Saatiin kutsu mökille juhannusta viettämään nytten paljastui että juhlat ovat päihteettömät
Oltiin miehen kanssa että ei voi olla tottakaan ja mitään muuta vaihtoehtoa ei ole! Jäädäänkö kaupunkiin vai otetaanko salaviinit mökille mukaan? Selvä juhannus ei valitettavasti ole vaihtoehto.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini on ruokaa.
Viini tuoreista viinirypäleistä tai rypälemehusta käyttämällä valmistettu mieto alkoholijuoma. Viineissä on alkoholia yleensä 1015 prosenttia, ja niiden alkoholi on yksinomaan käymisteitse muodostunut.
Alkoholijuoma on etanolia sisältävä juoma. Juoma on juotavaksi valmistettu neste. Neste on aineen olomuoto ;)
Yleensä yli 1000 prosenttia alkoholia? Olenko siis käynyt joissain umpisurkeissa Alkoissa koska yleensä niiden viineissä on korkeintaan 15% alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Noi salaviinit kuulostaa kivalta idealta! Käytte aina välillä aitan kulman takana hömpsyillä ja muut ihmettelevät miten teillä voi olla noin hauskaa, vaikka päihteitä ei olekaan mukana kuvioissa!
Hauskaa niin kauan kuin sitä kestää, sillä useimmiten, ennemmin tai myöhemmin, alkaa riitely/ tappelu..
Alkoholi tekee tehtäväänsä.....
Vierailija kirjoitti:
Monet juhannukset on vietetty isovanhempien kanssa mökillä kun lapset oli pieniä. Ihan normaalista on juotu saunaoluet ja viiniä ruuan kanssa ilman örvellyksiä. Lasten kanssa voi ja saa elää normaalisti.
Jos on joutunut viettämään pappa örveltää juhannuksen, niin ihan mieluusti jää kotiin viettämään ihan omaa juhannusta. Tai edes örvellä vaan kaappijuoppoilee itsensä unten maille. Kukaan ei "huomaa" mitään, tunnelma on kireä kun taas mennään viinan voimin.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia maailmanlopun örvellysjuhlia oikein vietetään, jos ainoa tapa välttää ne on absoluuttinen nollalinja koko seurueelle? 😀 Mistähän muista asioista siellä on noin tiukkoja sääntöjä. "Grillaamme makkarat vasta klo 22, kun kokko sytytetään. Muulloin ei sallittua. Kahvia ei keitetä klo 14 jälkeen."
Outo ajatus, että päihteettömyys on tiukka sääntö, sehän on ihmisen normaali olotila.
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan lähtisi. Mitä iloa lähteä mökille istumaan kuivin suin? Ei mitään.
Grillaamaan, uimaan, pelaamaan seurapelejä, popittaa musiikkia.
Aika säälittävää jos aina pitää olla alkoo.
Jos on eri arvot ja odotukset juhannuksen vietosta isäntäväen kanssa jättäisin kutsun väliin. Salaa juominen tai omien juomien avoin käyttö juhlissa, joissa on erityisesti mainittu päihteettömyydestä, on tökeröä (lue lapsellista).
Juhannus on päivä muiden päivien joukossa, Tehkää itsellenne oma juhannuksenne ja turhaa miettiä enempää.
Kuullostaa omituiselta tuollainen täyskielto, porukassa on varmaan joku alkoholisti jolla lähtee täysin lapasesta jos edes näkee olutpullon?
Lasten mukana oleminen ei ole selitys sille ettei saisi edes sauna siideriä nauttia.
Ääriasenteet on minusta aina epäilyttäviä, on kyseessä sitten alkoholi, uskonto tai vaikka ruokavalio
Vierailija kirjoitti:
Juhannukseen kuuluvat virvoittavat juomat. Ruoan kanssa viini.
