TP:t lokakuun viikoilla 42-43
Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet. Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!
Moi kaikille!
Paljon jaksuja viiville ja äityliinille! Ja pikaista paranemista :)
Laita viivi meille infoa jos käytte lääkärissä, et mikä on Niklaksen tilanne ja onko se home-asia selvinny? Siinä vois olla yksi syy teidän sairasteluun... mut mä vaan arvailen ja tärkeintähän on, että paranette!
Minsku -kiva et sain TK-kuumeiluun seuraa :) Mikäs teillä nyt on suunnitelma? Meillä vähän niin, et saa tulla jos on tullakseen mut mitään yritystä ei varsinaisesti ei ole (mies reissaa aika paljon ja taas oli yli viikon matkalla ja nyt ollaan koko poppoo kuumeessa et siirtyy ja siirtyy...). Enkä ainakaan vielä uskaltaudu odotus- tai kuumepuolelle sillä sit se on menoa... mut olishan se kiva jos tulis ensi vuoden lopulla tai sitä seuraavan alussa :)
Hopoliini taisi kysella hampaista. En kyllä ole varma, mutta muistelisin et jotkut takahampaat tuli ensin ja kulmahampaat viimeisenä. Meidän neidillä vasta kaksi alahammasta ja ylös tulossa ensimmäinen. Mutta neiti vaan seisoo ja seisoo ilman tukea -taputtelee ja hekottaa- niin hauskaa katsottavaa!
Muuten meillekin kuuluu vähän ankeeta kun ollaan kaikki kipeitä. Mulla oli kaksi päivää 39 asteen kuume, nyt jo helpottaa mut muilla vielä lämpöä (38-39 astetta). Muita oireita ei ole, paitsi pienemmällä nenä valuu " vesinuhaa" että vähän outo tauti, joka kyllä vie ihan voimattomaksi.
Kirjoitelkaas kuulumisianne kun ehditte!
j
Kommentit (20)
Tänään tuli kirje sitten viimein keskussairaalalta (siis siitä pää -asiasta). Meillä on aika 7.11. Mennään ensin röntgeniin, jonka jälkeen on aika lastenkirurgille. Sen jälkeen ollaan taas viisaampia siitä, mitä pitää tehdä. Mutta kolme viikkoa vielä odotettava :(
Joeela, meillä yritetään olla tarkkoja vielä ton ehkäsyn kanssa. Mutta lopetin E-pillerit puolentoista kuukauden käytön jälkeen, sillä kertakaikkiaan hypin seinille. Vaikuttivat siis mun mielialaan jotenkin tosi sekavasti... No, kuitenkin siis ehkäisynä kondomi, joka sitten on helppo jättää tarvittaessa pois ;) Vahinkokaan ei mitenkään maailmaa kaataisi. Mutta periaatteessa tällä hetkellä ajatus vuoden alusta alkavasta remontista siirtää vauva-aikeita vähän, koska pelkään taas sitä kamalaa pahoinvointia, joka mulle on noista kahdesta tullut. Kun siinä sitten asutaan toisten nurkissa tai muuten remontin keskellä ja mies raataa töissä ja sitten tekee remppaa, niin mulla ei periaatteessa olis aikaa sille pahoinvoinnille, joka tekee musta puolikuolleen aamusta iltaan ja yöhönkin :/
Joten siis, kuumeilu yritetään siirtää vielä taka-alalle ja keskittyä näihin jo olemassa oleviin kullannuppuihin :) Mutta kyllä varmaan ensi vuoden puolella taas palailen tonne kuumeilupuolelle... Ehkä kuitenkin kesällä aikaisintaan. Munkin kyllä tekis jo mieli siellä kovasti pyöriä, mutta tiedän että se vaan pahentaa asiaa :D
Kerrohan sitten Joeela, kun oikein " tositoimiin" alatte, niin me pidämme peukkuja teille ja olemme hengessä mukana! Ja tietty jos plussan saatte jo aikaisemmin, niin kerrothan tietenkin meillekin!
