Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko saat säästöön lomapalkasta/-rahasta?

Vierailija
19.06.2022 |

Minä sain laitettua 700 e, mutta valitettavasti se on pieni osa siitä mitä olen joutunut talven aikana säästöstä ottamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säästötilillä 79 000 €, niin pistin lomarahat sileäksi. Ostin mm. uuden sohvan.

Vierailija
22/26 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon lomakertymä, niin eipä siitä paljon ole säästettävää.

Muutenkin kaikki rahat menee samalle tilille, niin en osaa ajatella että juuri tästä erästä laitan erikseen säästöön jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön menee 3700 e. Enemmänkin voisin laittaa, mutta ostin pari tarpeellista puutarhatyökalua.

Vierailija
24/26 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla mene aina lomarahat suoraan sijoitustilille veronpalautusten kaveriksi. Olen justeerannut menoni sellaisiksi että joka palkasta menee 15% arvo-osuustilille ja sieltä sijoituksiin ja päivää ennen tilipäivää lisään sinne kaikki käyttötilille jääneet hilut.

Ei loma ole mikään syy elää kuin pellossa.

Milloin aiot nauttia rahoistasi? Minä nautin nyt. Säästöön jää se keskimäärin 700 e/kk, jonka aiemmin ketjussa mainitsin, ja rahastoissa on hieman ropoja, mutta elämästä haluan nauttia jo nyt. Pari vuotta sitten jäi kollega tämän ikäisenä töistä pois, kun projekti loppui, ja ajatteli pitävänsä vähän vapaata ennen kuin palaa työelämään. Ensimmäisellä ulkomaanreissullaan töiden loppumisen jälkeen joutui sairaalaan ja kotimaahan palattua jatkettiin tutkimuksia ja löydettiin syöpä.

En pidä ollenkaan itsestäänselvyytenä, että ehtisin tehdä toivomiani asioita vielä ensi kesänä tai sitä seuraavina. Teen jo nyt niin paljon kuin mahdollista.

N59

Jos sä tarkoitat nauttimisella kuluttamista niin sellainen ei mua kauheasti kiinnosta. Sen sijaan mua kiinnostaa se että voin hypätä oravanpyörästä ennen eläkeikää. Mun normaali arkeni on ihan hyvää ja laadukasta näinkin.

Vierailija
25/26 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa mitään säästöön, rahat menee reissuun kun en ole moneen vuoteen päässyt mihinkään. Muutamalla satasella lyhennän kulutusluottoa, tavoite on saada se maksetuksi pois elokuun loppuun mennessä.

Vierailija
26/26 |
19.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskurirahaksi laitan kaikki. Nettopalkasta menee rahastoihin lisäksi joka kuukausi 10% palkasta. Rahastot ovat kyykänneet,mutta jossain vaiheessahan nuo taas nousevat. Ei ole mitään isoa ostettavaa tällä hetkellä. Pienestä palkasta jos jotain vielä jää, siirrän loputkin puskuritilille hätävararahaksi. Onneksi asunto on jo maksettu, eikä ole muutakaan velkaa.