Minä en jaksa enää pitkiä automatkoja ja puoliso ei ymmärrä, ristiriitatilanne
Meillä on asuntoauto, josta omistetaan puolet. Juuri tultiin viikon reissulta viime sunnuntaina. Otti niin päähän vesisateessa suhata paikkakunnalta toiselle. Samoilla asuntovaunualueilla yövyttiin kuin toissa kesänä. Ei mitään vikaa, mutta minua ärsyttää istua lomallani autossa. Yhtenä päivänä tuli 500 km, joka vie aikaa 6-7 tuntia pysähdyksistä riippuen. Minua ei yhtään kiinnosta pysähtyä johonkin grillin pihaan syömään tai pulahtaa iltauinnille +10 asteen säällä. Nyt puoliso sanoo, että lähdetään juhannukseksi lappiin yötöntå yötå katsomaan. Jospa ei kuitenkaan. Parituhatta kilometriä jopa tulisi matkaa, reitistä riippuen. Hänellä on loma loppumassa ensi viikolla ja ilmeisesti pakko jotain tehdä ennen sitå.
Olen aina vihannut myös pitkiä lentomatkoja. Kymmenisen vuotta sitten käytiin New Yorkissa ja pari vuotta myöhemmin Tokiossa. Enää en lähtisi niin pitkille lentomatkoille, vaikka maksettaisiin. Koko reissun ajan väsynyt olo ja vielä monta päivää kotiin paluun jälkeen. Ei jaksa mitään. Noilla automatkoilla väsyttää myös. Puolisolla ei ole samaa vaivaa.
Kommentit (24)
Kelpaisi minulle. Nivelreuma oireilee pahasti kun tulee helteet. Nestekertymää on jo nyt. Jos Suomessa jossain olisi kolkka, jossa säilyy alle 20 asteessa, lähtisin heti ajamaan. Töissä ei ole ilmastointia. Ehdotin joskus, että voin maksaa puolet ilmalämpöpumpusta, jos saan sellaisen työpaikalle. Ei sopinut muu kuin tuuletinhyrrä, joka ei millään tavalla viilennä ilmaa ja monesti vain pahentaa oireita. Kova veto ei ole myöskään hyväksi, alkaa särkeä niveliä.
Ap, kannattaa hyväksyä se, että "kaikella on aikansa".
Aiemmin matkat olleet ok, ei enää. Toisin sanoen, sun kiintiö on tullut täyteen.
Mullakin matkustamiselle kotimaassa on aikalailla tullut kiintiö täyteen, matkustin liikaa nuorempana.
Yötön yö meni jo. Kesäpäivänseisaus oli eilen.
Innostu jostain muusta ja sopivasti unohdat tehdessäsi omia suunnitelmia nuo automatkan puheet. Tai ilmoitat innostuneesi ihan kotona olemisesta. Puolisosi voi lähteä yksin, jos ihan välttämättä haluaa, mutta sinä teet selväksi ettet ole lähdössä.
Valoa he olivat hakemassa, eivät lämmintä kun sitä on kotonakin.
Tämä ei ole maksettu mainos, mutta ehdotan kuitenkin matkaa junan makuuvaunussa Rovaniemelle ja takaisin. Menette junaan ja heräätte aamulla Rovaniemellä, yövytte muutaman yön ja palaatte takaisin. Rovaniemellä näkyy keskiyön aurinko ainakin Ounasvaaralla tähän aikaan vuodesta. Muutama hotelliyö ja hyvät aamiaiset niin kyllä se matkailuautoreissun voittaa.