Mutta tosta mun kuumeesta vielä, oikeastaan suurimmanosan ajasta se vaan on sellainen " haave" mielessä. Mutta välillä tuntuu että se haave valtaa koko mielen ja kehonkin ja tulee jotenkin kauhee kaipuu johonkin mitä ei vielä edes tiedä. Ja, niinkuin silloin pienemmän syntymän jälkeen musta tuntui että näin sen on pitänyt ollakin (kun lapsia oli kaksi), niin nyt mulle on tullut olo, että yksi vielä puuttuu perheestämme.
Ajattelen kyllä asiaa välillä käytännönkin kautta. Tahdon lapset pienellä aikavälillä ja että se vauva-/ ja taaperoaika menee kaikki vähän samassa, kuin se, että lapset tulee tyyliin viiden-kuuden vuoden välein ja aina on aloitettava alusta. Siis ymmärrän kyllä miksi toiset tahtovat pidemmät ikäerot, mutta oma ajatus on kuitenkin tällainen. Vaikka miestä aina kiusaan neljännestä lapsesta iltatähtenä nelikymppisinä, niin en varmaan oikeasti enää silloin jaksaisi aloittaa rumpaa. Vaikka eihän sitä toisaalta koskaan tiedä.
Eihän elämä aina suunnitelman mukaan mene, mutta varmaan huomaatte, että näitä vauva-asioita on pyöritelty päässä :D
No nyt on ihan pakko mennä suihkuun, että pääsee joskus tänään vielä nukkuunkin!
Minsku
Ihanaa! Voin sitten kuumeilla teille vauvoja, " omaa" kuumetta ei ole iskenyt, eikä pahasti toivottavasti iskekään. Meidän lapset meinaan olisi jo tässä. =) itse asiassa pieni vauvakuume iski jo tuossa muutama kuukausi taaksepäin, mutta onneksi meni ohi! =) Välillä alkaa jo odottaa aikaa, jolloin ehkä saisi öitä nukkua ja molemmat alkaisi olemaan suht omatoimisia..
Jokos alkaa porukka paranemaan? Meillä pojalla on kova yskä, yskii tosin vain öisin, mutta kovin sitten yskiikin.. =(
H kera tytön, jolla kaksi viikkoa 1v. synttäreihin. =)
Juholla on korvatulehdus molemmissa korvissa=( eilen käytiin lääkärissä.
Pojalla ei kuumetta tänä aamuna ollut,jospa tää tästä,yöllä tosin piti jotain omaa showta,valvoi vaan ja nousi seisomaan=(
miehellä varsinkin paloi hermot jossain vaiheessa,lopulta nousin ylös ja annoin pullollisen maitoa(Juhohan lopetti 1kk iässä yösyönnin jo),mutta sitten se rauhoittui.
ootan tässä ruoan valmistumista=)aina nälkä!!!
kotona kökötetään tääkin päivä jotta parannuttais sunnuntaiksi,ollaan viikko Turussa sitten! (eli ensi viikolla en pääse koneelle kuin joskus vaan,olen su-su turussa)
Juho hokee vaan:äittä ja vauva sanoja=)
koitin sanoo aamulla että sano ÄITI niin ei sanonut mutta suoraan sormella osoitti mua=)ihku!!
äityliini ja Juho 10kk3viikkoa
Ihana aurinkoinen syyspäivä ulkona! Harmi, ettei kaikki pääse nauttimaan sairaiden pikkisten kanssa.. =( Jos se aurinko edes kaikkialla paistaa.. =)
Meillä ollaan kyllä oltu (kop kop kop) ihmeen terveitä tämä syksy! Ainakin toistaseks.. Pojalla vaan pientä yskää. Saas nähdä sit ens syksy, ku lapset menee päiväkotiin, esikoinen oli ennen tytön syntymää päiväkodissa 10 kuukautta, ja siitäkin koko joulukuun lomalla. Ja KOKO ajan (paitsi sen joulukuun) sairasti TASAN kolmen viikon välein..kuumetta, flunssaa, korvatulehduksia, ym, ym..Nythän on jo isompi, mutta toivottavasti tyttö ei noin paljoa sairastele.. =( Ei ole itselläkään töissä tullut 10 vuoden aikana vastaan, kuin yksi noin paljon sairastellut lapsi, joka sitten vaihtoikin pk:n perhepäivähoitoon.
