♥~♥~HELMIKUISET TIISTAINA~♥~♥
Kommentit (8)
ja kiitos kaikille tsempityksistä, tänään on tosiaan iltapäivällä se kontrolliultra, jännittää!!! Saa nähä miten onnistuu tämän päivänen työnteko, kun mielessä pyörii vaan ultra ja vauva ja munuaiset ja ja ja....
Voih, Timbe kärsii selkäkivuista, inhottavaa! toivottavasti onnistut jotenkin tilannetta helpottamaan! Kyllä mullakin välillä selkä reistailee kun joudun niin paljon istumaan koneella, mutta ei onneks vielä mitään sen pahempaa. mä sain lainaan kaverilta tukivyön, mut en oo sitä vielä käyttäny. Varmaan ihan hyödyllinen kapistus, pitääkin kaivaa kaapista esiin. Löytyykö täältä muuten muita tukisukkahousujen käyttäjiä?? Mulla oli ahkerassa käytössä esikoiselta, ja nyt ostin sit uudet. Musta ne oli ainakin viimeks ihan hirmu hyvät, ei väsyny eikä turvonnu jalat yhtään, eikä tullu suonikohjuja, joita vähän pelkäsin etukäteen... (suvusta löytyy paljonkin!) Aattelin etten ota kyllä riskiä nytkään vaan hommaan taas kunnon sukkikset käyttöön. Ja tukeehan nää mahaakin tosi hyvin.
Maaretti tais kysellä liikkeistä, mä tunnen niitä ihan joka puolella masua, taitaa neiti pyöriä niin aktiivisesti että potkii ihan mihin sattuu. Eniten liikkeitä tuntuu kuitenkin navan tienoilla. Etenkin iltasin käy ihan mieletön myllerrys - ihanaa!!
Loviisa rv 21+1
Täällä toinen aamuvirkku. Vessaan piti nousta ja sille tielle jäin..
Eilen olitte pähkäilleet ilmeisesti hoitopöydän ostoa. Mulla on kaksi vaihtoehtoa. Vessa on niin iso että sinne mahtuisi hoitopöytä mutta taas tavallaan haluaisin lipasto mallisen hoitopöydän. Jos vessaan laittaisi ajattelin etsiä sitä huuto.net.istä, jos taas päädytään lipastomalliin ja makuunhuoneeseen pitäisi käydä piipahtamassa huonekaluliikkeissä, kääk.. ajattelin jos hoitopöydän käyttöaika on niin vähänen ei hirveesti viitsisi siihen sijoittaa.
Oletteko tehneet jo masuasukeille paljon hankintoja? Meillä on nyt vaunut ostettu ja pinnasänky saadaan mun systeriltä ja vaatteita olen muutaman keräillyt kaupoista ja kirppareilta. Eli isompia hankintoja on enää turvakaukalo ja hoitopöytä. Haluan olla aina hyvissä ajoin valmiina, )
Eilen katselin kelan sivuilta (solo-tunnuksilla) onko päätöksiä äkitiyspakkauksesta ja rahasta vielä tehty, pakkauksen pitäisi noin viikon päästä tulla:) ja äitiysrahan määränki on jo selvillä, ihmeen nopeaa toimintaa kelalta.. kerrankin.
Täytynee lähtä koiran kanssa vähän lenkkeilemään, mukavaa päivää helmille.
t.oona+pömppis 24+5
niin huomenta kaikille!
meidän tuli järjestettyä jo vauvan sänky ja hoitopöytä vauvan omaan huoneeseen, lähinnä sen takia, et esikoinen saa isomman sängyn. mut jännä juttu, en ole jotenkin saanut ostetuksi yhtään vaatetta vauvalle. jotenkin olen vielä niin hämilläni siitä, et pitäisi ostaa sinisiä vaatteita... jotenkin tutumpia noi vaaleanpunaiset, mekot ym...
joku kyseli tukivyöstä. mä aloin viime raskaudessa käyttämään viikolla 27, kun alkoi selkä kipeytyä. nyt olen käyttänyt sitä jo töissä, auttaa selkäkipuihin mulla ainakin loistavasti. onkohan mulla Anita-merkkinen? siinä on se joustava vyö ja sitten tulee pussi mahan päälle.
vko 23
Loviisalle tsemppiä ultraan!
Meillä on jo vaikka mitä valmiina: vaunut saatiin mun vanhemmilta (valittiin Emmaljungan Duo Edget, Sport Pacific-kuosilla), pinnasänky saatiin appivanhemmilta (kokosin sen innostuksessani perjantaina, kun mies oli yövuorossa), siskoltani sain käytetyn lipastomallisen hoitopöydän, joka on meidän makuuhuoneessa. Jonkin verran ollaan saatu jo lahjaksi vaatteita ja muutaman jutun olen ostanut pikkumiehelle. Hulluilta Päiviltä tarttui Nalle Puh-peitto, olen kova Nalle Puh-fani:) Mies kutsuikin mua eilen Hyvin Tärkeäksi ja Ahneeksi Tyttökarhuksi, kun vetelin melkein kattilallisen riisipuuroa ja sitten tajusin, että maha repeää, tuli syötyä kerralla liikaa ja vaikersin vain sohvalla. Pikkumiestä mies kutsuu Hyvin Tärkeäksi Pikkukarhuksi, joten olen jotain saanut Nalle Puh-innostani syötettyä eteenpäin....;)
Kivaa, muutkin alkaa saada äippäpakkauksia:) Mä en ole saanut äitiysrahasta vielä mitään päätöstä.Pakkaus tuli viime viikolla.
sjt+pikkumies 25+0
Kyllä väsyttää. Papu aloitti kolmen aikaan sellasen jumppatuokion, et heräsin siihen oikeen pelästyen, meno jatkui villinä noin tunnin, mut eipä enää sen jälkeen mulle oikeen uni maistunut. Ihanaa on noita liikeitä yölläkin seurata, kun tietää et aamulla ei oo kiire mihinkään (maanantaina vasta töihin, talviloma). Nyt on Papu kasvattanut itselleen sellaset voimat, et liikkeet näkyy päälle päinkin :) Liikkeet tuntuu ja näkyy lähinnä navan tienoolla.
