Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi melkein kaikki suomalaiset on hajuherkkiä nykyään?

Vierailija
22.06.2022 |

Ulkomailla saa vielä käyttää hajuvettä, Suomessa ei.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai vielä joskus 2008-2009, kun olin laitoshuoltajana, käyttää tuoksuvia pesuaineita. Muistan sellaisen pinkin värisen pesuaineen, jota käytettiin lattioiden pesussa, se tuoksui niin ihanalta! Todella mieto tuoksu kuitenkin. Sittemmin kaikkialla on ehdottomasti alettu käyttää vain hajusteettomia pesuaineita.

Vierailija
22/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä hajusteita missään tuotteissa, huuhteluaine pyykissä on juurikin tuo etikka. Mutta luonnontuotteissa on kyllä niiden tuotteiden oma tuoksu, joten haisen mustaviinimarjalle, kookokselle ja banaanille ja omenalle. Miksi minulle usein sanottaisiin, että tuoksun hyvälle, jos olisi joku törkeä lemu ympärillä?

Hajusteille olen allerginen, iho menee rikki ja astma pahenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaisey naiset tunnetaan eteläisessä Euroopassa kylminä ja tunteettomina aikoina jotka vihaavat kaikkea hienoa ja kaunista. Juuri pohjoismaiset lobbaajat saivat kiellettyä EU:ssa tiettyjen vuosisatoja käytössä olleiden Luonnollisten hajusteraaka-aineiden käytön.

Vierailija
24/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinä olet tekemisissä  melkein kaikkien suomalaisten kanssa?

Vierailija
25/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä hajusteita missään tuotteissa, huuhteluaine pyykissä on juurikin tuo etikka. Mutta luonnontuotteissa on kyllä niiden tuotteiden oma tuoksu, joten haisen mustaviinimarjalle, kookokselle ja banaanille ja omenalle. Miksi minulle usein sanottaisiin, että tuoksun hyvälle, jos olisi joku törkeä lemu ympärillä?

Banaanin löyhkä on oksettava. Se ja mustaviinimarja = oksennuksen haju.

Vierailija
26/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän, tukehtukaa.

Sinun kohdalla oikein toivon että joku käyttäisi sinua kohtaan julmaa väkivaltaa jonka jälkeen totean että kärsi saatana

Mene laitoksen ja pysy siellä.

Vierailija
27/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miettikää jotain Turkuakin. Yli puolet näistä "idyllisistä" puutaloista haisee homeelle jo ihan ohikulkiessa. On paljon märäntyneitä rakennuksia, ja noissa elely tunnetusti pahentaa hajuyliherkkyyttä.

Vierailija
28/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska keinotekoisia ja allergisoivia hajuja on niin paljon nykyään. Haistan milloin naapuri on pessyt pyykkinsä Lidlin halvalla Formul pesunesteellä, kun hän kuivaa pyykkiä parvekkeella.

Milloinkaan ei ole kuulunut hyviin tapoihin kylpeä hajuvesissä. Se on WT-touhua.

Vierailija
29/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Banaanin löyhkä on oksettava. Se ja mustaviinimarja = oksennuksen haju.

Voi kulta pieni.

Vierailija
30/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska keinotekoisia ja allergisoivia hajuja on niin paljon nykyään. Haistan milloin naapuri on pessyt pyykkinsä Lidlin halvalla Formul pesunesteellä, kun hän kuivaa pyykkiä parvekkeella.

Milloinkaan ei ole kuulunut hyviin tapoihin kylpeä hajuvesissä. Se on WT-touhua.

Formilin hajusteeton sensitive-versio on kuitenkin tuoksuttomista tehokkain.

Parfyymien käyttö pitäisi kyllä opettaa kaikille, tuoksu on tarkoitettu vain halausetäisyydelle.

Vierailija
31/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se just, kun nää hajuherkät aina tulkitsee, että minkä tahansa hajusteen käyttö tarkoittaa samaa kuin sen läträys tai siinä kylpeminen. Ei todellakaan.

Vierailija
32/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuvedet ovat valtavia kemikaalicoctaileja, ja riittää että on allerginen yhdelle sekoituksen osalle.

Suomessa on myös enemmän home allergisia kuin muualla maailmassa.

Vierailija
33/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän hajusteiden käyttö ole kiellettyä muuta kuin yleisöpalvelutöissä ja esimerkiksi hoitoalalla. Kuka sen kieltää, vaikka kaataisit koko saavillisen hajua päällesi? Paitsi siis töissä. Tuohan on hyvä keino pitää porukkaa loitommalla.

Vierailija
34/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla esim kauppakeskusten ilma on hajustetta ihanasti. Myös jokaisessa myymälässä käytetään erilaisia hajusteita.

Tää just! Espanjassa tuoksuu aina niin hyvälle, joka paikassa. Hotelleissa käytetään myös hajusteita, samoin vessoissa ja lentokentillä. Meni minne vain, niin aina joku ihana tuoksu tulvahtaa nenään. Suomessa haisee kusi, paska, hiki ja lika.

Vierailija
35/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tuoksuyliherkkyyden taustalla on itse asiassa huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
36/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin tuoksuyliherkkyyden taustalla on itse asiassa huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.

Meille tuli aikoinaan töihin nainen, jonka lempipuuhaa oli hajusteiden käytöstä valittaminen. Taukotilaan ilmestyi "tulethan tuoksutta" -julisteita ja saatiin kuunnella, kuinka tämän naisen kurkkua kutittaa meidän välinpitämättömyyden takia. Kukaan ei edes siis käyttänyt mitään vahvoja tuoksuja, monen ainoa hajuste oli deodorantti. Ihan äärimmäisen raskas ihminen, ei jatkanut enää koeajan jälkeen (sai kenkää).

Vierailija
37/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siedätystä suositella näille yliherkille muutenkin? Eli siedätystä vaan kaikille!

Vierailija
38/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaan tykätään pomottaa pikkuasioissa, kun todellista valtaa ei ole eikä sitä halutakaan.

Vierailija
39/39 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa lapsellista huuhaata kuin kaikki gluteeni"allergikot" sun muut. Sori, kaikki haju-melu-jne- herkät on oman napansa ympärillä pyörivää minä-minä-minä jengiä. Täytyy jotakin keksiä että saa puhua itsestään.