Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko, että jonakin päivänä ihmisille selviää miksi näemme unia, tunnemme vetoa tiettyihin henkilöihin tai koemme jotakin "yliluonnollista"?

Vierailija
22.06.2022 |

Tottakai jo nyt tiedämme paljon esim. aivojen toiminnasta ja feromoneista, yleensä myös kaikelle "yliluonnolliselle" löytyy jokin selitys, mutta tarkoitan sitä jotakin spesiaalimpaa yhteyttä meidän ihmisten välillä.

Itse olen esimerkiksi tavannut elämäni aikana kolme miestä, joista tiesin välittömästi että he jollain tavalla ovat merkittävä osa elämääni. Tiesin, että jollain tavalla he tulevat olemaan isossa roolissa, mutta ei heti sillä hetkellä.

Olen myös hyvä bongaamaan juuri raskaaksi tulleet, olen huomannut helposti jos jonkun "väri" muuttuu (ihminen on ollut masentunut tai onneton, mutta salaillut sitä) ja lukuisia kertoja olen miettinyt jotakin henkilöä joka sitten yhtäkkiä tulee kadulla vastaan. Tai nähnyt unta henkilöstä, joka soittaa seuraavana päivänä.

Uskon myös, että ihmisten silmillä on jokin erityinen merkitys (koska monesti ihastuneet ihmiset joko välttelevät katsetta tai alkavat lopulta tuijottaa toisiaan silmiin sen rohkeat 5-10 sekuntia) tässä yhteyden muodostamisessa.

Itse en tiedä toivonko näiden juttujen edes ikinä selviävän, koska jollain tavalla kaikki tämä tekee elämästä hiukan hauskaa ja jännempää. :)

Elämä on lopulta aika mystinen juttu!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huokaus...

Vierailija
2/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä huokailet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea että sinulla on paljon samoja havaintoja kuin itsellänikin. Olen kokenut myös niin yliluonnollisia asioita, ettei oma järki pysty selittämään koskaan, vieläpä niin, että toinenkin henkilö on ollut kokemassa saman, joten ei voi olla hallusinaatiotakaan, mitä muutenkin pitäisin poissuljettuna kun olen kuitenkin järkevä ihminen itseni ja samoin ilmeisesti muittenkin mielestä. En kehtaa kertoa kuin harvalle, jotka itsekin herkkiä ihmisiä, tuntuu niin hurjilta tapahtuneet. Sitten on näitä, jotka lupaavat maksaa jos kykenee näyttämään valvotusti jotain yliluonnollista ilmiötä. Ei se niin mene, ei perhonenkaan lennä jos sille laitetaan seteleistä siivet.

Vierailija
4/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös sellainen kokemus, että olen elämäni aikana pitkältä ja lyhyemmältä ajalta tuntenut muutamien miespuolisten suhteen, kuin he olisivat minulle tuttuja jo pitkältä ajalta ennen tätä elämää, veljiä kenties edellisestä elämästä. Heitä kaikkia yhdistää hyvä huumorintaju ja se että tulevat elämääni jonain vaikeana aikana ja tuovat iloa. Sen pitempiä tuttavia heistä ei tule, emmekä ole intiimissä suhteessa olleet, pelkkiä kavereita, mutta edelleen rakastan heitä heidän tietämättään syvästi sielun tasolla. Olen nainen.

Vierailija
5/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noi kaikki olla jo todistettu mt-ongelmaisten mielikuvitelmiksi tai huijausiksi tieteen ja tutkimuksen avulla.

Katso jotain james randin videoita youtubesta. Ihan näin aluksi.

Vierailija
6/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepetoksen voima on suuri.

Vierailija
7/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noi kaikki olla jo todistettu mt-ongelmaisten mielikuvitelmiksi tai huijausiksi tieteen ja tutkimuksen avulla.

Sinä uskot siis James Randia. Huokaus. Menes katsomaan niitä youtube juttujas ja pysy hiljaa aiheesta mistä et mitään tiedä.

Vierailija
8/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ihmisten "yliluonnollisia" kykyjä tutkitaan ihan tieteellisestikin ja väitöskirjoja löytyy aiheesta Suomessakin. Olin itsekin osana yhtä yliopiston tutkimusta. Lukiessani väitöskirjan sitten myöhemmin olipa   melkoisia tarinoita ihmisten kokemuksista.