Ei välttämättä. Minä esimerkiksi juon vain lasillisen viiniä jouluaterialla. Jouluna siis aterialla lasillinen viiniä. Koska minä olen sellainen että juon vain jouluaterialla lasin viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en taas saa kutsuja mökeille,en mihinkään! En siis uutenavuotena vappuna juhannuksena. Koska en käytä alkoholia ja en tupakoi!
Hah, no mistäköhän johtuisi? :D
Ei kait nyt kukaan halua mitään kuivaa valittajaa riesakseen.
Minä en ole koskaan tupakoinut ja alkoholia juon 1-2 lasillista vuodessa. Silti saan kutsuja niin uudeksivuodeksi, vapuksi kuin juhannukseksikin.
En käytä alkoholia koska en tykkää mausta enkä edes pienen hiprakan olosta. Muiden alkoholinkäyttö ei haittaa eikä kiinnosta.
Otatko jouluaterialla lasillisen viiniä? Niinkuin minä teen, minä joka otan jouluaterialla lasillisen viiniä, vain siis jouluaterialla. En muulloin.
Ei todellakaan tarvitse aina ottaa eivätkä kaikki otakaan, mutta pointti onkin siinä, että kyseisessä paikassa on KIELTO kaikelle alkoholille kaikille ihmisille. Vaatii tietynlaista pokkaa sanoa, että meillä ei sitten kukaan juo edes sitä yhtä saunalonkeroa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en taas saa kutsuja mökeille,en mihinkään! En siis uutenavuotena vappuna juhannuksena. Koska en käytä alkoholia ja en tupakoi!
Kuinka usein itse kutsut vieraita uutenavuotena, vappuna ja juhannuksena?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse aina ottaa eivätkä kaikki otakaan, mutta pointti onkin siinä, että kyseisessä paikassa on KIELTO kaikelle alkoholille kaikille ihmisille. Vaatii tietynlaista pokkaa sanoa, että meillä ei sitten kukaan juo edes sitä yhtä saunalonkeroa.
Tai trauman/sairauden. Erikoista että ap närkästyy asiasta. Jos ei voi olla täysin kuivin suin, ei mene. Yksinkertaista
Voi sitä ilman alkoholiakin pitää hauskaa. Kannabiksen kärystä varmaan jäisi kiinni mutta mitä jos leipoisitte etukäteen? Lisää energiaa saa vaikka piristä tai koksusta
Huumeethan ovat elämän suola. Ilman niitä ei vapaa- ja juhlapäiviä normaali ihminen voi viettää. Näin se on.
Itse olen niin häiriintynyt, että en useinkaan käytä huumeita, kuten alkoholia, edes juhlapäivinä. Jos paikalla on lapsia, en ehdottomasti käytä mitään. Alkoholinkäyttö aiheuttaa lapsille pelkoja ja ongelmia, vaikka se ei aikuisille siltä näyttäisikään.
Jos Juhannuksena on pakko köyttää alkoholia, minulla on uutinen - olet alkoholisti ja alkoholi-narkkari.
Ymmärrän jos eivät halua että örvelletään. Mutta että edes sitä saunaolutta ei voi juoda?
On kyllä niin suomalaista ja junttia kieltää sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos eivät halua että örvelletään. Mutta että edes sitä saunaolutta ei voi juoda?
Suomalisempaa on apn tarve juoda. Jokainen päättää itse juodaanko hänen juhlissaan/tiluksillaan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi sääntö, että saunaoluet saa juoda, luuletko ettei ap veisi sitä piilopulloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä niin suomalaista ja junttia kieltää sellainen.Suomalisempaa on apn tarve juoda. Jokainen päättää itse juodaanko hänen juhlissaan/tiluksillaan vai ei.
Keskieuroopassa on ihan normaalia juoda lasi viiniä ruoan kanssa ihan päivittäin. Ei siellä tulis kuuloonkaan kieltää juhlapäivänä sitä viinilasillista :D mitä ihmettä? On tuo aika junttia.
Heroiiniton Juhannus se vasta pettymys on. Vaikea edes kuvitella.