Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkittyneitä koronaoireita sairastavat miten pääsitte oireista lopulta eroon??

Vierailija
22.06.2022 |

Eipä mulla muuta :( Apua ei ainakaan terveyskeskuksesta saa :(

Järkyttävää miten yksin tämän sairauden kanssa jää .

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Toki olen ottanut rokotukset.

Vierailija
2/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sille mitään itse voi. Menee ohi ajastaan, jos menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kai on ainoa joka nämä vie. En kyllä uskalla edes ajatella sitä vaihtoehtoa että näiden kanssa pitäisi elää loppuikä tai ainakin  se tullee sitten lyhenemään melko radikaalisti.

Nämä oireet kiristää pinnaa ja muutenkin tuntuu, että tartunnan sairastamisen jälkeen ei ole edes ollut ihan oma itsensä vaan paljon normaalia ärtyneempi.

Vierailija
4/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin kikkakakkonen kelpaisi kyllä.

Vierailija
5/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kai on ainoa joka nämä vie. En kyllä uskalla edes ajatella sitä vaihtoehtoa että näiden kanssa pitäisi elää loppuikä tai ainakin  se tullee sitten lyhenemään melko radikaalisti.

Nämä oireet kiristää pinnaa ja muutenkin tuntuu, että tartunnan sairastamisen jälkeen ei ole edes ollut ihan oma itsensä vaan paljon normaalia ärtyneempi.

Sairastuitko ennen rokotuksiasi vai rokotusten jälkeen?

Vierailija
6/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten pätevää tämä hoito on, mutta toi yksi tutkijalääkäri julkaisi vuosi sitten tällaisen jutun:

https://www.healthrising.org/blog/2021/07/21/patterson-cracked-long-cov…

CCR5 antagonist Maraviroc(Selzentry (US), Celsentri (EU)) is in an antiretroviral drug used in combination with other drugs to treat HIV. (HIV can use the CCR5 receptor to enter the cell). Its efficacy against the coronavirus is also being explored. Maraviroc also stops monocytes from moving around the body in response to CCL5/RANTES a chemokine which is produced in endothelial cells. Maraviroc comes with plenty of warnings, including a black box one, but Patterson says its is safe and has two papers coming out on it. Most long haulers are on for 2-4 weeks and the longest has been 8 weeks. Maraviroc, he said, was incredibly effective in relieving tinnitus and brain fog and typically did do so in 3-5 days. He said we see it (tinnitus) a lot, and treat it a lot and are very good at eliminating it.Statins by inhibiting fracktalkine, it stops the monocyte cells from attaching to endothelial cells on the blood vessels.Ivermectin -an immunomodulator and anti-parasitic drug is used because of its persistent antiviral properties. It also affects cell membranes. A meta-review of11 randomized Ivermectin COVID-19 trials found a significant reduction in hospitalization and and 56% reduction in death. Many of the trials were not peer-reviewed, and a wide range of doses was used. A placebo-controlled Ivermectin COVID-19 study is underway at theUniversity of Oxford.

Vierailija
7/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin jos tietäisin. Raskasta on.

Yritetään jaksaa. Toivottavasti vielä joskus parannutaan.

Vierailija
8/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kikkakolmosia, mutta eipä tässä muuta voi kuin yrittää levätä ja syödä terveellisesti. Pientä käveleskelyä jaksamisen rajoista, metsä varsinkin rentouttaa ja auttaa jaksamaan. Onhan tämä ihan uskomattoman syvältä.

Millaisia matkoja te muut jaksatte kävellä? Itse pystyn kävellä hitaasti vasta muutamia satoja metrejä, kaikkina päivinä en sitäkään. Itse korona oli lievin oirein mutta nämä jälkioireet ovatkin sitten olleet eri juttu.

Toivon vain että tulisin vielä entiselleni, vaikka se nyt tällä hetkellä tuntuukin kaukaiselta.

Vierailija
9/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä näköjään pysty puhua enää mistään.

Vierailija
10/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persistent circulating SARS-CoV-2 spike is associated with post-acute COVID-19 sequelae

Strikingly, we detect SARS-CoV-2 spike antigen in a majority of PASC patients up to 12 months post-diagnosis, suggesting the presence of an active persistent SARS-CoV-2 viral reservoir. Furthermore, temporal antigen profiles for many patients show the presence of spike at multiple time points over several months, highlighting the potential utility of the SARS-CoV-2 full spike protein as a biomarker for PASC. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.06.14.22276401v1

Virus pitäisi saada häädettyä riittävän tehokkaalla viruslääkityksellä kokonaan pois elimistöstä.

Vierailija
11/23 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Longcovid on ainakin verisuonien tulehdusta ja autoimmuunireaktiota, joten niihin toimivia lääkkeitä pitäisi kokeilla. Voi olla muutakin ja olisi hyvä tietää, auttaako esim imervektiini jälkikäteen yhtään, (sehän on vaikuttava aine uudessa koronalääje Paxlovidissakin). Lisäksi HIV-lääkkeistä on tullut jotain positiivisia kokemuksia. Nämä ovat kaikki todella lastenkengissä Suomessa, koska täällä ideologisesti ei tunnusteta longcovidia, joten jos on pahat oireet, hakeutuisin jonnekin yksityiselle longcovid-klinikalle ulkomaille.

