Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oulainen ja siellä asuminen

Vierailija
20.06.2022 |

Onko kellään mitään sanottavaa Oulaisista nyt vuonna 2022? Muut ketjut ovat vähän vanhoja.

Mulle tarjottiin sieltä opiskelupaikkaa, haluaisin kuulla kokemuksia siellä asumisesta. Mulla on vaan polkupyörä, pärjääkö sillä? Ei todellakaan rahaa autoon.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vähän 

Vierailija
2/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään? Edes viime vuosilta jos ei tältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanpa maltoit vastausta odottaa...

Vierailija
4/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanpa maltoit vastausta odottaa...

Sori, oon vähän hätäilevä :'D

Vierailija
5/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kirkonkylä, eiköhän siellä polkupyörällä pärjää, jos ei tarvitse kauempana poikkeilla.

Julkista liikennettä maalla ei ole.

Oulaisissa on asema, joten juna kulkee Ouluun ja etelään.

Osa junista jopa pysähtyy Oulaisissa.

En siis asu Oulaisissa, en tiedä oppilaitosten sijoitusta kirkonkylään nähden tms.

Vierailija
6/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso kirkonkylä, eiköhän siellä polkupyörällä pärjää, jos ei tarvitse kauempana poikkeilla.

En siis asu Oulaisissa, en tiedä oppilaitosten sijoitusta kirkonkylään nähden tms.

Näemmä oikein kaupungin status on Oulaisilla, mutta maalaiskirkonkylä se taajama pikemminkin on.

Vierailija
7/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Mun nykyisessäkään kaupungissa ei tahdo bussit liikkua niin sinänsä olen tottunut. Plussaa tuo juna, täällä "asemalle" menoon tarvitsee joko taksin tai oman auton..

Vierailija
8/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta! Mun nykyisessäkään kaupungissa ei tahdo bussit liikkua niin sinänsä olen tottunut. Plussaa tuo juna, täällä "asemalle" menoon tarvitsee joko taksin tai oman auton..

Katso google mapsilla aseman sijainti suhteessa oppilaitokseen ja mahdolliseen majapaikkaan.

Vierailija
9/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso google mapsilla aseman sijainti suhteessa oppilaitokseen ja mahdolliseen majapaikkaan.

Asemalle koululta vain 2 km, sama mahd. asunnolta! Olipa hyvä kun pyysit katsomaan, koulullekin tuolta mahd. asunnolta vaan vähän päälle kilometri matkaa. Helpostihan tuolla kulkee pyörällä, kaupassakaan en usein käy.

Vierailija
10/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki peruspalvelut löytyy, muutama isompi kauppa, kahvila, pieni leffateatteri, mukavia ihmisiä ja hyvät harrastusmahdollisuudet. Tervetuloa.

Ps. Sairaanhoitajaksi? Lähihoitajaksi?

Vierailija
11/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin oppilaitokseen olet menossa?

Vierailija
12/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt miten tuollaisessa pikkukylässä on oma sairaala.

Vierailija
13/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajia koulutetaan keskustasta hiukan kauempana mutta kyllä sinne kävelee. Ja pyöräilee. Ota esille Oulaisten kartta, pöljä.

Vierailija
14/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki peruspalvelut löytyy, muutama isompi kauppa, kahvila, pieni leffateatteri, mukavia ihmisiä ja hyvät harrastusmahdollisuudet. Tervetuloa.

Ps. Sairaanhoitajaksi? Lähihoitajaksi?

No nyt en voi olla sanomatta kun kysyit, sairaanhoitajaksi oon hakenu ja päässy :D Ja kiitos paljon vastauksesta! Kuulostaa ihan näppärältä pikku kaupungilta, sait mun pahimmat huolet poistettua.

Vierailija
15/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin oppilaitokseen olet menossa?

Oulun AMK, Oulaisten kampus

Vierailija
16/17 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajia koulutetaan keskustasta hiukan kauempana mutta kyllä sinne kävelee. Ja pyöräilee. Ota esille Oulaisten kartta, pöljä.

No oon vähän pöljä, mutta aattelin saavani parempaa tietoa kysymällä alueesta siellä asuvilta tai asuneilta.

Vierailija
17/17 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole kohta kuin tyylimyllyjä joita kaupunginväki katselee onnessaan kun ajetaan ihmiset ja eläimet kodeistaan.