Meillä tytöllä on kiipeily nyt ihan IN. Sohvalle, pöntön päälle, kaikille mahollisille tasoille, mihin vaan pääsee kiipeemään, on päästävä!! Ja jos ei pääse, niin jessus, sitä huutoa, kiljumista, mitä siitä seuraa!! Sit on ku Naantalin aurinko, ku käydään esim. sohvalle auttamassa.. =) Istuu siellä niin polleena.. Tais olla synnärin kätilö oikeessa, kun sanoi, että tämä tyttö tietää, mitä haluaa.. =) Silloin se lähinnä vaan nauratti, että joo joo..mutta näyttää kyllä oikeassa olevan!
Jippii, tänään on postista noudettavissa meidän uusi kamera!! Minä soppakoura kun pudotin meidän vanhan kameran todella kovalla rytinällä lattialle viikonloppuna.. =( Mutta en kyllä tykännytkään siitä yhtään..Joten ihan mielelläni tilasin uuden! =)
Siis joudun kohta johonkin hermoparantolaan.. Esikoinen vie totaalisesti mun hermot! Tänään kihahti oikein kunnolla! Ei kuule mitään, ei usko mitään, tekee KOKO ajan jotain kiellettyä, ja kun pitäis jotain tehdä (esim. mennä ulos) niin ei halua, ja sit kun sanotaan ettei mennä, niin taas halutaan ja sit taas ei jne. Mä siis todellakin sekoan kohta. Ajattelin että laitan miehen poikien kaa tänään johkin että saan olla ihan rauhassa kotona. Vaikka olenkin aika nopeesti hermostuva, niin lasten kanssa silti on vähän pidempi pinna. Mutta kun tota samaa jatkuu AAMUSTA ILTAAN JOKA PÄIVÄ, niin todellakin rasittaa!
Pienempi se on toista maata. On niin hyväntuulinen ja kiltti, arvatkaa vaan onko vaikeaa olla tasapuolinen!
Taas tuli valitusvirsi... :/
Meillä kans pienemmällä on kova kiipely into! Ja sanoja ei vielä tule, mutta matkii syödessä, kun sanotaan namnamnam :D
Minsku
ja on ollut jo tosi pitkään... meillä on jo pitkään kiivetty sohville, sänkyyn, sohvapöydälle (?!), joka paikkaan.
Ja meillä tulee myös aivan kamala meteli kaikesta mitä ei saa tehdä tai heti onnistu. niklas on TODELLA itsepäinen, mutta useimmiten aivan ihan hyväntuulinen!
Sanoja ei meilläkään tule vielä ihmeemmin, mammammaamma hokee välillä ja minusta se tarkoittaa mamma (meillähän siis puhuttiin myös ruotsia), sitten sanoo namnam (tai jotain sinne suuntaan), sitten äiti, isi, vauva tulee sellaisella " omalla aksentilla" , mutta että tiedetään niistä mitä se tarkoittaa.
Nyt meillä kävellään koko ajan. oikeastaan konttausta ei tule muualla, kuin rappusia alas ja ylös mentäessä. ihan todella harvoin saattaa kontata vielä.
Niin vain meillä opittiin kävelemään ihan kunnolla paljon ennen 1 vuotispäivää. Tyttö ei muistaakseni kyllä vielä tässä vaiheessa kävellyt, ainakaan näin hyvin.
Meillä alkaa lapset olemaan terveitä, niklas on ehkä vielä tavanomaista kiukkuisempi, mutta pysytään nyt vielä hetki neljän seinän sisällä että parannutaan varmasti!
