Hyvä AURINKOPANEELI vaellusretkelle?
Hinta mielellään alle 100 euroa...
Painoa ei saa olla yli kilon.
Käyttötarkoitus kännykän lataamiseen.
Kommentit (37)
Kannattaa valita paneeli sen mukaan paljon katsot tarvitsevasi sähköä, kaikista wattimääristä löytyy erilaisia vaihtoehtoja paljonkin.
Itse suosisin paneelireppua tai sitten semmoista radiota missä on paneeli ja usein myös kampi tuottamaan sähköä tarvittaessa yölläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita paneeli sen mukaan paljon katsot tarvitsevasi sähköä, kaikista wattimääristä löytyy erilaisia vaihtoehtoja paljonkin.
Itse suosisin paneelireppua tai sitten semmoista radiota missä on paneeli ja usein myös kampi tuottamaan sähköä tarvittaessa yölläkin.
Jaa sellainenkin on olemassa. Hyvä varmaan pohjolaan.
Minä teen retken Välimeren maahan. elokuussa, joten säteilytehoa riittää.
Wattimääristä en paljon ymmärrä, mielelläni maksan saadakseni paremman vaihtoehdon. Mutta en paljon turhaakaan halua... Kännykän lisäksi pitäisi ehkä ladata pari muuta pienehköä laitetta.
Onko latausteho lähinnä säteilytehosta riippuvaista?
Viime joulukuussa satuin löytämään Tokmannilta tarjouksessa kympillä Kodakin kannettavan aurinkopaneelin. Kodak Portable Solar Panel SP16. 16w (2x 8w paneeli), USB 5V 2,1A.
Oikein hyvässä auringonpaisteessa toimii jopa ikkunan läpi puhelinta ladattaessa ja ulkona ohuen pilvenkin läpi, mutta kun on enemmän pilviä niin ei jaksa ulkonakaan ladata puhelinta, ainakin kun pilvisyys vaihtelee, välillä aurinko paistaa pilvettömästä kohti ja sitten menee pilveen, lataus katkeilee.
Olen minä silti hyvissä olosuhteissa saanut ladattua puhelimen akun täyteen tällä :)
Todella hyvä tarjouslöytö, yleensä tämä paneeli näköjään maksaa n. 70-80e, joten kympillä oli kyllä mielestäni erittäin hyvä löytö.
Ankeria on kehuttu toimivaksi ja kestäväksi. Lataa myös pilvisellä säällä. Pahimmillaan paneelit menettävät lataustaan kun on pilvistä ja silti yrittävät latautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wattimääristä en paljon ymmärrä, mielelläni maksan saadakseni paremman vaihtoehdon. Mutta en paljon turhaakaan halua... Kännykän lisäksi pitäisi ehkä ladata pari muuta pienehköä laitetta.
Jos tarvii vaan sanotaan vaikkapa maksimissaan 5 wattisia laitteita latailla, niin 5-10w kennolla pärjää, toki mitä isompi niin sitä varmempi että saa tarpeeksi virtaa tarvittaessa vaikkapa läppärin lataukseen, mutta sit sen hintana on just isompi paino ja koko.
Ite teen valinnan siten, että lasken paljon ehdottomasti tarvitsen, ja lisään siihen vaikka pari wattia päälle.
Jutuistasi päätellen pärjäisit semmosella kennorepulla oikein hyvin, ne on pitkälti just semmosia 5-10 watin tehoisia.
Järki käteen. Kennojen painoa vastaavalla vara-akustolla vaellat viikkoja ;-)
Vierailija kirjoitti:
Mutta piipero hakuaa myös kiihottua
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti maalasin tekstin huomaamatta ja se poistui, outoa...
Vaellus kestää ainakin 4 kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta piipero hakuaa myös kiihottua
Täh!? Elän aika lailla korvessa, enkä välttämättä pääse välillä lataamaan mihinkään. En todellakaan ole mikään hifistelijä (mielelläni olisin).
en tiedä mitä tarkoittaa "piipero".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvii vaan sanotaan vaikkapa maksimissaan 5 wattisia laitteita latailla, niin 5-10w kennolla pärjää, toki mitä isompi niin sitä varmempi että saa tarpeeksi virtaa tarvittaessa vaikkapa läppärin lataukseen, mutta sit sen hintana on just isompi paino ja koko.
Ite teen valinnan siten, että lasken paljon ehdottomasti tarvitsen, ja lisään siihen vaikka pari wattia päälle.
Jutuistasi päätellen pärjäisit semmosella kennorepulla oikein hyvin, ne on pitkälti just semmosia 5-10 watin tehoisia.
Olen ihastunut tähän reppuun: https://www.retkitukku.fi/osprey-daylite-plus-wave-blue
Jos se tuohon sopii.
Vai onko tarkoittamasi reppu kiinteästi kenno?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon watteja tarvittaisiin iPadin lataamiseen?
Sääli ettei niitä termoenergialla tuottavia sähköntuottajia ei ole markinoilla. Pääosa ohjuksista on varustettu jo liki puolivuosisataa sellaisella. Jokainen koulunkäynyt on itse silmin nähnyt miten tietyt metalliparit tuottavat sähköä kun tulitikulla lämmittää.
Vierailija kirjoitti:
Viime joulukuussa satuin löytämään Tokmannilta tarjouksessa kympillä Kodakin kannettavan aurinkopaneelin. Kodak Portable Solar Panel SP16. 16w (2x 8w paneeli), USB 5V 2,1A.
Oikein hyvässä auringonpaisteessa toimii jopa ikkunan läpi puhelinta ladattaessa ja ulkona ohuen pilvenkin läpi, mutta kun on enemmän pilviä niin ei jaksa ulkonakaan ladata puhelinta, ainakin kun pilvisyys vaihtelee, välillä aurinko paistaa pilvettömästä kohti ja sitten menee pilveen, lataus katkeilee.
Olen minä silti hyvissä olosuhteissa saanut ladattua puhelimen akun täyteen tällä :)
Todella hyvä tarjouslöytö, yleensä tämä paneeli näköjään maksaa n. 70-80e, joten kympillä oli kyllä mielestäni erittäin hyvä löytö.
Se oli halpa! Olikohan se normaalilaatuinen erä?
Olisipa energiaa varastoisiva hattuja.
Näin jossain retkeilyohjelmassa puhelimen laturin joka keräsi virtaa nuotion hiilloksesta. Laite näytti vähän tinan sulatukseen käytettvältä pikkupannulta. Kehuivat ohjelmassa kevyeksi mutta en nyt muista mitä se painoi.
Ostan vasta heinäkuussa, joten ehdin katella.
Mietin vaihtoehtoja tälle: https://www.broshop.fi/products/agfaphoto-sp21-aurinkopaneelisalkku?var…
830 grammaakin aika painava... Minkä painoisia olette pitäneet mukananne pitkillä retkillä?
Ap