Vierailija
12/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ihan loppu tämän kurkku-keuhkokivun kanssa. Ja kauhea uupumus kun yrittää jotain tehdä. Pikku hiljaa kuitenkin yritän tehdä kotihommia. En olisi ikinä osannut kuvitella että tämä on näin rasittavaa, hermoille käyvää ja toivotonta, vaikka koronaa pelkäsinkin ennalta.

Ja on oikeastaan aika pelottavaakin kun tästä ei tiedetä vielä paljoa että mitä kaikkea tämä saattaa ajan mittaan aiheuttaa. Inhottavaa.

Vierailija
13/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan kanssa. 2019 koronasta toipuminen vei 3-4 kk. 2022 keväällä vain kuukauden verran.

Vierailija
14/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen ihan loppu tämän kurkku-keuhkokivun kanssa. Ja kauhea uupumus kun yrittää jotain tehdä. Pikku hiljaa kuitenkin yritän tehdä kotihommia. En olisi ikinä osannut kuvitella että tämä on näin rasittavaa, hermoille käyvää ja toivotonta, vaikka koronaa pelkäsinkin ennalta.

Ja on oikeastaan aika pelottavaakin kun tästä ei tiedetä vielä paljoa että mitä kaikkea tämä saattaa ajan mittaan aiheuttaa. Inhottavaa.

Mulla se järkky kurkkukipu oli se eka koronaoire ja kesti muutaman päivän eikä samaan aikaan onneksi ihmeemmin yskittänyt. Mutta kyllä se yskäkin tuli, reilu viikko tuon kurkkukivun alkamisesta ja sitten sitä onkin riittänyt. Tietenkään ei yskitä kokoaikaa ja 24/7, mutta ihan joka päivä tässä saa köhiä keuhkojaan pihalle eikä yskä meinaa rauhoittua millään. Puhuminen laukaisee yskän usein (multa korona vei äänenkin pariksi päivää tuossa kurkkukivun aikoihin) ja samoin pienikin hengästyminen saa yskimään. Ja sitä hengästyy muuten uskomattoman pienestä eli ei toivoakaan että voisi lähteä oikeasti lenkille kuten ennen.

Ärsyttää vielä sekin, että sain tartunnan toukokuussa (enkä vaikka lokakuussa) eli tässä on nyt jo alkukesä mennyt ihan pilalle tämän takia.

Vierailija
15/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keuhko-oireet lopouivat (kestivät n 3 kk, alkoivat n 3 viikkoa alun flunssamaisen infektion jälkeen), tuli tilalle on off kurkkukipu,joka kesti puoli vuotta. Siinä välissä tuli niveltulehdus. N 8 kk ekojen koronaoireiden jälkeen alkoi silmissä näköhäiriöitä, niitä on tullut on off nyt jo 2 v ajan. Samaan aikaan niiden kanssa tuli sormeen veritulppa.

Nyt on suurimmaksi osaksi oireetonta, mutta aina välillä keuhko-oireet palaavat ja käytän niihin kahta eri astmalääkettä, vaikkeivat ne oikeastaan auta yhtään. Välillä tulee niitä silmäoireita ja tuli veritulpan tapainen yhteen toiseen sormeen. Meillä on ollut korona jo 3 kertaa ja mä sain sen ekalla kerralla, seuraavilla kerroilla muut perheenjäsenet vuoronperään ja mulla testi näytti negaa, mutta kummallakin kerralla sain näitä vanhoja oireita niin, että ikäänkuin lehahtivat päälle uudestaan.

Eli 2,5 v jo ollut ja edelleen oireilee. Jos pitäisi veikata, niin sanoisin, että kuulun niihin, joilla korona on pesiytynyt elimistöön, eikä koskaan lähtenyt pois. Nythän sellaista on huomattu joillain uudessta tutkimuksessa longcovidista.

Vierailija
16/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin pitkittyneeseen koronaan joulukuun lopussa enkä vieläkään ole täysin kunnossa. Yhä olen heikomassa kunnossa kuin ennen sairastumista ja joitakin oireitakin on yhä.

Vierailija
17/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet huonontaa luonnollista immuniteettia mikä aiheuttaa näitä long covideja sitten. Sairastaa koko ajan.

Olisipa ollut rokotteita jo silloin, kun sain koronan. Sain siitä longcovidin, rokote olisi ehkä auttanut niin, että ei olisi tullut pitkää koronaa.

Vierailija
18/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on CFS niin kusessa on! Itselläni vuosien tuska takana, elämä mennyt viemäristä alas eikä toipumisesta tietoa. Alkoi "viattomasta" flunssasta. Älkää rasittako elimistöänne yhtään liikaa. Vain sen mikä tuntuu suht hyvältä. Itse yritin väkisin vain tehdä asioita ja CFS lähti etenee vauhdilla. Sängyssä ollaan..

Vierailija
19/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin pitkittyneeseen koronaan joulukuun lopussa enkä vieläkään ole täysin kunnossa. Yhä olen heikomassa kunnossa kuin ennen sairastumista ja joitakin oireitakin on yhä.

Kertokaa te jotka sairastatte long covidia onko teillä rokotteita tai onko rokotteista ollut apua näiden oireiden kanssa?

Vierailija
20/23 |
25.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikäteen saatujen rokotteiden vaikutusta longcovidiin on ihan tutkittu briteissä. Tulos oli suunnilleen sellainen, että 50%:lla se paransi tai auttoi oireisiin ja n 30 % ei huomannut vaikutusta ja n 20% se pahensi oireita.