V
Minsku, mä tuun sun seuraks hermoparantolaan!!! Meillä esikoinen on kans ihan hurjana pitkin päivää..hoh hoijaa..huutaa, on erittäin malttamaton, ei syö, ei pue, ei mitään..tänäänkin lähdettiin kerhoon, niin että puin tuon ison körilään puoliväkisin! hiki tuli ainakin äidille..Potki ja rimpuili, ja periksi en halunnut antaa, halusin sen muutaman tunnin tauon tuohon huutoon, joten oli pakko pukea poika. Kun ei vaan halunnut pukea itse.. =(Ja tätä se on päivästä toiseen. Ja todellakin tuntuu välillä, että on vaikea olla tasapuolinen, kun toinen on melkein yhtä hymyä aamusta iltaan ja toinen raivoaa ihan hulluna.. Tarvii vaan yrittää antaa positiivistakin huomiota pojalle usein, eikä pelkästään kieltää komentaa tai torua koko aikaa. Ehkä tämä uhma, jos se sitä on, alkaa joskus helpottamaan! Tällaista on ollut vasta kaksi vuotta!! =)
Väsyttää tänään jotenkin erityisesti, on ollut muutamia levottomampia öitä..Taidan laittaa Greyn anatomian nauhalle ja painua sänkyyn lukemaan roskalehtiä.. =)
Ajoin sitten illaksi koko ton meidän mies väen pois (tosin ovathan lapset nyt jo kotona nukkumassa ja mieskin lähtenyt yövuoroon). Hain leffan ja söin suklaakakkua ja puolikkaan karkkipussin! Joten vaikka sain vähän hermolepoa, olo ei ole muuten kovin hyvä... Mutta hyvää teki kuitenkin.
Hopoliini, minkä ikäinen teidän esikoinen olikaan? Ajatus vielä pari vuotta kestävästä uhmasta kyllä vie toivon rippeet... :) Tätä pahinta vaihetta meillä on nyt kestänyt " vasta" pari kuukautta. Poika siis 2v 5kk. Yritän kyllä aina antaa positiivistakin huomioo esikoiselle. Ja varsinkin kun on " hyvä tilanne" päällä sylitellään paljon. Onkin aina ollut sylivauva. Tarvitsee vieläkin enemmän syliä kuin pienempi.
Olin tänään oikeasti ihan masiksessa. Pillahdin itkuunkin, kun kertakaikkiaan olo oli niin turhautunut ja väsynyt. No, sitten kun olin löhönnyt rauhassa sohvalla ja katsellut hyvän romanttisen komedian kaikessa rauhassa ja vähän herkutellut, niin tuntui taas saavan lisää voimia.
Hopoliinilta vielä kysyisin (ja muutkin saavat kommentoida!), että minkälaisia rangaistuskeinoja teillä käytetään, etenkin just tästä uhmasta johtuvista ns. sääntöjenrikkomuksista (hassu sana, mutta ymmärtänette mitä tarkoitan)? Esim. jos kiellätte jo monta kertaa eikä siltikään uskota? Meillä on tietty nurkka, johon joutuu jäähylle, mutta musta tuntuu, että alkaa menettää toimivuuttaan. Yleensä viedään monen kiellon ja varoituksen jälkeen.
Pyydän anteeksi että jauhan täällä vauvapuolella näitä esikoisen juttuja. Ne vaan on nyt niin päällimäisenä mielessä, kun tää on sellasta sirkusta päivät pitkät.
Minsku ja siltikin niin yhtä rakkaat pojat 11kk ja 2v5kk
piti vain vastata nopeasti minskun kysymykseen...
Meillä on esikoisella käytössä " jäähy" , joutuu istumaan rappusille ja miettiä.
Usein pistän myös tytön perustelemaan miksi teki jotain kiellyttyä jne..
Mutta täytyy myöntää että uhkailu, lahjonta ja kiristys on myös hyväksi havaittuja keinoja täällä...
