Kriisi
Kaksikymmentä vuotta jatkanut sukutilaa. Ei koskaan ole ollut näin pahaa tilannetta.Kaikki kallistunut niin paljon että en pysty pitämään kesätyön tekijöitä niin miten ennen. Tehokkaasti ja hyvin hoidettu tila on mutta ei riitä sekään. Väsymys painaa yötä päivää teen töitä yrittäen saada kaikki tehtyä. Mutta olen aika varma että kuolema korjaa minut ennen lumen tuloa. Jos muuten ei kuole niin oman käden kautta(sillä, pelastaisi sukutilan henkivakuutuksen kautta). Ei ole ketään kelle puhuisin asioita ja en jaksaiskaan alkaa avautua kun olen aina hyvin pärjännyt. Tiedän että on tuhansia viljelijöitä sanassa tilassa. Noin 15-20% prosentin korotus pitäisi saada tuotteisiin ettätilanne paranisi mutta siihen en usko. Maatalouden kriisituki ohjautuu 50% vääriin kohteisiin.
Kommentit (29)
Väsynyt kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt kirjoitti:
Nyt on helpompi hengittää kun olen lopullisen päätöksen tehnyt. Kun syksy tulee ei tarvitse enään murehtia mistään.
Tuli mieleen ehkä hullu ajatus, mutta mitä jos soittaisit MTK: oon ja eduskuntaan asioista vastaavalle ministerille? Kerro raatorehellisesti tuon sun tarinan. Kuulisivat totuuden tästä tilanteesta jossa Suomessa ollaan ja varsinkin sun henkilökohtaisesta ahdingosta!
Aivan turhaa, nälänhätä vasta aukaisisi päättäjien silmät. Hullu olin kun aikanaan lähdin tähän. Varoitan kaikkia jotka suunnittelevat maanviljelys uraa älkää helvetissä alkaako näihin hommiin. Töitä on paiskittava palkatta 24/7 Paremman elämän saatte vaikka olisitte vaikkapa postin jakajina siinä hommassa olisi omaa aikaakin rutkasti. Mutta näissä ei oo kuin työtä ja palkkaa ei yhtään. Mutta kuten jo kerroin päätökseni olen tehnyt ja helpompi on hengittää nyt. Viellä kerran varoitan nuoria jotka suunnittelevat näihin maanviljelys hommiin ÄLKÄÄ HELVETISSÄ ALKAKO!!!!!
Juu olen ihan samaa mieltä kun olen seurannut viljelijöiden arkea läheltä. Ei kukaan päättäjä välitä teidän ahdingosta. Lämpimiä puheita kyllä riittää. Olen kans ihan varma että moni viljelijä on narunjatkona ennen vuodenvaihdetta Ensi vuosi tulee olemaan vielläkin pahempi maanviljelijöille. Jaksamista viljelijät teette arvokasta työtä.Ilman teitä tällä pallolla ei olisi elämää 👍
Jos päätät itse päiväsi, vakuutus ei korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos päätät itse päiväsi, vakuutus ei korvaa.
Kyllä korvaa,jos on vuosia ollut henkivakuutus.
Älä hyvä ihminen tee sitä. Mikä vain muu ratkaisu on parempi. Kai haluat pelastua taivaaseen?
Ahdistaa hirveästi, mutta koetan rukoilla. -lukija
Mikset vaan kylvänyt siemenet ja nostanut tuet. Jätät lannottamatta ja puimatta. Niin muutkin nyt tekee. Kyl tää tästä vielä ohi menee mut ei missään nimessä kannata nyt koittaa satoja tehä ku jää tappiolle
Tee parannus ja usko kaikki synnit anteeksi ja heitä itsesäälissä rypeminen.
Aivan turhaa, nälänhätä vasta aukaisisi päättäjien silmät. Hullu olin kun aikanaan lähdin tähän. Varoitan kaikkia jotka suunnittelevat maanviljelys uraa älkää helvetissä alkaako näihin hommiin. Töitä on paiskittava palkatta 24/7 Paremman elämän saatte vaikka olisitte vaikkapa postin jakajina siinä hommassa olisi omaa aikaakin rutkasti. Mutta näissä ei oo kuin työtä ja palkkaa ei yhtään. Mutta kuten jo kerroin päätökseni olen tehnyt ja helpompi on hengittää nyt. Viellä kerran varoitan nuoria jotka suunnittelevat näihin maanviljelys hommiin ÄLKÄÄ HELVETISSÄ ALKAKO!!!!!