Alkoholi pilaa aina kaikki tavoitteeni, aivan kaikki. Korkki kiinni!
Aina kun yritän päästä elämässä parempaan päin, niin alkoholi pilaa kaikki yritykseni. Siis no itse minä ne pilaan kun juon mutta joka kerta on mennyt laihdutus pilalle, rahaa mennyt liikaa, masennus ja ahdistus tullut päälle, olen perunut tärkeitä asioita, suhteissa mennyt huonommin jne.
Vain oikeastaan sen vuoksi, miten se vaikuttaa mieleen käytön jälkeen.
En anna tuon juoman enää päättää elämästäni. Pistin korkin kiinni ja olin sitä paitsi "vain" viikonloppuisin ottaja.
Vaikutti kamalasti elämään. Yllättävän paljon. Normaalisti olen niin määrätietoinen, kova paiskimaan töitä tavotteiden eteen ja energinen. Alkoholi vie kaiken tuon ja koko olemus muuttuu harmaammaksi.
Kaadoin kaiken alkoholin tänään pois ja viihdyn itsekseni omiin asioihin keskittyen ja töitä tehden.
En ole siis juonut tämän viikonlopun aikana lainkaan. Haluan tehdä kaikkea muuta kuin enää antaa alkoholille valtaa päättää päivistäni.
Kertokaa kaikkea mukavaa mitä tapahtui kun alkoholi jäi kokonaan pois tai ainakin väheni radikaalisti? :)
Kommentit (8)
Tee ennemmin niin että otat tavoitteita juomisessa. Meneekö vain 10 tölkkiä vai saisiko alas 15? Montako päivää jaksaa kaataa kerralla? Meneekö koko kesä jos juhannuksena aloittaa? Jännän äärellä, enää 4 päivää ja mulla ainakin korkki aukeaa.
Väheni radikaalisti, ei vaan tehnyt mieli. Uni ja jaksaminen on parempaa, ei pöhnäistä oloa eikä varsinkaan krapulaa. Voi lähteä milloin vain rattiin yms. Toki joskus kylmä alkoholijuoma on kohdallani ok, mutta se jää yhteen max kahteen, kun ei vaan huvita ne huonot sivuvaikutukset. Saattaa mennä puoli vuottakin ilman sitä yhtäkin.
Pirteempi ja skarpimpi olo. Ei ole pöhöttynyt olo, paino saattaa tippua ellet korvaa sitä riippuvuutta herkuilla. Kolestroliarvot laskevat. Ylipäätänsäkin terveempi ja kevyempi olo.
T: Kaljat kauppareissulla kauppaan jättävä mies.
Näin on. 5 kg lähtenyt, vaikka osin olen korvannut herkuilla kaljat. Liikuntaa kyllä reilusti tilalla myös. 140 päivää olen ollut ilman nyt.
Kokeile väsätä jotain alkoholittomia drinkkejä. Tee siitä ihan projekti ja kehkeytä jotain mielenkiintoista.
Loistavaa ap! Hienoja oivalluksia sulla. Ite oon kohta neljäkymmentä ja kymmenisen vuotta kamppaillut tuon saman asian kanssa. Täytyy käydä jatkuvaa keskustelua itsensä kanssa, tyyliin: Ensi viikonloppuna on juhannus, ostan kaksi siideriä joista toisen juon saunan jälkeen ja toisen aterialla, mutta hetkonen, voisiko ne siiderit olla holittomia? Kyllä voisi.
Olin usein kevyesti sitä mieltä, että kun ihmisiä tapaa niin on vain mukavaa ottaa alkoholiakin. Siis yhdessä ihmisten kanssa.
Oli myös helppo ajatella työviikon kevennyksesä juoda ja nauttia illasta.
Olen alle 30v ja myös painanut villasella, sillä olen nuorikin.
Tajusin vain kun tarpeeksi monta kertaa olen yrittänyt ja yrittänyt nousta elämässä omia haaveita tavoitellen niin kaikki sortuu jos juon koska se vaikuttaa niin paljon kaikkeen, useamman päivän ajan vaikka en mokailisi.
Elämäni menee pilalle jos jatkan.
Olen nyt yksin pitkän aikaa, joten on helppo vierottautua nyt täysin.
Ap