Viivi
Ja myös tuntuu tarvitsevan todella paljon syliä, on vauvasta asti ollut oikea sylivauva. Ihan erillainen on tuo pikkusisko, joka nyt jo touhuaa ja leikkii paljon itsekseen, esikoinen ehkä vasta tänä kesänä alkoi enemmän leikkimään itsekseen! On aina vaatinut, että pitää olla isin tai äidin vieressä. Jäähylle meillä kanssa joudutaan, jos ei penkillä pysy, niin sitten syliin. Ei kyllä tunnu tepsivän aina, tuntuu, että loukkaantuu siitä, ja ei luonto anna periksi rauhoittua, vaan pitää vaan enemmän pistää hanttiin..Eli siis tuntuu, että on enemmän haitaksi kuin hyödyksi..Olemme miehen kanssa huomanneet, että mikä parhaiten tepsii, niin on ihan huumori! Kun itse pistää vähän hassutteluksi uhman hetkellä, niin jopa poikakin unohtaa kiukun! Mutta kun sitä ei todellakaan aina jaksaisi pistää sitä huumoria peliin, kun joutuu joka asiasta kinaamaan..No, naapurissa on vuotta vanhempi poika, joka on ollut myös aika uhmakas, ja nyt on kesän aikana rauhoittunut ihan silmissä, jospa meilläkin on toivoa?! =)
Ja mua ei ainakaan haittaa yhtään, että täällä vauvapuolella " jutskaillaan" myös isompien asioista.
Meilläkin oli jo hieman rauhallisempi yö pitkästä aikaa! Molemmat kyllä heräilivät, mutta nukahtivat pian uudelleen. Tyttö kun on viime öinä huutanut vähän enemmän ja vähemmän. Mietin, että olisiko hampaita tulossa, kun toissapäivänä kuolasi ihan hurjasti. =) Paljon muuten teidän lapsilla on jo hampaita? Meillä siis 6kpl. Pojalla oli tämän ikäisenä 4 hammasta.
meillä hampaita 4, mutta mies ainakin väitti että olisi nyt tulossa 2 lisää. itse en ole vielä asiaa tarkistanut...
Ihanaa, mies tuli kotiin ja ei tarvitse olla enää noista naperoista yksin vastuussa!
Ja tuliaisiksi sain vielä ihanaa kenzon hajuvettä!
GaLLUP: nyt ei asia kosketa mitenkään kyllä vauva-maailmaa, mutta kai me muustakin voidaan puhua =)
Mikä on lempituoksusi?
Itse tykkään Carolina Herreran 212 ja tuosta Kenzon flowerista.
Myös Bossin deep rediä on ollut useampi pullo joskus. Nyt ostin ihan kokeeksi Oscar de la Rentan Rosamor-tuoksun, mutta en osaa oikein päättää tykkäänkö vai en... Mä olen ihan tuoksufriikki! Voisin ostaa viikottain lisää, mutta sitten toisaalta tykkään kuitenkin noista samoista aina, vaikka kokeilen aina muutakin...
Taas asiasta kukkaruukkuun... Olen niin iloinen=) Käyn perjantaina laittamassa rakennekynnet taas, joista luovuin niklaksen odotusaikana!
Täytyy taas panostaa välillä itseensä =)
Meilläkin on kohta niklaksen ekat synttärit! Mitäs olette ajatelleet ostaa lahjoiksi?
Esikoiselle ostettiin hieno Legon työntökärry, jonka kanssa pystyi harjoittelemaan kävelyä, mutta sellaista me ei kyllä enää niklakselle tarvita =)
V
lapset tuossa jotain " äksää" mutta koitanpa jotain kirjoittaa.
ainakin vastaan kaikkiin galluppeihin:
-hampaita Juholla 4
-esikoiseen menee kans niin totaalisesti hermot vaikka pahin uhma meillä ohi,ikää 5v2kk,mutta on sitä vieläkin,tai omaa tahtoa,uhma ei musta koskaan mee kunnolla ohi(ei ollut lohduttavaa sori).
mutta meillä on vaan komennettu(huudettukin =( )uhkailtu,lahjottu,kiristetty kuten tänään:" jos et nyt tottele,ei lähdetä sunnuntaina junalla reissuun" öh joo,noin siinä vaan joskus käy...
