Miten jotkut ostelee koko ajan jotain?
Mulla on pari tuttua, jotka esittelevät shoppailujaan vähintään kerran viikossa. Mihin nuo kaikki tavarat laitetaan ja miten on rahaa ostella jatkuvasti? Kysynpä vaan.
Kommentit (22)
Entäs sitten, taidat olla vaan kade.
Ihminen tarvitsee montaa eri asiaa jos on elävä ihminen eikä joku sukankutojamummo.
Miksi jotkut kyselee koko ajan jotain?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä työpaikka, ei lapsia tai koiraa.
Näillä tuntemillani on lapsia, toinen on koulun keittäjä ja toinen päiväkodissa joku apulainen. Koiria ei tosin ole.
Ap
Rauhaton sielu. Osalla shoppailuriippuvuus. Jotain pitäisi koko ajan saada ja tilataan vaikka euron tavara netistä jos ei päästä oikeisiin kauppoihin.
Osa shoppailee, osa juo, osa pelaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen tarvitsee montaa eri asiaa jos on elävä ihminen eikä joku sukankutojamummo.
Tiger-krääsää ja halpoja trikoolumppuja ei tarvitse kukaan.
Ap
Se on helppoa. Kun kaiken saa maksaa erissä, jopa niinkin pienissä kuin 5 euroa, niin se ostospäätöksen tekeminen ei tunnu miltään.
Sitten alkaa kirvellä, kun niitä osamaksueriä tippuu vähän sieltä sun tuolta joka kuukausi.
kuules aapppee, mä ja mun lapset tarvitaan tiikeri tuotteita, trikoot vaihtuu kaapissa aina muodin mukaan. tarviin myös paljon muuta, älä kärttynen ä mm ä rupe kade sanoo mitä meillä saa olla. mulla on myös hyvin tienaava mies, ja lasten isä maksaa myöskin hyvätuloisena hyvät elatusmaksut. pitää vaan osata järkätä asiat.
Vierailija kirjoitti:
kuules aapppee, mä ja mun lapset tarvitaan tiikeri tuotteita, trikoot vaihtuu kaapissa aina muodin mukaan. tarviin myös paljon muuta, älä kärttynen ä mm ä rupe kade sanoo mitä meillä saa olla. mulla on myös hyvin tienaava mies, ja lasten isä maksaa myöskin hyvätuloisena hyvät elatusmaksut. pitää vaan osata järkätä asiat.
Mun 15v tyttö ei ole vielä tarvinnut tiikeristä yhtään mitään.
Mies maksaa,ikää jos nuori iska maksaa tai luottokortti vaan vinkuu?
Olen masentunut. Shoppailu on ollut keino piristää itseä, mutta laskut masentavat, ja kierre valmis.. taas kerran maksan velkoja pois ja lupaan itselle etten ostele mitään laskulla, mutta tilaan kuitenkin. Käyttöön kyllä tavarat tulee ja myyn pois kun en niitä tarvitse, mutta joku siinä on että pystyyostaa mitä haluaa. Olen vain onneton ihminen, siksi shoppailu.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, taidat olla vaan kade.
Ei tuossa Kyse ole rahasta vaan siitä miksi ihmiset kuluttaa luonnonvaroja turhuuteen.
Ihmettelen välillä samaa. Itse käytän rahaa palveluihin, tapahtumiin, matkoihin ja kaikkeen tekemiseen. Toiset saa kai hyviä fiiliksiä ostelusta.
Kompensoii dopamiinin ja hyvänolon tunnetta materiallla.
Himohamstraaja niinkuin anoppini.
Sairailla ihmisillä on sairaat huvit. Ja maapallo kiittää.
Tavaroilla kompensoidaan henkisiä puutteita/ ongelmia
Minä myyn tavaroita. Tuottaa mielihyvää kun saa nurkista pois. Jokainen poisto on ilo.
Hyvä työpaikka, ei lapsia tai koiraa.