Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa matkakohdetta ensikertalaiselle!

Vierailija
20.06.2022 |

Ei siis Suomesta vaan ulkomailta. Taustoina voin sanoa etten ole koskaan käynyt missään muualla kuin Virossa ja Ruotsissa.
Itseäni kiinnostaa vanhat linnat, historialliset kohteet, museot (edes huonompi sää ei haittaa mua), puolisoa taas joku peruskaupunki/aurinko/rantaloma. Jospa löydettäisiin joku yhteinen kohde.
Vinkkejä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Europassa on hirmu helteet, säästä matkarahasi talviloman ja nauti Suomen kesästä!

No joo. Ei ole talvilomaa. Jo onhan toki kotimaan matkailukin ihanaa, nyt vaan olisi ensimmäinen kerta mahdollisuus päästä jonnekin. Olen jo kuitenkin yli 40v.

Ap

Vierailija
22/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puola. Kävin Gdanskissa ja oli halpaa ja mukavaa. Historiallisia kohteita mukavasti ja Euroopan (vai oliko maailman) suurin tiilestä tehty linna on muutaman kymmenen kilometrin päässä Gdanskista. Malbork castle.

Vierailija
24/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puola. Kävin Gdanskissa ja oli halpaa ja mukavaa. Historiallisia kohteita mukavasti ja Euroopan (vai oliko maailman) suurin tiilestä tehty linna on muutaman kymmenen kilometrin päässä Gdanskista. Malbork castle.

Niin ja Sopotin valtavat hiekkarannat vieressä.

Vierailija
25/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis itse ihan historiafani ja haaveillut Ranskaan pääsystä aina. Kokemukset (siis mitä olen lukenut) vain ovat olleet lähinnä negatiivisia siitä paikasta. Ja ekan reissun haluaisi olevan ikimuistoinen tietysti hyvistä syistä. Lontookin kuulostaa mielenkiintoiselta. Arka olen, joten ei mitään hurjia elämysmatkoja leijonineen minulle.

Ap

Nizza oli jotenkin tosi 'helppo' kohde. On rantaa, vanhaa ja uutta kaupunkia, historiaa ja museoita. Busseja kulkee ympäristöön paljon, ja ne ovat puoli-ilmaisia. Esim. Monaco, vuoristokylät. Itsellä oli ennakkoluuloja, että se on yhtä aikaa liian turismin pilaama ja liian elitistinen, mutta se oli mukavan kokoinen 'oikea' kaupunki.

Vierailija
26/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä

Vierailija
27/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ota riskiä. Korsoa suosiyttelen. Kato Mikkolan Alepan tarjoukset ja mee sulkemisaikaan punalappujen perään.

Vierailija
28/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekakertalaiselle pakettimatka voi olla helpoin. Rodos on kiva, kun menee ihan siihen kaupunkiin. Voi yhdistää rantalomaa ja kaupunkia. Kaupunkikihteista Budapest on minusta hyvä yhdistelmä. Kaupunki helppo liikkua ja historiaa saa kyllä kaikille aisteille.

Rodos tosiaan tai vaikka Kreeta, helppo mennä, paljon vaihtoehtoja, voi käyttää opaspalveluita jos tarvitsee. Löytyy linnoituksia, museoita, rantalomaa, shoppailua... vuokra-auto tai skootteri alle. 

Vierailija
29/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis itse ihan historiafani ja haaveillut Ranskaan pääsystä aina. Kokemukset (siis mitä olen lukenut) vain ovat olleet lähinnä negatiivisia siitä paikasta. Ja ekan reissun haluaisi olevan ikimuistoinen tietysti hyvistä syistä. Lontookin kuulostaa mielenkiintoiselta. Arka olen, joten ei mitään hurjia elämysmatkoja leijonineen minulle.

Ap

Älä usko Ranskan mollaajia, heillä on ehkä ollut ylimitoitetun romanttiset käsitykset esim. Pariisista. Itse voisin viettää vaikka kaikki lomani Ranskaa kierrellen, niin paljon nähtävää siellä on. Englannilla pärjää kyllä. Pariisi tuntuu kodikkaammalta, jos asuu esim. airbnb:ssa jossain turistikeskustan ulkopuolella. Itse olen asunut Bellevillessä, joka monen mielestä on hirveä slummi, minusta se oli kotoisa.

Vierailija
30/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota mainittua Lissabonia kehun minäkin. Paljon erityyppistä nähtävää ja näppärästi toimivat julkiset. Hotelli metron lähellä olisi kätevä, samoin "Lissabon card".

Vierailija
31/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monaco

Vierailija
32/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesta ei tullut selville, onko ap varaamassa pakettimatkaa vai ostaako lennot ja majoituksen erikseen?

Jos jälkimmäinen, kannattaisi varmaan etukäteen tarkistaa lentohintoja ja tehdä päätös sen perusteella. Jos siis haluaa  säästää lentohinnoissa ja  on matkustamassa vielä tänä kesänä.

Vierailija
33/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin Berliiniin ekalle omalle ulkomaanmatkalle.

Ystävällistä väkeä, hyvää ruokaa, hyvä julkinen liikenne, koin oloni turvalliseksi naisena, paljon nähtävää.

Vierailija
34/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli heti mieleen esim. Barcelona, Ateena ja Lissabon, jos ajatellaan rantaloman ja historian ja upeiden nähtävyyksien yhdistämistä.

Vierailija
35/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on helppo kohde ja voi mennä vain virran mukana. Kaiken voi varata netistä etukäteen. Menkää vaikka Ventsiaan.

Vierailija
36/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesta ei tullut selville, onko ap varaamassa pakettimatkaa vai ostaako lennot ja majoituksen erikseen?

Jos jälkimmäinen, kannattaisi varmaan etukäteen tarkistaa lentohintoja ja tehdä päätös sen perusteella. Jos siis haluaa  säästää lentohinnoissa ja  on matkustamassa vielä tänä kesänä.

Nämä yksityiskohdat ovat vielä mietinnässä. Ja tänä kesänä olisi mahdollinen reissu edessä.

Ap

Vierailija
37/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Kroatiaa, esim. Dubrovnik tai Split. Näistä löytyisi teille molemmille jotain, vanhaa kaupunkia yms. nähtävyyksiä yhdistettynä rantalomaan. Kroatiassa on myös suunnattoman kaunis, vehreä luonto.

Vierailija
38/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli heti mieleen esim. Barcelona, Ateena ja Lissabon, jos ajatellaan rantaloman ja historian ja upeiden nähtävyyksien yhdistämistä.

Ateena ainakin on aika karsea pätsi ihan kuumimpaan keskikesän aikaan. Ja varmaan Barcelonakin? Ja miten ruuhkaista mahtaa olla kun jengi taas matkailee, Lissabon vois kyllä olla kiva.

Vierailija
39/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa se voi olla ostaa se lentolippu, ihan sama minne? Tietysti kannattaa nähdä maailmaa ENNEN kuin lyö hynttyyt yhteen koko pikkukylän pahimman tylsimyksen kanssa, saati että menee vielä lisääntymään.

Vierailija
40/43 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallan pääkaupunki Wien

Bergen Norjassa

Ljubljana Sloveniassa

Firenze Italiassa

Lukuisia helmiä löytyy ympäri Eurooppaa.