-lempituoksu on ainakin vanilja ja sitten yksi Yves Rocherin tuoksu Salsa se taisi olla ihanan hajuista.nyt eniten käytössä oleva Yves Rocherin " Pur desir de rose" on kans aika hyvää ja mä käytän tuoksuja kans aika paljon.
-mitä 1v lahjaksi? EI HAJUAKAAN!!=)Katrille ostin vaatetta ja ainakin semmoisen vedettävän ääntävän leikkipuhelimen.Aion mennä kauppaan ja koittaa keksiä vaan joku lelu ja vaatetta.
Pitäis löytää pojalle 1v kuvaankin joku hieno vaate,ei oikein esikoisen prinsessa mekko käy heh heh!!!
ei oo Juhossa kuumetta enää ja kait nuo korvatkin tuosta alkaa parantua,vihreetä räkää tulee kyllä tiheesti ja yskittää mutta viime yö meni aivan hyvin.
äityliini ja joku apinaorkesteri taustalla=)
JUHO 281105
hellouta!
pakko vielä tulla koneelle kun ensi viikolla tulee vieroitusoireita kun en pääse kovin usein koneelle,hyvää se vaan mulle tekee,saa lapsetkin aikaa äidin kanssa=) hih,joskus meinaan tulee jumituttua tähän koneelle liiaksi.nörtti mikä nörtti.
Illalla siskon kans bailaamaan,ihanaa!!
huomenna sitten Turkuun jossa olen viikon.
Juho voi aivan hyvin,nuha ja yskä vähän on mutta muuten aikalailla oma itsensä=)
seisoi eilen ehkä 3 sekuntia=) ilman tukea mutta ei itse päästänyt,mä vaan kokeilin,ei sen vielä tarvikaan,on niin vauhdikas poika muutenkin!!
hyvää vk.loppua!
äityliini ja Juho kohta 11kk
Ihana olla vaan kotona verkkareissa, syödä sipsejä ja juoda siideriä :)
Alkuviikko oltiin kaikki kipeinä ja loppuviikko oli muuten vaan ankea kun oli niin huonot ilmat ettei oikein puistoonkaan viitsinyt lähteä.
Niin kiva kun on viikonloppu!!!
Äityliinille hauskaa bileiltaa!!!
HAMPAISTA... 3kpl,meidän pikku neidillä on kaksi alhaalla ja yksi ylhäällä. Molemmilla tullut hampaat aika myöhään.
TUOKSUISTA... mulla tällä hetkellä Ralph Laurenin ' Ralph' ja Issey Miyaken ' L eau D issey' ja mun ihan lemppareita molemmat. Mut usein joku Kenzokin kaapissa mut nyt harmikseni ei...
Olikohan muuta... ei varmaan!
j
Nyt nukkumaan, palailen huomenna!
Pikainen pinonnosto! Missäs kaikki muuten luuraa...?
Tosi hiljainen alkuviikko.
Meille ei kuulu kummempaa, pikkuisella on vähän nuhaa ja yskää, käytiin lääkärissäkin, mutta mitään ei löytynyt, onneksi niin.
Nyt lenkille.
j
On mennyt alkuviikko netissä tutkiessa kivoja kakkuohjeita. Haluan tytön synttäreille jonkun hieman erikoisemman kakun perinteisen sijaan.. =) Ja olen tainnut päätyä nalle- kakkuun, vaikka mieli on jo monesti kerinnyt muuttua. Mutta nyt hommattuna jo nalle- aiheisia lautasia ym..Ja niin paljon on tullut mietittyä ja katseltua kakku. kuvia, että kahtenä yönä olen nähnyt untakin jo kakuista.. =)
täälläkin ollaan oltu flunssaisia vielä, varsinkin nuorempi on tosi kovassa yskässä.. =( Nuha ei ole enää niin kova.
Mutta nyt aamupesuille.. =)
onko tää pino vielä tälle viikolle,ei tietoo viikon numerosta mutta siis...