Tiede ei vain tue pelkkiä tuntemuksia ja kokemuksia, mutta jos oikein tutkijaa  ymmärsin ihmiset ovat nykyään rohkeampia ja avoimempia kertomaan. "Yliluonnollisia" kykyjä on kuulema paljon ja jos ei muuta, niin erikoisia kohtaamisia elämän varrella. Tilanteita, joita ei millään osata järjellä selittää. Lisäksi mukana on täysin järkevinä pidettäviä " insinööriaivoja" ja joilta vähiten odottaisi mitään erityistä henkisen puolen osaamista tai kokemusta.

Kiinnostus voimistuu ja ymmärrys laajenee. Pääasia, ettei anna yhdenkään hörhön rahastaa sen kustannuksella saati mene mukaan mihin tahansa. Aihealue vetää mukaansa myös sellaisia, joilla on ongelmia itsensä kanssa. Maailmaa/elämää" hallitaan" sitten omilla uskomuksilla.

Vierailija
9/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, minä en juurikaan näe unia, tunne-elämää on hyvin vähän jos ei traumareaktioita lasketa ja hormonitoimintaa ja en tunne vetoa kehenkään enkä koe mitään yliluonnollista. Että se vastaus nyt näyttäisi olevan ihan ne omat aivot ja miten ne kullakin toimii.

Vierailija
10/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepetoksen voima on suuri.

Juuri näin. Ihminen uskoo mitä haluaa uskoa.

Unet aiheutuvat aivojen toiminnasta nukkuessa. Aivot järjestelevät päivän aikana kertynyttä informaatiota ja "puhdistavat" itseään. Jos tätä ei tapahtuisi, aivot rappeutuisivat ja toimintakyky kärsisi.

"Veto" ihmisiin johtuu siitä, että ihmisellä on jotain tarpeita, joita hän kokee kohteen voivan tyydyttää. Osaltaan "veto" voi aiheutua myös feromoneista.

"Yliluonnollista" ei ole olemassa, kaikelle on luonnollinen selitys. Ihminen voi selittää itselleen, että näki ufon tai aaveen vierailemassa luonaan, vaikka oikeasti näki unta, harhoja tai vaikkapa tuulessa heiluvan ikkunaverhon.

Vierailija
11/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein ymmärsin, ap tarkoitti juuri sitä, että joskus nämä asiat pystyttäisiin todistamaan tieteen vaatimalla tavalla.

500 vuotta sitten oikeastaan kaikkea mahdollista nykymaailmassa olisi pidetty yliluonnollisina ilmiöinä, koska silloisella tieteellä niitä ei olisi pystytty tutkimaan.

Sikäli tuollainen ylimielisyys on aika lapsellista.

Vierailija
12/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti aidon rehellinen tapa suhtautua "yliluonnolliseen" olisi että "enpä tiiä mikä tuoki on" -mutta aika moni jutska on kyllä selitettävissä ihan arkijärjelläki.

Vierailija
13/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä uskot siis James Randia. Huokaus. Menes katsomaan niitä youtube juttujas ja pysy hiljaa aiheesta mistä et mitään tiedä.

Mutta kun tuo nyt ei vaan ole uskon asia. Mitään yliluonnollista ei koskaan olla todistettu olevan joten sitä ei ole. Vaikka tiede ei pystyisi selittämään jotain ilmiötä niin sen olemassaolon todistaminen olisi helppo juttu. Varsinkin joku ihmisiin liittyvä. Ihmisiä kun nyt on olemassa monta miljardia.

Vierailija
14/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään nyt vaan läpi nää ap:n "yliluonnolliset" jutut.

"Itse olen esimerkiksi tavannut elämäni aikana kolme miestä, joista tiesin välittömästi että he jollain tavalla ovat merkittävä osa elämääni. Tiesin, että jollain tavalla he tulevat olemaan isossa roolissa, mutta ei heti sillä hetkellä."

Ettet vaan olisi itse tehnyt niistä merkittävää osaa elämääsi sen takia koska uskoit että heistä tulisi sellaisia? Helppoahan se on profeitoida jos itse pystyt ne profetiat täyttämään.

