Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvittää onko asunnossa oikea määrä asukkaita?

Vierailija
20.06.2022 |

Epäilyttävä tapaus, jonka tiedän, missä asunnossa vaikuttaa asuvan 3 henkilöä ja epäilen, että vain 1 on kirjoilla.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla kirjoilla. Yritä vain pitää huolta omista asioistasi.

Esim. vesimaksu on per henkilö. Eli kyllä tarvitsee olla kirjoilla, jos siinä asuu.

Mikäki mietityttää asukasluku kyseisessä asunnossa niin mikään ei estä sinua soittamasta sen asunnon ovikelloa ja käy tekemässä tupatarkastus. Voit myös kysyä ovelta monta asukasta siinä asunnossa on. Näin helppoa ja yksinkertaista.

Vierailija
62/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kysymässä maistraatista, kun epäilin ettei vuokralainen ollut muuttanut kirjojaan pois asunnnosta muuttaessaan ulkomaille. Hän olikin jättänyt osoitteen asuntooni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. vesimaksu on per henkilö. Eli kyllä tarvitsee olla kirjoilla, jos siinä asuu.

Kuole kateuteesi kyylä.

Sinäkö mielelläsi maksat naapurin vesimaksut? Myöskään ei haittaa, jos palvelut mitoitetaan oikean asukasmäärän mukaan? Mitä siitä tulisi, jos jokaisella olisi loisijoita asunnossa.

Minä olen asunut äitini asunnossa ja auttanut häntä arjessa kun hänellä todettiin syöpä korona-aikana. Eli minua kutsutaan siis loiseksi? Miten tämä määritellään, onko syynä pelkkä oma paha olosi vai onko sille jotain muitakin kriteereitä?

Olet loinen jos et sinä tai äitisi maksa vedenkulutustasi, vaan maksatatte sen muilla. Äitisi syövällä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija
64/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy suoraan kysymässä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäki mietityttää asukasluku kyseisessä asunnossa niin mikään ei estä sinua soittamasta sen asunnon ovikelloa ja käy tekemässä tupatarkastus. Voit myös kysyä ovelta monta asukasta siinä asunnossa on. Näin helppoa ja yksinkertaista.

Isännöinnin tehtävä on tuo, hallituksen pj. voi olla mukana.

Vierailija
65/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että minä en edes avaisi ovea. Jos avaisin, en päästäisi ketään sisälle. Näin helppoa :)

Vierailija
66/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole kateuteesi kyylä.

Sinäkö mielelläsi maksat naapurin vesimaksut? Myöskään ei haittaa, jos palvelut mitoitetaan oikean asukasmäärän mukaan? Mitä siitä tulisi, jos jokaisella olisi loisijoita asunnossa.

mitä palveluja teidän taloyhtiö tarjoaa? tuskin mitään laadukasta, kun ei edes ole erillisiä vesimittareita.

Mm. Huoltotyöt, jätekuljetukset, pesulapalvelut, käyttövesi...

teidän taloyhtiössäkö lapsiperhe maksaa enemmän jätemaksuista ja huoltotöistä kuin yksinäinen mummo?

Se on mitoitettu asukasmäärän mukaan. Lisää asukkaita = lisää roskaa = lisää vuokraa.

Ei vuokralaiset edes maksa noita maksuja. Se on vuokranantajan tehtävä määrittää vuokra.

Nui kulut maksetaan hoitovastikkeessa ja se menee asunnon koon mukaan, ei asukkaiden pääluvun mukaan.

Vesimaksu on pääluvun mukaan jollei huoneistokohtaista mittaria ole. Ja kaikista pitemmistä vierailuista pitää maksaa vesimaksu, joten lopeta viŧun lokki se oerceily ja vastaa kulutuksestasi. Ääliö!

Vesimaksu onkin ainut mistä olet käryllä. Vesimittarit on kuitenkin jo ihan joka paikassa ja vuokralaisen kohdalla jälleen vuokranantajan päänvaiva, ei taloyhtiön.

Sinä et ole mistään kärryllä.

Ohis

Vierailija
67/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan sille kylälle joka katsoo aiheelliseksi päivystää milloin olen puolison luona ja milloin omassa asunnossani naapuritalossa. Ja aivan erityisesti sille, joka aikoo jotenkin selvittää kummassa asunnossa käyn suihkussa tai keitän itselleni teetä.

Meillä oli tuollainen tilanne, naapurin kyylät rupesi valittamaan että myös poikaystäväni pitäisi maksaa vesimaksu kun minun luona käy, vaikka hän asui parin talon päässä ja kotonaan kävi suihkussa.

Että kyylille tiedoksi, jos joku asia mietityttää niin kannattaa kysyä ja ottaa puheeksi eikä valittaa selän takana kun ei asiasta tiedä yhtään mitään!

Meidän talossa on taas sellainen tilanne, että tiedetään yhden olevan kirjoilla asunnossa, mutta poikaystävä(t) (ei tiedetä montako kollia lopulta asunnossa majailee, vaihtelee muut kuin yksi tyyppi) eivät ole kirjoilla. Kuitenkin ovat asunnossa joka päivä, käyvät kaikki suihkussa ja muutenkin vettä kuluu. Isännöitsijää, eikä taloyhtiötä kiinnosta, koska ovat saamattomia vellihousuja. Asunnossa olevista henkilöistä on jo useampi tehnyt valituksia, mutta asialle ei saada päätöstä. Häiriötä muutenkin tuottavat kuin vain vesilaskujen muodossa. 

Että mielestäni ap:n kysymys on ihan aiheellinen.

Kiitos. Ja kyse on myös periaatteesta. En halua maksaa lisäkuluja oli se sitten 5e tai 50e. Siivestämiselle stoppi heti alkuunsa.

ap

Mitä lisämaksuja sä maksat heistä?

Tässä ketjussa niitä on mainittu moneen kertaan. Onko ihan mahdotonta ymmärtää, että lisää asukkaita = lisää kuluja? Jos näin ei ole, niin mehän voitaisiin kaikki asua ilmaiseksi, kun asukas ei tuota mitään kuluja.

Vierailija
68/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole kateuteesi kyylä.

mitä palveluja teidän taloyhtiö tarjoaa? tuskin mitään laadukasta, kun ei edes ole erillisiä vesimittareita.

teidän taloyhtiössäkö lapsiperhe maksaa enemmän jätemaksuista ja huoltotöistä kuin yksinäinen mummo?

Se on mitoitettu asukasmäärän mukaan. Lisää asukkaita = lisää roskaa = lisää vuokraa.

Ei vuokralaiset edes maksa noita maksuja. Se on vuokranantajan tehtävä määrittää vuokra.

Nui kulut maksetaan hoitovastikkeessa ja se menee asunnon koon mukaan, ei asukkaiden pääluvun mukaan.

Haistappa nyt viŧŧu! Vuokralainen maksaa moninkertaisesti kaikki maksut, luuletko sinä, että minä vuokranantajana maksan sinun maksajaksi saata nan ääliö!

Voi sua. En ole vuokralainen, etkä sinä ole vuokranantaja kun et tiedä siitä mitään.

Kyllä olen, neljä sijoitusasuntoa on ja sinä köyhä maksat ne minulle. Ja samalla maksat kulusi yläkanttiin ja kun uusin kotiini vaikkapa jääkaapin, vähennän sen verotuksessa eli tavallaan sinä maksat nekin. Revi siitä köyhä.

ei vuokralaiset mitään maksa. sossu ne maksaa työntekijöiden veroista

Minä en ota sossuelättejä asuntoihini, elätit haisee ja sotkee joka paikan. Ei ne mitään ihmisiä ole.

mistä muka löydät työssäkäyvän vuokralaisen?

Vierailija
69/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että minä en edes avaisi ovea. Jos avaisin, en päästäisi ketään sisälle. Näin helppoa :)

Isännöinti voi tehdä pyynnön poliisille, olen muutaman kerran tehnyt.

Vierailija
70/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta sivua valitusta eikä vastausta kysymykseen.

Ole yhteydessä isännöitsijään ja kerro epäilystä.

Vierailija
71/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole kateuteesi kyylä.

Meidän alakerrassa on, on tälläkin hetkellä. Stereot huutavat ja muija ulvoo siihen päälle, kaverit säestävät. Yksi tekee vuokrasopimuksen, kaverit alkavat majailla. Levotonta porukkaa, miehiä, monensorttista ihonväriä, asukas itse kolmekymppinen suomalainen nainen. Jos asukas ei itse jaksa tulla avaamaan ovea, kaverit kiipustavat kakkoskerroksen parvekkeelle ja jyskyttävät oveen niin kauan, että asukas herää.

Sellainen naapuri meillä. Ihana ihminen, kerta kaikkiaan. NOT.

Vierailija
72/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole kateuteesi kyylä.

Haistappa nyt viŧŧu! Vuokralainen maksaa moninkertaisesti kaikki maksut, luuletko sinä, että minä vuokranantajana maksan sinun maksajaksi saata nan ääliö!

Voi sua. En ole vuokralainen, etkä sinä ole vuokranantaja kun et tiedä siitä mitään.

Kyllä olen, neljä sijoitusasuntoa on ja sinä köyhä maksat ne minulle. Ja samalla maksat kulusi yläkanttiin ja kun uusin kotiini vaikkapa jääkaapin, vähennän sen verotuksessa eli tavallaan sinä maksat nekin. Revi siitä köyhä.

ei vuokralaiset mitään maksa. sossu ne maksaa työntekijöiden veroista

Minä en ota sossuelättejä asuntoihini, elätit haisee ja sotkee joka paikan. Ei ne mitään ihmisiä ole.

mistä muka löydät työssäkäyvän vuokralaisen?

Ei mitään vaikeutta, katsos kun kaikilla ei ole varaa ostaa omaa asuntoa. Moni julkkis asunut asunnossani vuokralla, noin esimerkiksi.

Vierailija
73/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole kateuteesi kyylä.

Minä olen asunut äitini asunnossa ja auttanut häntä arjessa kun hänellä todettiin syöpä korona-aikana. Eli minua kutsutaan siis loiseksi? Miten tämä määritellään, onko syynä pelkkä oma paha olosi vai onko sille jotain muitakin kriteereitä?

Olet loinen jos et sinä tai äitisi maksa vedenkulutustasi, vaan maksatatte sen muilla. Äitisi syövällä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Minä juon maitoa.

Vierailija
74/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole kateuteesi kyylä.

vai onko syövällä kuitenkin tekemistä asian kanssa. eikö syöpä ole ylimääräinen eliö, josta pitää maksaa vesimaksua

Vierailija
75/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan miehen kanssa omissa asunnoissa, mutta pääasiassa ollaan mun luona. Vesimaksussa on onneksi tasauslaskut, muuten maksettaisiin kahta vesimaksua tänne.

No ihan samahan se on sitten, kun kuitenkin maksatte sen? Vesimaksu on vaan ennakkoa.

Vierailija
76/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isännöinti voi tehdä pyynnön poliisille, olen muutaman kerran tehnyt.

Jostain häirikkönaapurista tuon vielä ymmärrän, mutta jos epäilee jollain olevan "ei kirjoilla olevaa" seuraa kotonaan, niin menee jo vähän hysteeriseksi.

Vierailija
77/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan sille kylälle joka katsoo aiheelliseksi päivystää milloin olen puolison luona ja milloin omassa asunnossani naapuritalossa. Ja aivan erityisesti sille, joka aikoo jotenkin selvittää kummassa asunnossa käyn suihkussa tai keitän itselleni teetä.

Meillä oli tuollainen tilanne, naapurin kyylät rupesi valittamaan että myös poikaystäväni pitäisi maksaa vesimaksu kun minun luona käy, vaikka hän asui parin talon päässä ja kotonaan kävi suihkussa.

Että kyylille tiedoksi, jos joku asia mietityttää niin kannattaa kysyä ja ottaa puheeksi eikä valittaa selän takana kun ei asiasta tiedä yhtään mitään!

Meidän talossa on taas sellainen tilanne, että tiedetään yhden olevan kirjoilla asunnossa, mutta poikaystävä(t) (ei tiedetä montako kollia lopulta asunnossa majailee, vaihtelee muut kuin yksi tyyppi) eivät ole kirjoilla. Kuitenkin ovat asunnossa joka päivä, käyvät kaikki suihkussa ja muutenkin vettä kuluu. Isännöitsijää, eikä taloyhtiötä kiinnosta, koska ovat saamattomia vellihousuja. Asunnossa olevista henkilöistä on jo useampi tehnyt valituksia, mutta asialle ei saada päätöstä. Häiriötä muutenkin tuottavat kuin vain vesilaskujen muodossa. 

Että mielestäni ap:n kysymys on ihan aiheellinen.

Kiitos. Ja kyse on myös periaatteesta. En halua maksaa lisäkuluja oli se sitten 5e tai 50e. Siivestämiselle stoppi heti alkuunsa.

ap

Mitä lisämaksuja sä maksat heistä?

Tässä ketjussa niitä on mainittu moneen kertaan. Onko ihan mahdotonta ymmärtää, että lisää asukkaita = lisää kuluja? Jos näin ei ole, niin mehän voitaisiin kaikki asua ilmaiseksi, kun asukas ei tuota mitään kuluja.

No sano nyt hyvä ihminen mitä ne lisäkulut sulle on. Ihan turhaa jauhantaa ilman mitään perusteluja.

Vierailija
78/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mittari paras niin eihän sillä niin väliä onko ali vai yli ilmoitettu henkilömäärä. Sikäli kun mittari on varmasti kunnossa. Olen kuullut tarinoita, että on laskutettu väärin. Tarinoita vaan kai. Miksei huoneistokohtaiset mittarit voi olla ainakin muissa kun kerrostaloasunnoissa ja miksei niissäkin. Eikö tekniikka mahdollista sitä kun kaikkea muutakin jännää voidaan talotekniikkaan laittaa nykypäivänä. Voisi asukkaat seurailla omaa vedenkulutusta. Ja kukin maksakoon käytön mukaan.

Vierailija
79/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteen ihmisten kannattaa asua omakotitalossa. Se on helpointa kaikkien kannalta.

Vierailija
80/115 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuole kateuteesi kyylä.

Okei nyt vakavasti. Kuka "muu" sen asumiseni ja kuluttamiseni maksaa? Sinun pahoinvoinnillasi ei oikeuteta haukkumaan muita loisiksi, opettele käytöstavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän