Oulainen ja siellä asuminen
Onko kellään mitään sanottavaa Oulaisista nyt vuonna 2022? Muut ketjut ovat vähän vanhoja.
Mulle tarjottiin sieltä opiskelupaikkaa, haluaisin kuulla kokemuksia siellä asumisesta. Mulla on vaan polkupyörä, pärjääkö sillä? Ei todellakaan rahaa autoon.
Kommentit (17)
Ei ketään? Edes viime vuosilta jos ei tältä?
Vierailija kirjoitti:
Kauanpa maltoit vastausta odottaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanpa maltoit vastausta odottaa...
Sori, oon vähän hätäilevä :'D
Iso kirkonkylä, eiköhän siellä polkupyörällä pärjää, jos ei tarvitse kauempana poikkeilla.
Julkista liikennettä maalla ei ole.
Oulaisissa on asema, joten juna kulkee Ouluun ja etelään.
Osa junista jopa pysähtyy Oulaisissa.
En siis asu Oulaisissa, en tiedä oppilaitosten sijoitusta kirkonkylään nähden tms.
Vierailija kirjoitti:
Iso kirkonkylä, eiköhän siellä polkupyörällä pärjää, jos ei tarvitse kauempana poikkeilla.
Osa junista jopa pysähtyy Oulaisissa.En siis asu Oulaisissa, en tiedä oppilaitosten sijoitusta kirkonkylään nähden tms.
Näemmä oikein kaupungin status on Oulaisilla, mutta maalaiskirkonkylä se taajama pikemminkin on.
Vierailija kirjoitti:
Osa junista jopa pysähtyy Oulaisissa.En siis asu Oulaisissa, en tiedä oppilaitosten sijoitusta kirkonkylään nähden tms.
Kiitos vastauksesta! Mun nykyisessäkään kaupungissa ei tahdo bussit liikkua niin sinänsä olen tottunut. Plussaa tuo juna, täällä "asemalle" menoon tarvitsee joko taksin tai oman auton..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Mun nykyisessäkään kaupungissa ei tahdo bussit liikkua niin sinänsä olen tottunut. Plussaa tuo juna, täällä "asemalle" menoon tarvitsee joko taksin tai oman auton..
Katso google mapsilla aseman sijainti suhteessa oppilaitokseen ja mahdolliseen majapaikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso google mapsilla aseman sijainti suhteessa oppilaitokseen ja mahdolliseen majapaikkaan.
Asemalle koululta vain 2 km, sama mahd. asunnolta! Olipa hyvä kun pyysit katsomaan, koulullekin tuolta mahd. asunnolta vaan vähän päälle kilometri matkaa. Helpostihan tuolla kulkee pyörällä, kaupassakaan en usein käy.
Kaikki peruspalvelut löytyy, muutama isompi kauppa, kahvila, pieni leffateatteri, mukavia ihmisiä ja hyvät harrastusmahdollisuudet. Tervetuloa.
Ps. Sairaanhoitajaksi? Lähihoitajaksi?
Mihin oppilaitokseen olet menossa?
Olen aina ihmetellyt miten tuollaisessa pikkukylässä on oma sairaala.
Sairaanhoitajia koulutetaan keskustasta hiukan kauempana mutta kyllä sinne kävelee. Ja pyöräilee. Ota esille Oulaisten kartta, pöljä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki peruspalvelut löytyy, muutama isompi kauppa, kahvila, pieni leffateatteri, mukavia ihmisiä ja hyvät harrastusmahdollisuudet. Tervetuloa.
Ps. Sairaanhoitajaksi? Lähihoitajaksi?
No nyt en voi olla sanomatta kun kysyit, sairaanhoitajaksi oon hakenu ja päässy :D Ja kiitos paljon vastauksesta! Kuulostaa ihan näppärältä pikku kaupungilta, sait mun pahimmat huolet poistettua.
Vierailija kirjoitti:
Mihin oppilaitokseen olet menossa?
Oulun AMK, Oulaisten kampus
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajia koulutetaan keskustasta hiukan kauempana mutta kyllä sinne kävelee. Ja pyöräilee. Ota esille Oulaisten kartta, pöljä.
No oon vähän pöljä, mutta aattelin saavani parempaa tietoa kysymällä alueesta siellä asuvilta tai asuneilta.
Ei siellä ole kohta kuin tyylimyllyjä joita kaupunginväki katselee onnessaan kun ajetaan ihmiset ja eläimet kodeistaan.
Nostan vähän