Hengissä ollaan täälläkin,en vaan täällä Turussa juurikaan koneelle pääse enkä ehdi,nyt tulin hetkeksi kun lapset nukkuu ja BB:tä odotelles joka alkaakin aivan pian=)
Kavereita on nähty täällä,osa nettikavereita(joulumammojakin) ja sen suhteen kivaa ollut,koirakin voi ihan hyvin vaikka raasu ei kuule mitään ja mä vanhasta tottumuksesta huutelen sitä aina nimeltä,Juho vaan meinaa pöllyyttää sen,vahtimista koko ajan.
juho osaa kiivetä portaita=0,harjoitellut ei oo koskaan mutta kerran jäi alaportti auki kun isällä portaat yläkertaan ja Juho aivan pokalla kiipesi liki ylös asti kuin vanha tekijä,hiukka vaarallista touhua vaan!!!!!!!!!
sunnuntai-iltana olen sitten kotona taas...
äityliini ja Juho lähes 11kk
missäs kaikki tytöt on=)
mä tulin tässä käymään.
on niin paljon ollut ohjelmaa ja menoa että pakko hengähtää nyt=)
huomenna illalla sitten kotona taas.
valvoin yli puolenyön ja se alkaa kostautua,nukahdan kohta istualleen..
Juhokin jo 11kk!!=)enää kuukausi 1-veehen.
äityliini ja Juho 11kk
mä voinkin sitten kuumeilla joeelan takia!
itsellä kun ei vielä asia ole mitenkään ajankohtainen vaikka vauvakuumetta onkin (tarkemmin masukuumetta), joten voinkin sitten jännittää teidän puolesta!
ihana kuulla että joillakin on jo vauvahaaveita!
juuri sain kuulla myös että pikkuserkkuni odottaa ja La on tammikuussa. pienen kateuden piston tunsin kyllä sydämessä, täytyy tunnustaa...
Oletteko muuten huomanneet että zatu saa tammikuussa vauvan? ihanaa!
niklas on jo taas hieman parempi, mutta pelkään koko ajan että taas tulee takapakkia... tulehdusarvot ovat kyllä normaalia korkeammat, vaikka aiemmin ei vielä ollut, mutta keuhkojen äänet ovat paremmat.
Mutta lääkäri oli sitä mieltä että jonkinasteisia astmaattisia oireita on, eli aina kun tulee kipeäksi voi hengittäminen tulla vaikeaksi ja keuhkot rohista.
Toivon vaan ettei se tule tästä talosta, olisi kamala ajatus että olisimme tieten tahtoen asuneet täällä vaikka epäilemme hometta ja sillä aiheuttaneet tämän niklakselle...
homeesta ei olla saatu varmuutta ja en tiedä saadaanko edes koska mittaukset eivät onnistuneet. mutta tietyissä kohdissa kyllä tulee pieni homeen haju ja mittaaja sanoi, että haju on paras " mittari" . ei homeen kuuluisi haista jos sitä ei ole.
nyt meillä on haussa täältä sipoosta vuokra kämppä ja aletaan sitten etsiä omaa asuntoa. mutta sen kanssa ei hätiköidä että löydetään ajan kanssa juuri se meidän asunto. nyt tärkeintä on päästä nopeasti täältä ja sen takia etsitään nyt sitä vuokrakämppää.
omaa asuntoa etsitään alueelta itä-helsinki, sipoo, porvoo. Porvoon kämpät houkuttelevat hintatasonsa takia, sillä siellä on PALJON halvempia asuntoja kuin helsingissä ja sipoossa.
yksi aivan meidän unelmakämppä löydettiin jo, mutta se meni alta aikayksikön ja harmitti kyllä vietävästi!!
nyt täytyy mennä nukkumaan, kun mies lähtee huomenna työmatkalle tanskaan ja täytyisi jaksaa olla lasten kanssa kolmisteen... on vähän poikki olo ton lasten ja oman sairastelun takia!
Hyvää yötä Tytöt!
V