Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo päätti mihin lähetään kesälomareissulle, eikä edes kysynyt minun mielipidettäni

Vierailija
21.06.2022 |

Vaimo sanoi haluavansa tänä vuonna Linnanmäelle ja sen jälkeen mentäisiin pariksi yöksi hänen vanhemmilleen (eri paikkakunnalle). Minulta ei kysytty yhtään mitään mitä haluaisin lomallani tehdä (turha minun laittaa vastaan. Ei auta mitään). Ei voisi vähempää kiinnostaa mennä mihinkään ihmisvilinään huvipuistoon ja etenkään sen jälkeen anoppilaan yökylään. Kotiinjääminen ei tule minulla kuulonkaan, koska riitaahan siitä tulisi, "koska en tee mitään mistä hän tykkää". Lapsia meillä ei ole, joten siitäkään ei ole kysymys. Vtuttaa koko reissu jo valmiiksi vaikka lähtö vasta viikonloppuna. Onko tällainen muillakin yleistä, että vain toinen osapuoli tekee yksin päätökset? Ei vain huvittaisi yhtään lähteä, kun koko ajan pitäisi miellyttää, ettei toinen vain suutu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistaako siellä tossun allakin aurinko?

Ei paista eikä ole paistanut pitkään aikaan.

Ap

Vierailija
22/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne. Tavallaan tunnistan itseni ja omat toimintatapani ap:n jutusta. Meillä mies on sellainen jahkailijatyyppi, joka haluaa istua kotona. Minä mielellään tekisin kaikenlaista. Monta kertaa reissut on jääneet tekemättä sen jahkailun takia. Monta kertaa reissut on myös peruuntuneet, kun olen kyllästynyt jahkailuun ja päättänyt jotain, mistä sitten on seurannut suuttuminen (kun olen ilman suostumusta päättänyt).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus sanoa mielipiteesi ja elää haluamallasi tavalla, ilman että toinen vaatii, suuttuu tai riitelee. Nyt pitää ajoissa sanoa mitä haluat ja mitä et. Älä kärsi loputtomasti. Muuten tuo jatkuu joka vuosi, jos et ole määrätietoinen ja mielipiteesi ilmaiseva. Haluat että neuvotellaan tai toinen kysyy, ei se ole liikaa vaadittu. Jos toinen suuttuu koko ajan ja joudut pelkäämään, minkälaisessa parisuhteessa silloin on? On naisia jotka eivät halua huvipuistoon, osa menee vaikka kaverin kanssa. Älä mene anoppilaan yöksi. 

Vierailija
24/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Josko vaimo toivoisi, että sinä kerrankin suunnittelisit ja järjestäisit teille jotakin kivaa yhteistä? En naljaile, itse toivoisin että en itse olisi aina se joka hoitaa kaikki tai muuten ei tapahdu mitään, sama voi olla vaimollasikin. Hän voisi olla otettu ja tuntea itsensä huomioiduksi.

Olen yrittänyt ehdottaa. Kävelyitä, luontoretkiä eri kohteisiin, frisbeegolfia, road trippejä, soutuveneilyä, kylpylää ja ties mitä. Mikään ei kelpaa. Ollaan tehty myöskin näitä minun ehdotuksia, mutta se menee aina siihen kännykän selaamiseen ja kiukutteluun, kuinka hän ei tykkää tästä.

Vierailija
25/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. Tavallaan tunnistan itseni ja omat toimintatapani ap:n jutusta. Meillä mies on sellainen jahkailijatyyppi, joka haluaa istua kotona. Minä mielellään tekisin kaikenlaista. Monta kertaa reissut on jääneet tekemättä sen jahkailun takia. Monta kertaa reissut on myös peruuntuneet, kun olen kyllästynyt jahkailuun ja päättänyt jotain, mistä sitten on seurannut suuttuminen (kun olen ilman suostumusta päättänyt).

Itse voit tehdä mitä haluat, vaikka reissata yksin ja muiden kanssa. Mutta jos liität siihen kumppanin, silloin pitää ottaa toisen tunteet ja olotilat huomioon - ettei tule huonovointista (>henkisesti tai fyysisesti) matkakumppania. Ei voi toisen puolesta päättää asioita. Tai valitsee kumppanin joka on aktiivinen menijä luonnostaan.

Vierailija
26/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osannu sit suuta avata ja keskustella

Miten keskustella sellaisen kanssa joka heti suuttuu ja alkaa syyllistää jos ei ole samaa mieltä hänen kanssaan? Ymmärrän ap:ta.

Vierailija
27/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko tästä vaimon kanssa puhua? Mitä sinä haluaisit tehdä ja oletko kertonut hänelle näistä?

Sanoin että en tykkää huvipuistoista paljoa, niin alkoi mököttämään ja äksyilemään. Äksyily lisääntyi kun sanoin että voin lähteä, mutta en pysty tulemaan hurjiin laitteisiin, koska alan voimaan pahoin herkästi.

Ap

Kumppanillasi on empatian puute ja ei tajua asiaa? Ei kuulosta kauhean hyvältä. Miten hän reagoisi jos teillä on lapsia ja lapsi voi huonosti laitteessa. 

Vierailija
28/28 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osannu sit suuta avata ja keskustella

Ei taideta kotona kuunnella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan