kupari kierukan langat! ei tunnu???
minulle laitettiin torstaina kuparikierukka.
lankojen koettelu " ällöttää" ...
äsken kumminkin koettelin, kun en tunne koko vekotinta ollenkaan.ja kait sen tarkoituskin on olla huomaamaton?..(sen torstain jomotti koko ajan, ja perjantai aamuna hieman...)
liekö koko vehje paikoillaan.
en niitä lankoja tuntenut??pitänee paremmin koettaa?
tuntuuko ne miten tarkasti?
Touhuiltu on muutaman kerran ja olo on todella normaali(varmaan just ne tärppipäivätkin ovat)
raskaus ei olisi sentään katastrofi, vaikka lapsia onkin jo 4
Kommentit (3)
siks arvelin ettei tunnu koko vekotin kun arvelin sen " jomottavan ja tuntuvan" koko ajan kohdussa...
ihmettelen sitä kun niin äkkiä totuin???en nyt ole kokeillut niitä lankoja kun tuntuu että alapää kovin turvoksissa(ne tärppi ajat??)
onhan mulla sitten 3kk,n kuluttua käynti tarkastuksessa.
lääkäri jotain tuntui sanovan että väljä kohdunkaula?en kaikkea kiinnittänyt huomiota?jännitti niin älyttömästi sen laitto!
Tosiaankin olin luullut että olisi enempi vaivaa???tuntuu tosiaan ettei olisi mitään...niin kait sen pitääkin olla?
sittenpähän kuukautisista nään onko kivuliaammat ja runsaammat kuin ennen?siitäkin taisi mainita laittaessaan lääkäri...
Minä olen kyllä tuntenut langat aina, ja minulla on ollut kuparikierukka kohta kaksi vuotta. Parhaiten langat tuntee kun on WC:ssä istuma-asennossa, aika piikikkäät ne päät on. Mutta totta on myös, että eihän ne tunnu, jos lagat on tosi lyhyet.
Ja minulla ei ole ollut mitään ongelmia kierukasta, kuukautiset oli jo ennen laittoa pitkät ja runsaat. Kivut eivät ole lisääntyneet millään lailla.
eli ensi vuoden puolella olis vaihto uuteen.
Mäkään en aina lankoja tunne, ja en edes joka kuukausi niitä muista koitella... Varmaan 1/5 kuukausista olen kokeillut. kerran säikähdin kun ei moneen päivään tuntunut, mutta kyllä ne ilmaantu. langat voivat olla nousseet kurttuun ylös tai sit langat ovat tosi lyhyet. Soittapa kierukkan asentajalle ja kerro huolesi. Ainakin varmista että langat ovat lyhyet ja huoleen ei ole jatkossa vaikka ei lankoja tunnu.
kierukka ei noin vaan pois lähde. ilman menkkoja kyllä varmiasti sen näät. Mitä mä olen kuullut kierukan pois lähdöistä, niin ne on sijoittuneet menkkjen aikoihin. Eli vuodon välityksellä pois tulee.Ja juuri tämän vaaran takia suositellaan aina menkkojen jälkeen lankoja koettavaksi.
kierukassta tuntee ulkopuolelle vain langat! Siis siiden päät. Ja kohdunkaulasta koettele.
Mullakaan ei ole mitään oireita kierukasta ollut. olen 100% tyytyväinen. Ainoastaan menkat on hivenen voimakkaamat ja menkkakipu hitusen voimakkaanpaa. Mutta en ottais pois. pillerit ym eivät mulle käy yhtään.