Tuli yllätysvieraita, täytyy mennä...
21+1
Huhhuh, juuri tulin vessasta oksentamasta. Ilmeisesti mahatautia, oli kys. taudin kourissa olleita vieraita viikonloppuna. Ei mikään pysy sisällä... :(
Mutta muuten olo on oikein onnellinen, aamulla oli toka ultra ja kaikki on hyvin. Sydän, aivot, munuaiset, mahalaukku... Valtavan hienoa miniatyyrikokoista arkkitehtuuria. :) Laskettu aika on tosiaan helmikuun lopussa, nyt vain kasvatellaan mahaa.
Ja kyllä se sukupuolikin selvisi, ihana kätilö antoi pari kuvaa, joissa uloke erottuu oikein selvästi. Itse olin aivan varma jo etukäteen, että poika se on, ja ostin jo Lindexiltä ihanan Bamse-bodynkin. Enempää en uskaltanut, jos olisin sittenkin ollut väärässä... Nyt pääsee kunnolla ostoksille. Pinnasänky on jo, suvun perintötavaraa. Tutuilta on tullut nalleja ja torkkupeittoja ja Nalle Puh-kirja. Kaukalo tulee ystäväperheestä, mutta vaunuja ja muuta pitäisi ruveta etsimään. Hoitopöytä on tarkoitus laittaa makuuhuoneeseen, siinä on kylppäri vieressä, ja vauvan tavaroille pitää joka tapauksessa ostaa lipasto. Ylivieskan puusepillä on aika kivan näköisiä mööpeleitä...
Nyt on pakko lähteä huilaamaan, polttelee vatsalaukkua sen verran. Jos tuo ruoka ja juoma ei rupea pysymään sisällä, niin missäköhän vaiheessa siitä pitäisi huolestua? Ettei vaan pienelle tule nestehukka tai muuta...
Loviisalle tsemppiä ultraan ja kaikille oikein hyvää tiistaipäivää!
mallu + taavi 21+0
kannanpa minäkin korteni kekoon... meillä ainakin ekan kanssa hoitopöytä jäi todella turhaksi keksinnöksi. oli paljon mukavampi vaihdella vaippaa ja ottaa ilmakylpyjä sängyn päällä (alusta alla) kuin seisoa kökkiä hoitopöydän edessä. jalathan siinä äidiltä puutuu :) sängyllä voi ottaa pitkiäkin ilmakylpyjä, ei tarvitse pelätä että vauva heti kierähtäessään putoaa, voi lekotella ja leikkiä samalla. nyt kun toinen on tulossa ajattelin jatkaa samaa sänky-hoitopöytää, voisin kuvitella että isosiskokin siinä voisi paremmin osallistua, tai sitten vaikka lukea omia kirjojaan vieressä.
Minä heräsin taas vessaan, enkä enää saanutkaan unta..= /
Vilppukin aloitti sellasen mylläyksen, että eipä siinä juuri unta saakaan!
Maaret(ti) Kyseli liikkeistä;
Mulla ne useimmiten näkyy ja tuntuu tossa navan vieressä, mutta välillä Vilppu potkii kyllä navan yläpuolellakin.
..voi voi, pitkään mietin nikkiä, jolle tsempit ultraan piti toivottaa, mutta en pysty muistaan...
Kuitenkin sinulle, jolla tänään kontrolliultra munuaisaltaan takia: Onnea matkaan!!
Oma ( . ) : Mulla on tämä pötsi jo sen verran iso, että se alkaa olla tiellä!
Ei pysty enää lattialta noukkiin mitään ihan tosta vaan ja esim. sohvalta nousu ei käy enää kauheen ketterästi!
Mun mamma-lappuhaalarit käy ihan just pieneks ja jos tää maha jatkaa kasvuaan samaan tahtiin loppuun asti, niin tammikuussa oon sellanen norsu, etten pääse mihinkään!
Meillä on vauvalle valmiina hoitopöytä ja sänky. Eka aattelin kans pesuhuoneeseen pesukoneen päälle laittaa hoitoalustan, mutta kun ph-ssa ei oo lavuaaria, niin kastuis pyllynpesijällä aina jalat jos suihkun alla pitäs pestä..Hommattiin sitten hoitopöytä makkariin, mistä on lyhyt matka vessaan.
Mulla on hirvee hinku saada ne vaunut hommattua, mutta ne on kuitenkin niin kalliit, että just nyt niihin ei taida olla varaa, kun autoon pitäs renkaatkin ostaa. Mun pitää vaan malttaa oottaa!
..pakko lukasta uudestaan taas eilinen pino, kun en enää muista mitä kukakin kirjotti!
mammutti ja Vilppu rv 22+4