Lisäksi kaikenmaailman confirmation biakset. Varmaan olet luullut muistakin miehistä samaa. Sitten kun ei tullutkaan mitään niin unohdit ne jutut.

"Olen myös hyvä bongaamaan juuri raskaaksi tulleet, olen huomannut helposti jos jonkun "väri" muuttuu (ihminen on ollut masentunut tai onneton, mutta salaillut sitä) ja lukuisia kertoja olen miettinyt jotakin henkilöä joka sitten yhtäkkiä tulee kadulla vastaan. Tai nähnyt unta henkilöstä, joka soittaa seuraavana päivänä."

Jotkut nyt vaan ovat hyviä huomaamaan tuollaiset. Väri muuttuu viittaa jonkinlaiseen synestesiaan. Noissakin confirmation biakset. Monesti olet miettinyt henkilöitä monesti jotka eivät ole tulleet kadulla vastaan. Tuskin sentään jokainen henkilö jota mietit tulee sitten kadulla vastaan...

"Uskon myös, että ihmisten silmillä on jokin erityinen merkitys (koska monesti ihastuneet ihmiset joko välttelevät katsetta tai alkavat lopulta tuijottaa toisiaan silmiin sen rohkeat 5-10 sekuntia) tässä yhteyden muodostamisessa."

Mitä nyt tuohon voisi edes sanoa...

Vierailija
15/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen intuitiivinen ja erityisherkkä. Koen kaikenlaista joka päivä. Ei näissä kuitenkaan mitään yliluonnollista ole.

Vierailija
16/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään nyt vaan läpi nää ap:n "yliluonnolliset" jutut.

--

"Uskon myös, että ihmisten silmillä on jokin erityinen merkitys (koska monesti ihastuneet ihmiset joko välttelevät katsetta tai alkavat lopulta tuijottaa toisiaan silmiin sen rohkeat 5-10 sekuntia) tässä yhteyden muodostamisessa."

Mitä nyt tuohon voisi edes sanoa...

Kyllä. Ihastunut välttelee katsetta, koska pelkää paljastavansa tunteensa. Ja paljastuvathan ne, koska pupillit laajenevat katsoessa jotain itselle miellyttävää. Tässä ei ole mitään yliluonnollista.

Vierailija
17/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikein ymmärsin, ap tarkoitti juuri sitä, että joskus nämä asiat pystyttäisiin todistamaan tieteen vaatimalla tavalla.

500 vuotta sitten oikeastaan kaikkea mahdollista nykymaailmassa olisi pidetty yliluonnollisina ilmiöinä, koska silloisella tieteellä niitä ei olisi pystytty tutkimaan.

Sikäli tuollainen ylimielisyys on aika lapsellista.

Nää nykymaailman jutut 1500-luvulta tullut aikamatkajaa pystyisi näkemään tai muuten huomioimaan vaikkei niitä pystyisi selittämään. Ap:n hömpän olemassaolosta taas ei ole mitään todisteita.

Vierailija
18/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, minä en juurikaan näe unia, tunne-elämää on hyvin vähän jos ei traumareaktioita lasketa ja hormonitoimintaa ja en tunne vetoa kehenkään enkä koe mitään yliluonnollista. Että se vastaus nyt näyttäisi olevan ihan ne omat aivot ja miten ne kullakin toimii.

Voisiko sille tehdä jotain? Kuullostaa niin surulliselta, vaikket surua siis tunnekkaan.

Vierailija
19/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko sille tehdä jotain? Kuullostaa niin surulliselta, vaikket surua siis tunnekkaan.

Varmaan valta osa tai suurin osa ihmisistä ovat tuollaisia.

Vierailija
20/48 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen intuitiivinen ja erityisherkkä. Koen kaikenlaista joka päivä. Ei näissä kuitenkaan mitään yliluonnollista ole.

Tavallaan moni asia on herkille tavallista, mikä joillekkin on yliluonnollista ja joillekkin täysin kiellettävää. Itse en enää pienistä pelästy enkä hätkähdä, sillä asioita tapahtuu ilmoittamatta ja ilman että hysterisoisin jälkeenpäin. Järkeä pitää käyttää, mutta kaikelle ei löydy selitystä.