikään syy ahdistella perhettään. Mielenterveysongelmaiset ihmiset osaavat olla myös valitettavan itsekkäitä ja koko elämä pyörii omien ongelmiensa ympärillä. Sisko on kuin mikäkin nisti, joka yrittää lypsää rahaa muilta vaikka itse on kussut asiansa. Ap

Vierailija
9/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoottiset ihmiset eivät aina ymmärrä mennä hoitoon, koska psykoosiin kuuluu yleisesti sairaudentunnottomuus.

Ap olisiko vaihtoehto tehdä miehesi siskosta huoli-ilmoitusta? Sosiaalitoimi kävisi tarkistamassa tilanteen. Tilanne vaatii varmasti myös lastensuojelun mukana olemista.

Vierailija
10/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mieltä minäkin olen. Vaikka olisikin mielenterveysongelmainen ja eihän sille mitään voi niin silti pitää ottaa vastuu ja ottaa sitä apua vastaan ja hoitaa itsensä kuntoon. Ei se ole mikään syy ahdistella perhettään. Mielenterveysongelmaiset ihmiset osaavat olla myös valitettavan itsekkäitä ja koko elämä pyörii omien ongelmiensa ympärillä. Sisko on kuin mikäkin nisti, joka yrittää lypsää rahaa muilta vaikka itse on kussut asiansa. Ap

Mielenterveysongelmiin kuuluu yleisesti omien ongelmien korostunut märehtiminen, mutta kaikkien mielenterveysongelmaisten leimaaminen itsekkäiksi on loukkaavaa. Kai tiedät, että kertomasi esimerkki on hyvin äärimmäinen. Toki ymmärrän, että tilanne on sinulle raskas.

- eräs mielenterveysongelmainen

Vierailija
11/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus ainakin pitää tehdä ja helv*tin nopeasti. On esimerkkiä kerrakseen viimeisen vuodenkin sisällä uutisoitu tästä äidistä joka psyksairaana tappoi teini-ikäisen poikansa ja itsensä. tarviiko näitä lisää. Sen yleisen paheksumisen sijaan ihmisten pitäisi alkaa toimimaan, hankkia apua tai auttaa itse niitä, jotka eivät siihen ilmiselvästi itse kykene. Paheksumiseen ja juoruiluun kylä riittää aikaa ja tahtoa. Jos ette itse voi auttaa niin hankkikaa perheelle apua. Kyseessä on sairas ja sairaudentunnoton ihminen.

Vierailija
12/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos mies vaihtaisi numeroa?

Joskus tämä voi olla ainoa vaihtoehto. Ollessani lapsi oma sukulaiseni soitteli niin paljon häirintäpuheluja, että jouduimme vaihtamaan puhelinnumeron salaiseksi.

Vierailija
13/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ehdottomasti lastensuojeluilmoitus! Lapsen etu vaatii sitä, mutta se saattaa johtaa myös äidin palvelutarpeen kartoittamiseen.

Vierailija
14/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää ehdottomasti lastensuojeluilmoitus! Lapsen etu vaatii sitä, mutta se saattaa johtaa myös äidin palvelutarpeen kartoittamiseen.

Kyllä  ja se palvelutarpeen kartoitus on vain hyvä asia. Äiti saa apua. Se lastensuojelu ei ole mikään huono asia todellakaan. 

Vierailija
15/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä voit tehdä on netissä huoli ilmoitus.Nimetömän. Jos et pelkäisi ilmi tuloa asiasta olisit jo tehnyt ilmoitus itse sosaalivirasto soittamalla!

Vierailija
16/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä voit tehdä on netissä huoli ilmoitus.Nimetömän. Jos et pelkäisi ilmi tuloa asiasta olisit jo tehnyt ilmoitus itse sosaalivirasto soittamalla!

Höpö höpö. Ja vielä kerran höpö.

Vierailija
17/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin paistaa läpi tästäkin aloituksesta ihan käsittämätön ylimielisyys. 

En kyllä koe olevani yhtään ylimielinen. Minusta muiden terrorisoiminen ei ole oikein vaikka kuinka olisi mielenterveysongelmainen. Millä perusteella väität noin? Ap

Vierailija
18/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kertoi, että siskosta kyllä tehty huoli-ilmoitus ja onhan hän välillä hoidossa ollutkin. On käynyt poliiseja ja ambulanssi. Sisko on haluton ottamaan hoitoa vastaan. Suomessa ketään ei voi väkisin auttaa ennen kuin oikeasti henkilö tekee joko jotain itselleen tai muille. Ap

Vierailija
19/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin välit poikki täysin.

Vierailija
20/58 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmiin kuuluu yleisesti omien ongelmien korostunut märehtiminen, mutta kaikkien mielenterveysongelmaisten leimaaminen itsekkäiksi on loukkaavaa. Kai tiedät, että kertomasi esimerkki on hyvin äärimmäinen. Toki ymmärrän, että tilanne on sinulle raskas.

- eräs mielenterveysongelmainen

En minä leimannut kaikkia mielenterveysongelmaisia itsekkäiksi. Luulen jotain asiasta tietäväni, kun olen ennenkin kohdannut ja tunnen paljon mielenterveysongelmaisia ja ihan loistavia tyyppejä. En kuitenkaan ymmärrä miksi ihmisestä ei saisi sanoa, että hänen toimintansa on itsekästä, jos tällä on mielenterveysongelmia? Minusta on oikeus sanoa poikkipuolinen sana ihmisen käytöksestä vaikka tällä onkin mielenterveysongelmia. Ap